Ik heb jaren eigen paarden gehad en intensief gereden, ook wedstrijden. Door de jaren heen heb ik verschillende instructeurs gehad en ook nog paarden bijgereden inclusief les. Maar nu mijn paard ingeslapen is zit ik met de vraag: wat nu? Ik mis het om verder te komen, om meer bij te leren.
Ik hoor jullie nu allemaal denken: verzorgpaard! En neem daar dan les mee! Ik heb ook wel een paar paardjes die ik bijrijd en dat doe ik met heel veel plezier. Die paardjes staan alleen bij mijn ouders in de buurt, en dat is 120 km ver weg. Op eentje les ik wel af en toe, maar er is heel moeilijk tijd voor te maken. Iets dichter bij huis (Amstelveen) zou veel fijner zinn, dan kan ik ook vaker komen.
Wat ik idealiter zoek is een soort manegeles, maar dan wel met kwaliteit. Dus dat je 1x per week of 1x per 2 weken les krijgt op het paard, zonder dat daar verder verplichtingen aan zitten als 4x per week moeten komen, want dat kan ik niet waarmaken. Vaak mag je met verzorgpaarden wel lessen, maar het is natuurlijk een beetje stom als je alleen maar 1x per week een les neemt op dat paard en verder hooguit 1of 2x komt. Of zouden mensen daar wel voor open staan?
Omdat ik me niet kan voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem, vroeg ik me af of jullie tips hebben!