Geen paard meer, maar wel verder komen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Geen paard meer, maar wel verder komen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 18:17

Ten eerste, ik had géén idee waar dit paste, dus sorry modjes als het verkeerd staat, verplaats het maar :)

Ik heb jaren eigen paarden gehad en intensief gereden, ook wedstrijden. Door de jaren heen heb ik verschillende instructeurs gehad en ook nog paarden bijgereden inclusief les. Maar nu mijn paard ingeslapen is zit ik met de vraag: wat nu? Ik mis het om verder te komen, om meer bij te leren.

Ik hoor jullie nu allemaal denken: verzorgpaard! En neem daar dan les mee! Ik heb ook wel een paar paardjes die ik bijrijd en dat doe ik met heel veel plezier. Die paardjes staan alleen bij mijn ouders in de buurt, en dat is 120 km ver weg. Op eentje les ik wel af en toe, maar er is heel moeilijk tijd voor te maken. Iets dichter bij huis (Amstelveen) zou veel fijner zinn, dan kan ik ook vaker komen.

Wat ik idealiter zoek is een soort manegeles, maar dan wel met kwaliteit. Dus dat je 1x per week of 1x per 2 weken les krijgt op het paard, zonder dat daar verder verplichtingen aan zitten als 4x per week moeten komen, want dat kan ik niet waarmaken. Vaak mag je met verzorgpaarden wel lessen, maar het is natuurlijk een beetje stom als je alleen maar 1x per week een les neemt op dat paard en verder hooguit 1of 2x komt. Of zouden mensen daar wel voor open staan?

Omdat ik me niet kan voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem, vroeg ik me af of jullie tips hebben!

xChanelx

Re: Geen paard meer, maar wel verder komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 18:26

Ik denk als jij een keer lest met een paard en je komt daarnaast 1 of 2 keer per week, dat er genoeg eigenaren zijn die daar blij mee zijn. Ik heb zelf bijvoorbeeld een verzorgpaard voor twee keer in de week en die vrouw is allang blij dat er iets mee gedaan wordt.

Door te willen lessen, geef je aan dat jij streeft naar verbetering voor jezelf en je paard.
Daarnaast heb je soms kleinere stallen/privéinstructeurs die lessen aanbieden op hun paarden, maar op een ander niveau dan de meeste maneges. Maar dat is simpelweg zoeken en uitproberen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 18:29

Je woont in Amsterdam begrijp ik?

Zat mogelijkheden om goed les te krijgen in de omgeving, neem de Amsterdamse Bos manege of de Wennekers.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 18:34

Ik weet niet hoe het in het westen zit, maar ik heb op MP gewoon een advertentie geplaatst met wat ik zocht en in welke regio. Met wat foto's van mij op een paard. Binnen de kortste keren had ik 4 aanbiedingen van mensen om hun paard te rijden. Veel mensen zoeken een goede ruiter om hun paard bij te rijden en juist mensen die (prive) les willen nemen met het paard zijn erg gewild heb ik gemerkt.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 18:53

MP ga ik zeker even proberen :j Wat heb je dan in de advertentie gezet, Daphara? Ik ben niet zo goed met advertentietitels, geen idee wat samenvat wat ik wil...

Wennekers doet alleen privépaarden dacht ik :)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 18:54

Ja, maar er worden met regelmaat om bijrijders gevraagd........en kun je ermee gaan lessen.

Tenzij je helemaal geen bijrijpaard/ verzorgpaard wilt en puur en enkel alleen voor de les rijdt, dan heb je aan Wennekers niets, inderdaad.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 19:01

Nee hoor een verzorgpaard wil ik zeker wel, maar ik wil geen dingen aangaan die ik niet kan waarmaken. Ik wil in elk geval regelmatig les (1x per week of 1x per 2 weken) en kan daarnaast nog 1x komen. Mijn dagen zijn helaas niet heel erg flexibel, ik kan meestal alleen doordeweeks.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 19:02

Dan is het al een stuk lastiger.
Ik denk dat het beste is dat je iets zoekt van instructeur die les geeft met zijn eigen dier op niveau.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 19:10

Ik heb het jaren zo gedaan; ik had doorgaans een keer per week privéles en reed daarnaast dat paard nog een keer per week voor mezelf, soms twee keer. Ik mocht op wedstrijd en had alle vrijheid om te doen wat ik wilde met de paarden die ik reed. Wat hierboven staat vinden veel eigenaars een pre; dat je bereid bent om les te nemen. En in totaal 2 dagen in de week komen is toch heel normaal?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 20:16

Ik ga even een advertentietje proberen op MP en op bokt misschien ook :)

Ik had een dergelijke bijrijder zelf wel prettig gevonden. Wat zet je dan in de advertentietitel?

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 20:21

Sheran schreef:
MP ga ik zeker even proberen :j Wat heb je dan in de advertentie gezet, Daphara? Ik ben niet zo goed met advertentietitels, geen idee wat samenvat wat ik wil...

Uitgelegd dat ik vroeger eigen paarden heb gehad, van zadelmaker naar M dressuur gereden. Nu na 10 jaar weer ben gaan rijden en een paard zocht waarmee ik mocht lessen om weer op niveau te komen.

Foto erbij van mij 10 jaar terug op paard.

En geplaatst bij "diensten en vakmensen".

Werkte erg goed

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 20:22

Sheran schreef:
Ik ga even een advertentietje proberen op MP en op bokt misschien ook :)

Ik had een dergelijke bijrijder zelf wel prettig gevonden. Wat zet je dan in de advertentietitel?

Ik had titel: "ervaren (dressuur) ruiter zoekt lease paard"

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 20:27

Daphara schreef:
Sheran schreef:

Uitgelegd dat ik vroeger eigen paarden heb gehad, van zadelmaker naar M dressuur gereden. Nu na 10 jaar weer ben gaan rijden en een paard zocht waarmee ik mocht lessen om weer op niveau te komen.

Werkte erg goed

Heb je een zadelmaker gereden? _O- Ik denk niet dat ik zoiets persoonlijks in mijn titel ga zetten...

Nee hoor, grapje. Dank je wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 20:31

Ik zocht voor mijn paard een bijrijdster voor 2 x in de week en wilde dan ook, dat ze zou lessen met mijn paard. Het liefste elke week.
Ik heb mijn bijrijdster inmiddels 2 jaar. Ze is vrij in alles wat ze wil doen. Buitenrit, naar t strand, clinics, en zelfs wedstrijden zouden bespreekbaar zijn. (wel op eigen kosten en vervoer)

Dit verhaal even, zodat je ziet dat het prima kan en dat er best wel vraag kan zijn naar wat jij zoekt en aanbied. :j

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 20:31

Sheran schreef:
Daphara schreef:

Werkte erg goed

Heb je een zadelmaker gereden? _O- Ik denk niet dat ik zoiets persoonlijks in mijn titel ga zetten...

Nee hoor, grapje. Dank je wel!

Autocorrect :o , moet zijn zadelmak :j

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 20:33

Lease paard impliceert imo dat je elke maand een bedrag betaalt om op dat paard te mogen rijden...ik weet niet of de ts dat ook wil? Als je aardig kan sturen en je afspraken nakomt hoeft dat ook niet lijkt me

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 20:34

Zulke bijrijders zijn denk ik erg gewenst, liever een bijrijder die open staat voor lessen en leren dan een die alles al weet.
Idd gewoon een advertentie zetten en ik vermoed dat je dan zo een bijrijdpaard vindt

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 20:41

Doordeweeks alleen is juist ideaal voor veel mensen die werken.
En 2 dagen zou bij mij top zijn, mits je echt goed kan rijden en netjes de afspraken na komt, denk dat meer mensen er zo over denken.
Dus zou het zeker proberen als ik jou was.
Weet uiteraard niet hoe goed je rijdt en je moet natuurlijk ook bij een eigenaar en paard passen qua rijstijl, maar proberen echt wel waard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 20:48

Het kan op zich wel hoor :j

Ik heb het paard van een vriendin bij me op het weiland staan. Paard is een stuk hoger geschoold dan mijn eigen paard (ook wel dubbele in leeftijd) en in eerste instantie zou ik ermee gaan leren. Nou is mijn vriend gaan sputteren omdat het toch allemaal wel flink wat tijd in beslag nam, dus heb ik met toestemming van de eigenaar een bijrijder gezocht. Zij komt nu wanneer ze kan, gemiddeld zo'n 3-4x/week. Zij hoeft niets te doen behalve longeren en/of rijden. Ze zocht eveneens een leerpaard, dus ideale combi. Eigenaar blij want paard staat 24/7 in het land in een groepje + krijgt beweging, ik blij want ik hoef het rijden er niet verplicht bij te pakken + tijd voor eigen paard en meid blij want ze heeft een goed paard om van te leren. Lessen volgt ze samen met mij, dus ook ongeveer 1x/week. Wil ze vaker, dan mag ze dat gerust zelf afspreken. Voorlopig kan/mag ze er alleen nog niet mee op wedstrijd, maar dat is tussen haar en de eigenaar. Krijgt ze alsnog groen licht, dan ben ik diegene die het transport zal doen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 20:55

Ik zou het heerlijk vinden als een van mijn pony's 1 a 2x per week er netjes bij getraind zouden worden. Pony's lopen t/m ZZ nivo en mogen gestart worden (zijn wel ponys van rond de 100cm, lopen voor de wagen).

Probleem is dat je net de juiste persoon tegen moet komen.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 21:02

Pallatin schreef:
Lease paard impliceert imo dat je elke maand een bedrag betaalt om op dat paard te mogen rijden...ik weet niet of de ts dat ook wil? Als je aardig kan sturen en je afspraken nakomt hoeft dat ook niet lijkt me

Ik was ook bereid tot betaling, maar blijkt niet nodig te zijn. Veel mensen zijn al blij genoeg als hun paard serieus bijgereden wordt.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 21:09

Wat vinden jullie hiervan? Ik ben zo slecht met advertenties...
http://www.bokt.nl/markt/ad/418485/erva ... amstelveen

MP is lastig, bij diensten of vakmensen mag je maar 500 tekens, dat is heel erg weinig... en ik weet niet echt of ik nu iets aanbied of zoek :P heb maar aanbieden gedaan.

In Deventer heb je ook facebookgroepen. Maar in Amsterdam heb ik ze nog niet gevonden.

Ik hoop dat jullie gelijk hebben en er meer mensen zijn die willen dat hun paard op zo'n manier bijgereden wordt.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 21:17

Prima advertentie, maar je eigen rijniveau staat er niet in, wel dat van je bijrijpaarden, maar dat zegt niet veel, op mijn Z2 startgerechtigde paard zit ook een (nu B startende) ruiter die nog nooit gestart had en eigenlijk behalve dat ze wel aardig reed en leuk bij mijn pony paste (omdat ze er vooral heel veel van kan leren) geen niveau had.
Dus even vermelden wat je eigen niveau is.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 21:18

Daphara schreef:
Pallatin schreef:

Ik was ook bereid tot betaling, maar blijkt niet nodig te zijn. Veel mensen zijn al blij genoeg als hun paard serieus bijgereden wordt.

Mee eens, dat is ook mijn ervaring, ik heb ook nooit iets hoeven te betalen!

Keurige advertentie ts! Je woont bij mij in de buurt zie ik...misschien nog een tip: als je les neemt op een manege in de buurt rijd jezelf ook in de kijker, het is een goede manier om contact te leggen met mensen die daar een paard op pension hebben staan ;)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 21:20

Goed punt! Ik ga het erbij zetten.

Jezelf in de kijker rijden moet zeker kunnen! Maar ik probeer het liever eerst zo :) De lessen zijn heel erg prijzig in Amsterdam, dat geef ik liever aan een priveles uit :)