6 jarige PRE onder het zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Papilio

6 jarige PRE onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-16 17:02

Hee allemaal,

Na mijn vorige topic, nu een vrolijker. We pakken langzaam aan de training op na zijn hoefbevangenheid. Met het mooie weer konden we het natuurlijk niet laten wat foto's te maken.

Voor wie ons niet kent;

PRE Ruin, wordt deze maand 6. Het afgelopen jaar hebben we vele ups en downs gekend. Hij heeft een geweldig zachtaardig karakter en is voor mij het ideale paard om te rijden. Heel licht, betrouwbaar en voorwaarts. Zelf heb ik taaislijmziekte, gebruik continue zuurstof (af en toe verschijnt hier een topic zonder omdat ik dan voor de foto's even zonder rijd, wantja...dat is nou eenmaal mooier!), een rolstoel, ben slecht horend en heb minder spierkracht.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. Ook nog een paar onder het zadel, lekker losstappen.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

We hebben nog veel om aan te werken. Maar ik ben blij met wat we het afgelopen jaar bereikt hebben. Eind deze maand heb ik hem alweer een jaar. Ik kocht hem als hengst en eigenlijk enkel zadelmak. Hij was fijn aan de hulpen en super gehoorzaam. Ik kon opstappen met mn rugzak en wegrijden zonder enkel probleem. Nu een jaar verder zitten knopjes als wijken en een begin van schouderbinnenwaarts erop. Ik ben dankbaar voor zijn fijne altijd vrolijke karakter, hij wil elke dag met veel plezier voor me werken.

We gaan zien waar komend jaar ons brengen gaat. Ik hoop dat we binnenkort klaar zijn om richting de b dressuur wedstrijdring te gaan. We gaan het zien maar 1 ding is zeker, wat geniet ik elke dag van mijn gouden paardje. <3

Elisa2

Re: 6 jarige PRE onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 17:10

Wat een leuk paard...hij klinkt echt als een gouden vriend die je door en door steunt. Heel fijn dat je ondanks je beperkingen zo van hem kunt genieten.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 17:15

Geweldig paardje <3 ! En wat zijn jullie een mooie combinatie ! Zo fijn om te lezen dat hij echt je maatje is en jullie zoveel plezier hebben aan elkaar.
Wel zo jammer dat hij hoefbevangen is geweest :\ Die barokkies zijn zo'n sober ras en worden zo snel te vet, dat het haast elke dag oppassen is met het rantsoen ( hier staat ook zo'n speklapje :+ )

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 21:34

Dat ik jou nog nooit eerder op bokt ben tegengekomen. Respect voor jou! Heb al je oude topics even doorgespit :D

Het rijden ziet er goed en ontspannen uit. Ben benieuwd naar meer topics als je weer verder bent.

Kalender7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 23:10

Ik heb zoveel bewondering voor jou dat je toch blijft doen wat je wil doen. Gouden koppel!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 23:14

Fijn dat je een paardje hebt gevonden wat je maatje kan zijn! Dit soort paarden zijn hun gewicht in goud waard.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 23:30

Prachtige foto's!
Mooi gouden jongen en een mooi stel samen.

Papilio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 20:11

Bedankt allemaal voor de super lieve reacties en complimenten!

Hij is echt mijn beste vriend en voelt mij zo goed aan. Ik hoef het alleen te denken en hij doet het al. Elke dag ben ik dankbaar dat hij op mijn pad gekomen is. En vooral ook dat ik hem ondanks dat hij hengst was en pas 5 toch gekocht heb. Ik was opzoek naar een ouder paard met meer ervaring. Maar geen een seconde spijt gehad van het besluit, wat hij mij geeft en voor me doet elke dag weer is echt zo super.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 23:32

Ziet er fijn en ontspannen uit en fijn dat je hem weer kunt op pakken nu, lekker van genieten!

(ik zocht ook een ouder, betrouwbaar paard en kwam uiteindelijk toen met een 4 jarige thuis waarvan ik dacht dat het wel goed zou komen tussen ons en dat kwam het ook, leuk is dat he? :D )

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 05:38

Wauw! Wat een prachtig paard <3 . Het spat gewoon van de foto's af dat jullie een topcombinatie vormen! Nog heel veel geluk en plezier met hem!

asterid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 08:18

Schitterend paard, en zo te horen een echte PRE in karakter. Waar heb je hem en dat mooie touwhalster gevonden? :D

Papilio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 08:22

@flappie28 haha ja ! En eigenlijk is het alleen maar fijner zo kan je een paard nog helemaal naar eigen hand zetten :)

@lukasje dankjewel! Leuk om te horen!

@asterid het halster is van lovelance touwhalsters. Haha ja ook het eigenwijze zit er wel in van een PRE. Maar dat is eigenlijk alleen maar schattig. Vind het hele fijne paarden vooral omdat ze toch sensibel zijn en tegelijkertijd ook heerlijk nuchter.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 09:09

Wat gaaf dat je een zo goed bij jou passend paard hebt gevonden! Wat een mooierd is het is en wat staan jullie er goed op. Het is wel duidelijk dat jullie echt een team zijn.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:01

<3 wat een knapperd <3
Wat heerlijk om te zien dat jullie samen zo kunnen genieten, echt een topteam +:)+

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:38

Wat een knapperd! En wat zijn die PRE's toch bijzonder hè? <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:43

Wat een prachtig paard. :+:
En jij lijkt me ook een ontzettend sterke vrouw. :j

Ginny135

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:09

Mooi paard!

Papilio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 11:38

allemaal super bedankt voor de lieve reacties! Echt leuk om te horen!

@edkingenzo, jaaa pre zijn echt bijzonder! Zo gevoelig en eerlijk en tegelijkertijd nuchter. Voor ik de pre leerde kennen was ik echt een kwpn liefhebber. Maar die kunnen qua karakter niet op tegen de pre. Maar wizz is echt de fijnste die ik tot nu toe tegen gekomen ben goud eerlijk en z'n harde werker!

@koudbloedkim, haha zo sterk ben ik niet ! Als het goed is staan we samen met ons verhaal deze maand in Bit.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 20:04

Lichamelijk misschien niet zo sterk TS, maar tussen je oren ben je mega sterk want anders stond dit topic niet op bokt! :) een doorzetter ben je wel degelijk en daar is zeker kracht voor nodig!

Jullie zijn een ontzettend mooie combi! En mooi om te zien hoe jullie een team vormen! Je bent een topper!!

IsabelHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 20:07

edit:
verkeerde topic.

Maar wat een mooi paard!!

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 20:33

Wat een gaaf paard ;) Zie hem volgens mij wel eens staan als ik voorbij rijd :) Nog heel veel plezier met hem gewenst !

Papilio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 21:06

@loez dankjewel! :) Lief dat je dat zo zegt.

@isabel, dankje!

@daisyjazz, haha grappig! En dankje!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 22:06

Prachtig paard en sfeervolle plaatjes. Dat jullie een goed team zijn straalt van de foto's af.

Papilio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-16 07:23

senna21 schreef:
Prachtig paard en sfeervolle plaatjes. Dat jullie een goed team zijn straalt van de foto's af.

Dankje ! Echt leuk om te horen!