Paardenrusthuis van der Kruis

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 13:26

Ladyson schreef:
Hi allemaal, ik overweeg mijn paard bij Vd Kruis op de natuurweide te zetten, maar heb twijfels over de insecten. In een kudde kiezen insecten altijd voor mijn merrie en die wordt er helemaal gek van. Wat is jullie ervaring hiermee?


Het is natuurlijk in het bos, dus insecten zijn er wel. Maar naar mijn idee hebben de paarden er niet bijzonder veel last van. De mijne heeft af en toe eens een bult van een steekbeest maar zit niet onder oid.

Sandra_H

Berichten: 2716
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 14:17

Die van ons staat sinds 24 juni op de natuurwei. Dat is of was ook altijd een enorme miepert met insecten, stond bij ons ook altijd helemaal ingepakt. Nu niet meer en hij staat er eigenlijk gewoon happy en ongeschonden bij. Nou zijn we er zelf niet echt bij want 2,5 rijden, maar ook op de foto's en filmpjes die (ex)stalgenoten met paarden in dezelfde kudde sturen zie ik een blij paard. Al staat hij nog wel steeds met z'n vliegenmasker omdat hij 2 weken voor vertrek een ontstoken oog had wat net over was.

Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 11:41

Thanks voor jullie reacties! Dat beeld kreeg ik zelf ook wel eigenlijk dus fijn om hier ook te horen

Bonte
Berichten: 6056
Geregistreerd: 02-08-02

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 00:23

Ik heb net de site van hun eens bekeken, maar wwet iemand hier wat de verschillende soorten stallingen kosten? Dat kan ik nl niet vinden op hun site.

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 15:36

Bonte schreef:
Ik heb net de site van hun eens bekeken, maar wwet iemand hier wat de verschillende soorten stallingen kosten? Dat kan ik nl niet vinden op hun site.


Moet je even een mail sturen.

TessWils
Berichten: 3
Geregistreerd: 07-04-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 13:42

Gister weer langs geweest bij onze grote vriend. Hij had weinig interesse in ons en was meer bezig met de kudde. Hij staat nu in een groepje met twee donkerbruine en twee lichtbruine met smalle blessen. Hele lieve paarden.
Afbeelding

Maik79

Berichten: 1257
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 16:00

Hallo allemaal! Vandaag hebben we onze ruin naar Van der Kruis gebracht. Hij staat in Heeze, natuurweide 4. Zijn er hier nog meer mensen met een paard in die groep?

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 01:13

Maik79 schreef:
Hallo allemaal! Vandaag hebben we onze ruin naar Van der Kruis gebracht. Hij staat in Heeze, natuurweide 4. Zijn er hier nog meer mensen met een paard in die groep?


Hey wat leuk! Mijne staat ook in groep 4. Grote witte :D heb eerder in dit topic foto's staan.

Maik79

Berichten: 1257
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 07:49

November108 schreef:
Maik79 schreef:
Hallo allemaal! Vandaag hebben we onze ruin naar Van der Kruis gebracht. Hij staat in Heeze, natuurweide 4. Zijn er hier nog meer mensen met een paard in die groep?


Hey wat leuk! Mijne staat ook in groep 4. Grote witte :D heb eerder in dit topic foto's staan.


Oh ik zag je kerstkaart! Leuk gedaan. Moet eerlijk bekennen dat ik zo niet weet welke van de schimmels dan van jou is := Die van mij is 1.83m en zonder aftekeningen. Vond zo in eerste instantie aansluiting bij een vosje.

Wat een ruimte hebben ze zeg

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 14:24

Maik79 schreef:
Hallo allemaal! Vandaag hebben we onze ruin naar Van der Kruis gebracht. Hij staat in Heeze, natuurweide 4. Zijn er hier nog meer mensen met een paard in die groep?


De mijne staat sinds gister in natuurweide 3.. :D Jammer dat we niet bij elkaar staan! Nog anderen die in 3 staan?

dlientjuh

Berichten: 12395
Geregistreerd: 01-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 15:07

Mijn haflinger staat in natuurweide 3

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 21:23

Maik79 schreef:
Oh ik zag je kerstkaart! Leuk gedaan. Moet eerlijk bekennen dat ik zo niet weet welke van de schimmels dan van jou is := Die van mij is 1.83m en zonder aftekeningen. Vond zo in eerste instantie aansluiting bij een vosje.

Wat een ruimte hebben ze zeg

[ [url=m/dOtqa7.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/G0bRNr.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/tONGcq.jpg]Afbeelding[/url] ]


Met die hoogte valt ie wel op! Als ik weer ga zal ik eens kijken of ik een foto kan maken :) gelukkig komt ze wel altijd nog naar me toe dus dan hoef ik niet helemaal naar de kudde te lopen dus dat scheelt, want ze staan idd sinds kort echt in een meeeeega wei.

Er zijn maar 2 witte schimmels over (tenzij er iets bijgekomen is in mijn vakantie haha), de mijne heeft vooral een hoge schoft en de andere een wat meer ingezakte rug. Ook is de mijne best een beetje dik :'). En ze is ongeveer 1.70.

Wel leuk dat hij gelijk wat aansluiting vond!

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 14:27

Maik79, 1 van deze 4 moet de jouwe zijn? :D
Afbeelding

Maik79

Berichten: 1257
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 14:37

November108 schreef:
Maik79, 1 van deze 4 moet de jouwe zijn? :D
[ [url=m/aQQlEj.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ooooh wat tof! Tweede van rechts <3

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 15:34

Maik79 schreef:
November108 schreef:
Maik79, 1 van deze 4 moet de jouwe zijn? :D
[ [url=m/aQQlEj.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ooooh wat tof! Tweede van rechts <3


Hij stond lekker te eten met dit groepje :D
Ze stonden best een flink stuk weg (door de zoom lijkt het niet zo) maar ik dacht toch even een foto voor je maken haha.

Die van mij wordt echt steeds dikker := een strenge winter hoeft van mij niet zo, maar voor haar vetjes zou het wel goed zijn.


Afbeelding

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 13:50

Gister weer geweest! Ze stonden er allemaal weer lekker bij, maar alle paarden in 'mijn' wei lijken wel steeds vetter te worden :=... Het wordt tijd dat ze wat gaan verbranden met wat minder mooi weer denk ik.

Ik merk dat ik er weer een beetje mee in mijn hoofd zit of ik het allemaal wel goed doe nog voor paardlief. De keer hiervoor trokken ze een sprintje en vond ik haar eigenlijk niet goed meer draven. Ze was duidelijk stijf. En nu ik er gisteren was zag ik aan 2 benen mok. Vooral achter, het is niet de ergste mok die ik ooit bij paarden heb gezien maar het is wel de ergste mok die ik tot nu toe bij mijn paarden heb gezien. Ze heeft überhaupt maar 1x sinds ze bij mij is mok gehad. Het was al gespot en wordt behandeld hoor, en ik weet dat het niks ernstigs hoeft te zijn, maar ik vind het ook gek dat ze hier al 3 jaar staat zonder en nu opeens mok krijgt. Is dat dan toch weer een teken dat ze niet helemaal goed in haar vel zit...

Blijft dus lastig die oudere paarden. Ik wil dat ze een leuk, pijnvrij leven heeft. En ik ben altijd bang dat ik te laat ga zijn en dat ze toch veel pijn heeft wat ik niet zie. En dat gaat natuurlijk niet over de mok, maar over alle andere dingen die ze al heeft en dat ze minder goed lijkt te lopen. Lastig, lastig.

Unicornetto
Berichten: 2386
Geregistreerd: 16-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 14:00

Dat herken ik heel erg, dat gevoel wat jij beschrijft. Heel lastig om te bepalen wanneer het 'genoeg' is geweest. En zelf ken je je paard natuurlijk het beste, dus jij weet wat wel en niet bij je paard hoort natuurlijk.

Ik heb hier laatst ook contact over gehad met Hans. Die van mij is daar gekomen nadat er slijtage in zijn rug was vastgesteld. Dit kan niet behandeld worden en kan dus alleen maar erger worden. Hij loopt dus ook niet meer top. In overleg met de dierenarts toen toch op pensioen gezet en hij doet het heel goed..
Maar aan de andere kant wil ik straks ook niet te laat zijn.
Hij redt zich goed in de kudde en ziet er super goed uit, maar toch.

Afbeelding

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 10:45

'Fijn' dat je dit gevoel herkent, ik vind het ook zo moeilijk. Ik merk dat er niet veel mensen zijn die het begrijpen, meningen variëren altijd zo van 'ik had hier nooit aan begonnen' tot mensen die veel langer doorbehandelen. Dus het is fijn we elkaar hier kunnen begrijpen!

Mijn paard liep voordat ze definitief op pensioen ging zo slecht, we zouden 24/7 wei proberen als laatste mogelijkheid en anders moest ze ingeslapen worden. Dat veranderde haar ook zo erg. Maar dat is nu inmiddels ook alweer 3,5 jaar geleden en ik worstel heel erg met de vraag waar ik goed aan doe als ik haar dan zo zie. Vind het ook lastig omdat je je paard ook maar zo kort ziet elke keer. Misschien moet ik ook maar eens met Petra bellen om me gerust te stellen haha.

Noeshky
Berichten: 3
Geregistreerd: 24-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 16:42

Hoi allemaal, vorige week zaterdag mijn paard verhuisd samen met zijn maatje naar Hans en Maria. Staan er nog meer bokkers op de groepsstalling Leende? Misschien leuk om met andere weidegenootjes in contact te komen?


Afbeelding


Afbeelding

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 11:44

Mijn merrie staat in de groepsstalling in Leende!

Unicornetto
Berichten: 2386
Geregistreerd: 16-04-09

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 17:19

Mijn Fjord staat daar ook. :)

Noeshky
Berichten: 3
Geregistreerd: 24-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 22:40

We zijn vanmiddag weer even geweest en hebben een fjord voorbij zien wandelen onze paarden doen het best goed na de 1e week.

Afbeelding

Afbeelding

jolanda20
Berichten: 1372
Geregistreerd: 28-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 21:23

Staan er ook paarden met ijzers? Dit ivm blessure?

MirandaDvG

Berichten: 758
Geregistreerd: 12-10-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 19:05

jolanda20 schreef:
Staan er ook paarden met ijzers? Dit ivm blessure?


ja je paard mag daar beslag. Wel zal je dit zelf moeten betalen.

De paarden die alleen bekapt worden, daarvan zit het bekappen bij de stallingsprijs inbegrepen.

mireilledons
Berichten: 912
Geregistreerd: 18-01-10
Woonplaats: Tienhoven (Ut)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 12:39

Mijn Rico is 28 oktober verhuisd naar Van der Kruis. Hij staat op een nieuwe locatie, in Soerendonk. Rico lijkt het prima naar zijn zin te hebben. Gisteren was ik bij m op bezoek. Het staat een stuk voller nu. Rico had een nieuw stuk weiland uitgezocht. Ik kon hem in eerste instantie helemaal niet vinden.. Hij zag mij eerder dan ik hem <3

Zijn er nog meer Bokkers die hun paard in Soerendonk hebben staan? Uitkijken naar elkaars paard bij een bezoekje zou ik leuk vinden.