Ze zijn vrijdag aangekomen, na een heel lange vermoeiende reis omdat het meeste ´snachts had plaatsgevonden, dus gisteren heb ik ze uit laten slapen maar vandaag zijn we ´smorgens wel met de paarden aan de slag gegaan.
Patrick is met de scooter waterbakken gaan vullen in de wei en wij hebben eerst Gandhi gepoetst en gezadeld.
Gandhi is 5 en wel allang een zadel gewend en ik heb er ook wel een paar keer opgezeten en rondgegaan op de de poetsplaats maar daar is hij nog niet met ruiter en al van af geweest, en Jenthe had de primeur.
Jenthe had al even kennis gemaakt met Gandhi:

Deze foto is genomen nadat we een rondje om het huis hadden gedaan. Eerst nog aan het touwtje maar hier kon hij wel los.

Daarna waren Olimpio en Júpiter aan de beurt. Dit was de eerste keer dat ze samen op pad gingen. maar het zijn twee oudjes die naast elkaar op stal staan en het goed met elkaar kunnen vinden, dus ik verwachtte geen gedoe.
Er zit zo´n dertig hectare land achter het huis dus we hoefden niet het erf af voor de eerste rit.
Olímpio maakt wel wat grotere en fermere passen vooral in het losse zand, dus die had snel voorsprong.

Eerst maar eens een stuk door de wei daar is een mooi hard paadje. Olímpio voelde zich prima voorop.

Jenthe even de camera gegeven en ik op Júpiter dan maar voorop.

Even poseren.

Selfie mag niet ontbreken natuurlijk.

De paardjes.