Ik heb Dafydd gekocht toen hij 1 jaar was, van de fokker. Ik wilde heel graag weer een echt jong en groen paard en zo samen alles leren en met elkaar groeien. Ik houd van pony's, ik houd van welsh, en kwam ik bij dit verschrikkelijk gave ras! Ik zou er nog wel tien willen hebben, maar ja.
Op zijn 2e kreeg Dafydd sarcoiden op zijn hoofd, eigenlijk tumoren. Daar heeft hij wel een klap van opgelopen en dankzij die pittige behandeling, (BCG in Utrecht) was hij er helemaal vanaf maar heeft hij nog steeds wel sneller dan een ander paard bijvoorbeeld een kou te pakken.
Dafydd is echt uitgegroeid tot mijn beste vriendje. Ik heb er een hoop bloed, zweet en tranen maar vooral heel veel geld in gestopt
maar hij is er nog en nog kerngezond ook! Mijn ultieme droom is dan ook dat hij verschrikkelijk oud wordt en mijn nog te maken kinderen op hem leren rijden!Mijn welsh-Cob van nu 5 jaar:
Veulen:

1 jaar:

Toen hij bijna twee jaar was gebeurde er iets ergs:

2 jaar:

Toen hij 2,5 jaar was kreeg hij 2 sarcoiden op zijn hoofd en hebben we deze laten behandelen op Utrecht.

2,5 jaar

3 jaar:

Met 3,5 jaar heb ik hem naar Edwin van de Graaf gebracht om hem daar eerst voor de wagen te laten beleren. Hier liet ik hem met pijn in mijn hart achter

En na een paar maanden reden we al zo rond:

Ik ben hier net wakker, ver gefietst en geen make-up
Maar het geeft wel een indruk van hoe gek ik op hem ben!
en 4 jaar:

Voor het eerst er op!
En zo gingen we voor het eerst rijden! Ik had een nieuw op maat zadel aangeschaft en liep 2 km per keer naar mijn lesgeefster (op de foto een vriendin) om in de 20x60 bak er maar gewoon op te gaan zitten. Ik moet eerlijk zeggen, de eerste tien keer had ik wel een 'stoerheidsborrel' nodig omdat ik toch wel wat bangig was geworden van mijn vorige paard en dat is natuurlijk niet zo handig met een jong dier inrijden.

4,5 jaar
Afgelopen winter liep hij een longontsteking op en zag hij er even slecht uit, gelukkig waren we er snel bij en is hij beter dan ooit! Deze twee foto's zijn van die periode, waar hij wel echt wat body is verloren.
Op het strand:
http://myalbum.com/photo/lgcp5O8025Fx/360.jpg

En een clinic afgelopen winter;

Inmiddels zijn we lekker aan het rijden, starten we en rijden we aangespannen, ohz dressuur, gaan we naar buiten en heeft hij vooral veel vrij. Hij is inmiddels 5 en het wordt weer tijd voor foto's zie ik al!
Bedankt voor het kijken!
Dafydd is echt het paard dat ik hoopte dat hij zou worden. Ik kan alleen maar hopen dat hij nog jaren mee gaat!
plaatje, ik duim dat hij heeeeeel lang bij je mag blijven in goede gezondheid.