Naam: Víggur frá Kattastíg
Ras: IJslander
Leeftijd: 8 jaar
Vader: Eyfirdingur frá Akureyri
Moeder: Vigdís Svörtdottir frá Hesta Gard "Hekla"
4 & 5 juni werd het NK jeugd voor IJslandse paarden gehouden bij Stoeterij Fitjar. Ik verwachtte er niet te veel van, aangezien Víggur drie weken daarvoor was behandeld door een osteopaat. Dit was hard nodig, en hij heeft dan ook 3 dagen voor het NK voor het eerst echt takt gehad in tölt en fatsoenlijk kunnen springen.
...maar, wij werden gewoon 1e in de cross, en dus Nederlands kampioen
! Tevens werden wij 5e in de vlaggenrace en 7e in de trail. De T7 (töltproef) en V4 (viergangenproef) gingen minder, maar we hebben ons best gedaan en ik ben tevreden over hoe het ging. Die eerste plek in de cross had ik totaal niet verwacht, hij is nog nooit zo druk geweest als tijdens de cross
.Ik denk dat hij er gewoon heel veel zin in had ofzo
.Ik hoop komend wedstrijdseizoen weer te kunnen starten op een aantal wedstrijden en onze punten in de baanproeven flink te verbeteren. Inmiddels trainen we lekker verder en heeft Víggur drie weken vakantie gehad in de tijd dat ik op Corsica zat
. Komend najaar en in de winterperiode trainen we weer bij het jeugdkader van de NSIJP.We hebben thuis een mini-fotoshoot gedaan, omdat de krant foto's wilde voor bij het artikel en die kan ik hier natuurlijk ook laten zien
. Mijn zusje staat er ook op met haar paard Snerrir frá Vefgrund, zij is 3e geworden in de T8 (töltproef) van de mini's/kinderen.1. Met deze foto stonden wij in de krant

2.

Voor de camera staan is duidelijk niet mijn grootste talent
3.

Deze foto vind ik stiekem heel gaaf
4.

De cross: (En laat het nou altijd zo zijn dat er van ons maar 1 foto is terwijl mijn zusje er zo'n 8 heeft
)5.

Vlaggenrace: En ja, het is een vijfganger
.6.

De slotparade en prijsuitreiking:
7.

Omdat er van mijn baanproeven gewoon geen enkele foto is
Zo reden wij vlak voor het NK thuis rond.8.

En nog even een random foto, omdat ik hem zo lief vind
9.

Bedankt voor het kijken