Oostenrijk met Bjarki en Feykir!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

melody7

Oostenrijk met Bjarki en Feykir!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 11:07

Hai :D

Zoals elk jaar ben ik ook dit jaar weer in Oostenrijk.
Waar ik nu ben valt het rijden dit keer helaas tegen en heb ik pas 1 keer gereden maar gelukkig hebben we al een super leuke week IJslanders achter de rug :D

Over de paarden;

Bjarki is een 18-jarige 4 ganger ruin. Hij is echt super lief, luistert precies naar wat je vraagt en vindt springen erg leuk. Hij is een aantal jaar geleden heel erg ziek geweest en is hierdoor erg stijf geworden, tölt gaat hem dus niet meer zo makkelijk af. Dit was het 3e jaar dat ik op Bjarki reed.

Feykir is een 11-jarige 4 ganger ruin. Hij is wat sneller dan Bjarki maar ook super fijn te rijden. Hij vindt tölt erg moeilijk maar was wel wat makkelijker daarin dan Bjarki omdat hij niet zo stijf is. Feykir kende ik nog niet dus dat was een leuke afwisseling!

Ik heb 2 keer op Feykir en 3 keer op Bjarki gereden. Met Feykir 2 töltlessen en met Bjarki een töltles, springles en een buitenrit :) Buitenritten doen ze normaal niet dus dat was echt super gaaf!! Het is echt een mega mooie omgeving.

01. Zondag is altijd de rustdag, de paarden waren toen in de voorste wei en ik had het geluk dat Bjarki helemaal vooraan in de wei lag te slapen dus daar kwam deze foto uit <3
Afbeelding

Maandag zouden we eigenlijk gaan rijden, door wat miscommunicatie waren we niet ingedeeld maar we konden nog ergens tussen gepropt worden. s' ochtends kwamen ze vertellen dat het nog niet kon want Hara's veulen was geboren! 2 jaar geleden reed ik op Hara, vorig jaar was ze bij de hengst en ik wist dus al dat ze rond onze week uitgerekend moest zijn dus dat was echt super leuk :D Het veulentje was helaas wel erg zwak en het was even spannend of hij het ging halen, maar hij ging super vooruit gelukkig! Helaas heb ik geen foto's van hem want de stal was behoorlijk donker en hij ging pas een dag nadat we weg waren naar buiten omdat hij daar begin van de week te zwak voor was.

02. De eerste les (töltles) reed ik op Feykir want Bjarki had nog een dag vrij door een inenting. Feykir kende ik nog niet en is echt super gaaf! Echt een spierbundel die erg fijn rijd :D Hij heeft wel net als Bjarki en ik moeite met takt in tölt. We zijn deze les vooral bezig geweest met wijken in stap om hem soepel te krijgen, draven, nageeflijkheid en tölt. Takt vinden was dus zoals gezegd wel moeilijk maar dat ging tegen het einde van de les steeds beter! We hebben eigenlijk alleen maar op een volte gereden omdat hij het dan wat makkelijker vind. Galop ging deze les niet omdat de bak te nat was.
Afbeelding

03.
Afbeelding

Woensdag kon ik weer op Bjarki en gingen we op de baan! We hebben erg fijn gereden al had ik wel nog erg last van de dag ervoor. (Ik ben chronisch ziek en rijd normaal niet meer meerdere dagen achter elkaar omdat dat nogal zwaar voor me is) Bjarki is dus erg stijf en daardoor heeft hij ook moeite om met takt te lopen, schweinen is voor hem makkelijker. Dat gaat wel elk jaar en elke les een stukje beter, maar het is natuurlijk extra moeilijk om dat goed voor elkaar te krijgen als je een paard maar een paar keer per jaar rijd. Maar we rijden toch altijd super fijn en we doen natuurlijk ook meer dan alleen maar tölten.

04. De ovaalbaan heeft echt een onwijs gave ligging <3
Afbeelding

05.
Afbeelding

06.
Afbeelding

07.
http://i68.tinypic.com/v7a4o6.jpg

08.
Afbeelding

09.
Afbeelding

Donderdag hadden we springles en mocht ik weer op Bjarki. Bjarki had besloten dat het töltles was dus het duurde even voordat ik hem in galop had :+ Maar uiteindelijk deed hij het super goed en hebben we heerlijk gereden en gesprongen! De dag ervoor heeft de eigenaresse van de appartementen mij behandeld met een bepaalde therapie, wonder boven wonder had ik hierdoor veel minder last van mijn nek wat natuurlijk ook véél fijner rijd. Dat het hielp mag ook een wonder heten, in de 9 jaar dat ik ziek ben heeft nog nooit iets zó snel geholpen dus dat was echt geweldig!

10. Eerst wat balkjes.
http://i67.tinypic.com/2djns3r.jpg

11. Het springen zelf, je ziet wel dat ik nooit spring :+
Afbeelding

12.
Afbeelding

Vrijdag zouden we eigenlijk buiten gaan rijden maar het was slecht weer en ze kwamen met de paarden niet uit dus mocht ik weer op Feykir en gingen we in de binnenbak töltles doen. Nu ging het echt een stuk beter en had ik meer stukjes takt! Nu konden we wel galopperen en plat door de bocht was niet overdreven, hij kan echt hard :P

13.
Afbeelding

14.
http://i65.tinypic.com/2iuywx5.jpg

15.
http://i66.tinypic.com/2lsxtuq.jpg

16. Dag knappe vent <3
Afbeelding

Eigenlijk zouden we zaterdag niet meer gaan rijden maar mijn ouders vonden het sneu dat die buitenrit niet door ging en we waren door een foutje ook ingepland. Ze hadden dus afgesproken dat als het 2 uur vroeger kon we nog mee naar buiten mochten. Dat kon en het was super gaaf! Zo kon ik ook weer op Bjarki <3 Normaal doen ze hier geen buitenritten omdat ze geen goede route hebben, maar doordat ze ons nu lang kennen en weten hoe we rijden kon het wel. Het is gewoon de berg op naast de weg, dus ik snap nu wel dat ze dat niet altijd doen maar het is toch super gaaf zo de berg op rijden! We konden toch een paar stukjes draven en bovenop de berg even flink galopperen en op de terugweg zijn we nog naar een kleine waterval gereden waar we ook in het water konden.
Ik had dat echt niet willen missen en ben super blij dat we dat nog mochten doen!

17. Ik werd alleen even voorop gezet voor de foto's :P Verder reed ik vooral naast de instructrice, goed voor mijn Duits :D
Afbeelding

18.
http://i65.tinypic.com/70fhar.jpg

19. Deze vind ik echt gaaf <3
Afbeelding

En tot slot hebben mijn ouders ook wat gefilmd dus daar heb ik nog een filmpje van gemaakt :D

Ik vond het weer een super gave week en ga er ook vanuit dat dit niet de laatste daar was, het is daar gewoon zo leuk <3
Nu ga ik nog een paar dagen genieten van de bergen want de vakantie zit er helaas bijna op..

Bedankt voor het kijken!

assileM

Re: Oostenrijk met Bjarki en Feykir!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:44

Wauw, ziet er geweldig uit! Wat een omgeving om in te rijden ook :))

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:53

Wauw IJslanders én een mooie omgeving <3

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:55

Foto 19 is idd super gaaf!! :wow:

Ben je nu niet enorm moe na al die dagen rijden? Hoelang moet je nu bijkomen hiervan?
Vind die bonte de knapste!! :D

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 13:05

Blijft een gave omgeving. Er komt een jaar dat ik in je koffer meega! :')

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 13:17

Wat leuk zeg! Was het speciaal voor jullie, of is het echt een bedrijf dat les geeft aan toeristen? Hebben ze een website?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 13:22

Wat prachtig is het daar! <3

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 13:55

Bedankt allemaal!!

Marlies, ik heb er meestal 2 weken echt last van maar ik voel het wel een maand of langer. Die bonte vind ik ook nog steeds het leukst <3

MiReRe, ik stuur je even een pb :)

Kalender7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 16:49

Hemel wat een omgeving! Echt prachtig. Ik vind foto 19 echt heel leuk, mooie pony's ook!

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 21:15

Gaaaaaf <3
Echt prachtig, en ook lekker weer zie ik! +:)+

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 21:22

Wauw, gaaf! Maare, bak te nat? Ik wou dat die van ons er zo bij lag :+

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 21:23

Oh wat moet dat leuk geweest zijn en wat een leuke ijslanders echt geweldig

marachels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 23:25

Ziet er geweldig uit!!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 03:01

Laat ze vast maar nummertjes trekken ,ik wil ook mee in je koffer!
wat mooi en leuk bofkont die je bent! ;)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-16 08:47

Dankjullie! Gaaf dat we in uitgelicht staan :D

Ja we hadden prima weer!

tennan, hij lag er inderdaad prima bij maar Feykir galoppeert écht plat door de bocht en daarvoor was het toch echt te glad. Door de bodem zie je op de foto's ook niet echt dat er wel natte plekken waren.

Dat ben ik zeker Kwita! Mijn ouders hebben niks met paarden maar toch gaan we al 9 jaar elk jaar naar Oostenrijk voor paarden vakanties :))

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 08:53

Supergaaf weer Lysanne! Fijn dat je ons ook mee laat genieten :D

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 09:34

Bedankt voor het delen, zit er volop van (mee) te genieten en wat een prachtige omgeving! :j

Groet Karin.

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 11:29

Gaaf om daar te rijden Lysanne, ziet er super tof uit :D!

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 12:49

Ik heb de foto's al gezien, maar ze zijn nogsteeds mooi! <3
herkende m in uitgelicht dus heb er toch even op geklikt *\o/*

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 13:12

Wat leuk ! Ik heb hier ook eens in de vakantie gereden, wij gaan ook elk jaar naar Oostenrijk, maar vaak wel verschillende plekken.

Onwijs gaaf, hele mooie foto's!

Ik zit nu ook nog in Oostenrijk, maar wij vertrekken vanavond richting huis, blijf jij nog lang?

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-16 13:55

Bedankt allemaal! :D

Wat toevallig Michelle! Weet je nog op wie je reed? Misschien heb je een paar jaar geleden ook wel op een topic van mij gereageerd, of er is nog een Bokker die er ook gereden heeft.

Wij gaan morgen ochtend -O-
De laatste 3 jaar zijn we op dezelfde 2 plekken geweest, in totaal zijn we in 9 jaar tijd volgens mij op een stuk of 8 verschillende plekken in Oostenrijk geweest, Meestal gingen we naar 2-3 verschillende in 1 vakantie. Daarvan zijn we bij nog 3 ook 5, 3 en 2 keer geweest. Mijn zus en ik willen altijd terug :+

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 13:59

Ik denk dat ik dat ook was, had er toen een foto bijgezet. Ik had op een vos gereden, en mijn zus reed volgens mij op die bonte.

Ja wij moeten er officieël ook morgenochtend pas uit, maar wij gaan vannacht rijden om file's te proberen te voorkomen. Haha, wij zijn dit jaar ook op dezelfde plek als vorig jaar geweest, maar ik wil dan volgend jaar weer ergens anders heen.

In Brixen Im Thale hebben wij ook altijd erg leuk paard gereden.

Momenteel zit ik in Hollersbach, dat ligt vlakbij Zell Am See. Waar jij zit was Kleinarl toch?

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 18:38

Zag hem in uitgelicht en wist gewoon dat jij het was.

Prachtig <3

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-16 10:13

Dan was jij dat inderdaad! :j
Ja klopt, daar is het. Deze week was ik in Tröpolach.

Wij zijn nu onderweg naar huis -O-

Haha Channy, een beetje voorspelbaar is het ook wel na 3 jaar :)) Dankje!