Horonae aan de bak, in de bak!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DreamGuide

Horonae aan de bak, in de bak!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 11:45

Hai Hai! :wave:

In de afgelopen tijd heb ik van een aantal mensen het verzoek gehad of ik af en toe eventjes wilde updaten van mijn tuigerkindje die ik onder het zadel aan het doorrijden was.
Dus, afgelopen zondag had ik mijn moeder meegesleept naar stal met het verzoek of ze wat beeldmateriaal wilde schieten. Zo gezegd, zo gedaan!

Info over Roné:

Sportnaam: SL's Horonae
Roepnaam: Roné
Geslacht: Merrie
Leeftijd: 4 jaar
Hoogte: 1,76m
Ras: KWPN (tuigertype)
Afkomst: v. Atleet, m. Orona, mv. Jochem

Ik heb Roné een halfjaar geleden gekocht van de fokker. Ze was toen betuigd en zadelmak. Zadelmak in de zin van; je kon er op zitten, maar dat was het dan ook wel. We zijn het afgelopen halfjaar lekker aan het werk geweest met haar en op een paar hobbels in het proces na moet ik zeggen dat ik errrug tevreden ben met hoe ze alles oppakt!

Gewoon vooruit nageeflijk rijden vind ze niet zo leuk (moet toch _O- ) maar nieuwe dingen leren vind ze ontzettend leuk! Zo zijn we nu al bezig met wijken, schouderbinnenwaarts en schoudervoor, voorhands/achterhandswending, vanuit stap aangalopperen/vanuit galop naar stap, en de draf een paar passen verzamelen om hem vervolgens uit te strekken.
Het is zo leuk dat ze dit alles oppakt met de oortjes naar voren, ze wil echt lekker werken en dat maakt het voor mij als ruiter ook leuk! :)

Recentelijk zijn we van onze africhtingstrens afgestapt en rijden we weer met een enkelgebroken watertrensje!

Nou, niet meer getreuzel, hieronder de foto's! Kwaliteit is niet fantastisch, maar geef hopelijk toch een goed beeld.
Commentaar vind ik leuk, zolang je rekening houdt met dat zowel zij als ik alleen maar onze best doen en dat er niks geforceerd word. :j

Foto's staan niet op volgorde

1.Lekker draven
Afbeelding

2.
Afbeelding

3. Pasje verruimen
Afbeelding

4.Galopje
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7. Ruige Tuiger :') (Was mijn schuld, hulp was een beetje grof)
Afbeelding

8. Pasje wijken in stap
Afbeelding

9. Jammer dat ze haar oortjes niet even naar voren wilde doen :P
Afbeelding

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om eventjes mee te kijken.
Ik heb gisteren een startkaart geregeld, dus binnenkort komen er hopelijk ook foto's van onze eerste wedstrijd! *\o/*

Kalender7

Re: Horonae aan de bak, in de bak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 13:53

Leuk paard! Vind m wel wat hoog ingesteld maar ik denk dat je weet waar je mee bezig bent. Succes nog samen!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 13:56

Leuke combinatie zijn jullie. Maar zou toch je paard meer over de rug gereden zien worden. Vind de bovenlijn er nu te strak uitzien.

Marit_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 14:10

Wat een geweldig paard!
Ennuuh, pasJE verruimen? Wat een enorme benen heeft ze zeg!
Erg leuke combi en dat rood staat jullie goed :)

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 14:13

Wat een knapperd zeg!
Ivm haar bouw is dit voor haar een veel makkelijkere en natuurlijke houding, zolang haar neusje er uit blijft zou ik er niet een te groot probleem van maken voor nu. Ik zou wel uitbereiden met steeds meer stukken lang en laag, dus echt neus richting de grond, in alle gangen. Wel contact houden en van achter naar voren rijden. Veel overgangen en zorgen dat ze de oefeningen niet als trucje gaat kennen (veel afwisselen dus met manier van rijden; naar binnen wijken, contrastelling/schoudervoor afwisselen, wijken op e/b lijn, overgangen tijdens je oefening, etc.) , want het ziet eruit als een slimme dame! :)
Ben benieuwd hoe ze er over een jaar uitziet (mijn tuigermerrie is zo ontzettend veranderd door de jaren), met wat extra (bil/rug)spieren, mooi paard <3

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 14:18

Bedankt voor de complimenten en tips!

Ze mag inderdaad meer naar beneden, daar zijn we langzaam aan mee aan het werk. Ter beeldvorming, toen ik haar net had liep ze met haar hoofd letterlijk recht omhoog. De hals stond gewoon verticaal op haar lijf. Leek net een mislukte giraf.. :D

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 14:45

Oh zo herkenbaar! Dat je het gevoel hebt dat je met je neus tegen d'r nek aan zit :')

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 07:45

Wat een gaaf paard!!! <3 8-)

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 08:15

Gaaf dier hoor! Probeer wel bij het verruimen haar op de AH te krijgen. Nu heeft ze een prachtig voorbeen, maar achter komt ze niet mee. Ipv dat ze bekken naar voren kantelt, kantelt ze ze naar achteren. Dit zie je ook doordat haar kruis daar erg plat wordt. Probeer het op te bouwen door telkens 2 pasjes te verruimen, en nog niet zoveel als nu. Als dat goed gaat kun je van daaruit verder opbouwen. Dan leert ze vanuit de juiste houding te gaan verruimen en komt dat spectaculaire vanzelf terug, maar dan met juist gebruik van haar lijf. Succes!

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 08:53

Wat een leuk jonkie! Leuk dat je haar wat uitdaging biedt als ze dat leuk blijkt te vinden en toch dingetjes doet die bij haar leeftijd passen.

Zoals hierboven ook genoemd, let wel op het gebruik van de achterhand. Dat is ook waar het puntje nageeflijkheid vandaan moet komen, ze moet meer over de rug gereden worden. Dat zie je inderdaad in het stukje verruimen, ik zie liever een minder spectaculair voorbeen maar wel een mooie diagonale beenzetting. Ook in de galop blijft het achterbeen wat recht en achter. Veel schakelen gaat helpen, ook in oefeningen als schoudervoor. Of schakelen op een volte, die kun je eventueel verkleinen en vergroten. Veel succes!