Filmen tijdens rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Baileyi

Filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-16 20:20

Ik weet niet of het hier goed staat, maar het leek me hier het beste omdat het wel degelijk met paarden te maken heeft, anders sorry!

Ik ben benieuwd hoe mensen hun training/ritje filmen als ze niemand hebben om te filmen.
Vaak als ik aan het rijden ben, ben ik alleen op stal en is er dus niemand om te filmen. Nu zat ik te denken aan een klein statief voor mijn telefoon zodat ik deze op de bakrand kan zetten, dan kan ik toch nog filmen wat ik doe en zo kijken hoe mijn houding is ed.
Helaas kan ik zo iets nergens vinden. -O-

Dus als iemand weet waar ik zo iets kan vinden, en of het handig is :Y), dan hoor ik het graag :D

Anoniem

Re: Filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 20:24

Ik zette mijn camera altijd op de bakrand. :j

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 20:28

ik heb de camera op een statief staan

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 20:37

ik heb eigelijk altijd wel iemand bij me en anders vraag ik het aan iemand op stal die der dan toevallig is. want ik rij nooit zonder toezicht.

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 20:40

Je hebt heel veel soorten statieven op internet staan voor vele mobiele telefoons. Even zoeken naar de perfecte voor jou. Mijn vriendin had het zelfde probleem en kocht een gorillapot (als ik het goed schrijf) want die kon om de bakrand heen worden geklemd. Als je een platte bakrand hebt kun je ook gewoon een camera erop laten staan als je die hebt. Camera's blijven makkelijker staan dan een telefoon.

Baileyi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-16 20:43

xxpaaardje schreef:
ik heb eigelijk altijd wel iemand bij me en anders vraag ik het aan iemand op stal die der dan toevallig is. want ik rij nooit zonder toezicht.

Bij mij is de stalbaas er wel altijd, maar die is altijd druk bezig dus daar durf ik het niet aan te vragen hihi :o

Koudbloedkim en Blackstar, ik heb geen camera :(, misschien is het toch de investering waard :). Hebben jullie anders misschien tips voor een goede? Ik ben met zulke dingen altijd bang dat ik iets koop wat dan toch de beweging er niet goed genoeg op krijgt.

Een gorillapod ga ik even naar kijken, bedankt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 20:46

Ik heb een erg fijne filmcamera! Dat zou ik je echt aanrijden omdat die goed scherpstellen. Je kan hem op een emmer, bakrand, statief etc. neer zetten.

Baileyi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-16 20:47

Belle2000 schreef:
Ik heb een erg fijne filmcamera! Dat zou ik je echt aanrijden omdat die goed scherpstellen. Je kan hem op een emmer, bakrand, statief etc. neer zetten.

Welke is dat als ik vragen mag O:)

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 21:24

ik heb op een vorige stal mijn telefoon weleens tussen 2 stenen in gezet op de grond. de rijbak was daar erg groot dus ik kwam dan toch wel in beeld.
op weer een andere stal heb ik mijn telefoon weleens in zo'n sportarmband gehad. dan doe je hem er verkeerd om in, zodat de camera aan de kant van het kijkvak zit :P deze kun je dan om een paaltje heen doen :)

ik heb nu zo'n flipcover, dus dan kan ik hem wel rechtop zetten (doe je de flipcover een beetje open) op de bakrand of op de trap naast de bakrand..

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 21:31

Borstel pakken en je mobiel daar tegenaan zetten.. Blijft ie rechtop staan en neem aan dat je die wel heb? :P

Ik zet het op de paaltjes neer van de bak. Vera weet ondertussen ook 'hoe' ze moet stilstaan bij een paal.. Denk dat ik het te vaak doe.. :')

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 21:48

Ik zet mijn telefoon vaak op de bakrand, leunend tegen een lantaarnpaal aan.
Wat ook werkt is een hindernispaal en dan je telefoon op de lepel zetten. Je filmt welliswaar niet de hele bak, maar kun je toch een goed beeld van je training krijgen.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 22:14

Bij de action zag ik ook een statief

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 23:18

Camera op bakrand zetten bij een buitenbak raad ik af.
Ondanks mooi weer en een beetje wind, was mijn camera verpest. De foto's waren ineens van hele andere kleuren voorzien dan ze oorspronkelijk waren. Zal wel iets met zand zijn geweest.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 08:27

Ik film met mijn fotocamera.
Nu net pas 1 keer gedaan en het is geen geniale kwaliteit zeg maar. Tis nog even zoeken of ik het beter krijg. Dus ik kan je geen info verstrekken welke camera goed is en welke niet.

Mijn camera staat op statief tegen de schuur aan zodat ik zoveel mogelijk "bak" heb die erop komt. De "bakrand" zijn 3 draadjes op paaltjes gemonteerd (weideafrastering). Dus iets neerzetten op de bakrand is bij mij op stal geen doen.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 08:35

puppy1128 schreef:
Borstel pakken en je mobiel daar tegenaan zetten.. Blijft ie rechtop staan en neem aan dat je die wel heb? :P

Ik zet het op de paaltjes neer van de bak. Vera weet ondertussen ook 'hoe' ze moet stilstaan bij een paal.. Denk dat ik het te vaak doe.. :')

Hahaha maar jullie palen zijn ook super fijn om te gebruiken ik deed dat ook altijd daarzo vele filmpjes rijker :')

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 08:42

pinkie87 schreef:
puppy1128 schreef:

Hahaha maar jullie palen zijn ook super fijn om te gebruiken ik deed dat ook altijd daarzo vele filmpjes rijker :')

Alleen minder fijn als je vergeet dat de stroom aanstaat.. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 08:42

Ik film mijn rijden vrij regelmatig. Hierbij gebruik ik mijn camcorder welke ik op de bakrand zet. Als camera heb ik gekozen voor de jvc everio quadproof. Deze is water en stofdicht en shockproof. Simpel in gebruik en maakt goede heldere filmpjes. Er zit ook Lowlight funktie op om te kunnen filmen bij slechter licht. Denk daarbij aan schemer bv of binnenbak.
Verwacht met lowlight geen kraakhelder beeld, maar het volstaat prima.

De filmpjes bewerkt ik later en haal zo de "lege beelden" er uit om een soepel verloop te krijgen. Voor het (parcours) springen en buitenrit gebruik ik een Gopro

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 10:17

Baileyi schreef:
xxpaaardje schreef:

Bij mij is de stalbaas er wel altijd, maar die is altijd druk bezig dus daar durf ik het niet aan te vragen hihi :o

Koudbloedkim en Blackstar, ik heb geen camera :(, misschien is het toch de investering waard :). Hebben jullie anders misschien tips voor een goede? Ik ben met zulke dingen altijd bang dat ik iets koop wat dan toch de beweging er niet goed genoeg op krijgt.

Een gorillapod ga ik even naar kijken, bedankt :D

dat kan als ik echt zou willen zou het aan ik het aan vrouw van mijn stal baas kunnen vragen eigelijk zijn ze beiden baas maar goed maar vaak als ik rijd 9 van de 10 keer is der wel een stal genootje en zeker omdat ik naar school vaak ga en ik op een stal sta waar vooral jongen mensen staan maar het ligt dan ok net aan hoe me rooster is enzo maar hoop voor je dat je goede oplossing vind

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 22:02

puppy1128 schreef:
]

Alleen minder fijn als je vergeet dat de stroom aanstaat.. _O-

Klopt ben ooit tegen het aardedraad gekomen toen ik blik verf in mijn hand had :')

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 22:13

Heb zelf nog niet de ideale plek gevonden om te filmen. Heb een JVC Everio erg fijn ding maar het nadeel is dat er toch veel gefilmd wordt waarbij ik buiten beeld ben. Of zover weg of een verkeerde hoek dat ik er niet zoveel aan heb. Vindt het erg lastig om fatsoenlijke beelden te hebben van het rijden. Juiste hoogte, goede afstand. Moeilijk.

Als jullie het op de bakrand zetten waar ergens zetten jullie die dan? Heb het al een paar keer in een hoek geprobeerd en een keer op de korte zijde maar beide niet echt een succes.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 02:18

van TAO --> naar PP

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 02:56

Bij de action hebben ze voor je mobiel een statiefje met 3 buigbare pootjes. Dan kan je hem zo ergens neerzetten of ophangen. En als je ergens naartoe moet op de fiets buig je hem aan het stuur en kun je de telefoon als navigatie gebruiken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 05:42

Tigra_ schreef:
Heb zelf nog niet de ideale plek gevonden om te filmen. Heb een JVC Everio erg fijn ding maar het nadeel is dat er toch veel gefilmd wordt waarbij ik buiten beeld ben. Of zover weg of een verkeerde hoek dat ik er niet zoveel aan heb. Vindt het erg lastig om fatsoenlijke beelden te hebben van het rijden. Juiste hoogte, goede afstand. Moeilijk.

Als jullie het op de bakrand zetten waar ergens zetten jullie die dan? Heb het al een paar keer in een hoek geprobeerd en een keer op de korte zijde maar beide niet echt een succes.

Ik zet hem in de hoek van de bak (op de bakrand) Tigra. Ik kan vanuit die plek de helft van de bak filmen (over de diagonaal gezien. Dus 1 lange, 1 korte zijde en de diagonaal). Ik zorg er dan ook voor dat ik de oefeningen vooral op de ene helft rij.
Wat je ook kan doen is, als je de camera aanzet, gelijk een stukje in te zoomen. Hierdoor kom je zelf duidelijker in beeld, maar hou er rekening mee dat het gezichtsveld van de camera wel wat kleiner wordt. Het is even uitvogelen welke zoom het beste werkt. Maar het wil wel.
Zoals al eerder genoemd bewerk ik mijn opnames, tenminste als ik ze wil houden :-) Lege beelden knip ik eruit. Ik heb dan een filmpje waarbij ik nagenoeg constant in beeld ben. Wil ik bv het wijken filmen dat zet ik mijn camera op de korte zijde van de bak zodat ik over de gehele lengte vd lange zijde en daardoor recht van voren of achteren film.

In het begin is het vaak een kwestie van uitproberen wat het beste werkt en welke positie het beste alles in beeld brengt. Daarna is het neerzetten en filmen :-)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 10:34

Ik film ook alle trainingen sinds kort. Heb idd ook het statiefje van de Action. Werkt perfect! Ik klem hem om een paal van de bakrand heen en pak meestal de korte zijde, of wat meer de hoogte in in een hoek. Je moet dan wel rekening houden met waar je rijdt, want als ik in de 20X60 bak achterin rij is het niet echt helder meer. Maar als je in de buurt blijft gaat het prima met een telefoontje (Samsung S5).

Hou er wel rekening mee dat telefoon maar max 30 minuten kunnen opnemen, dus ben je langer bezig moet je halverwege even een nieuwe opname starten. Oh en zorgen dat je voldoene geheugen hebt. Ik heb er een extern sd-kaartje bij in geprikt.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 10:45

Ik heb een spiegelreflex die ik op een paal met platte bovenkant zet om te filmen :)