Leuke manege omgeving Schiphol

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

saschab

Leuke manege omgeving Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-16 20:19

Hoi!

Rond mijn 7e ben ik besmet geraakt met paardenvirus en heb toen tot mijn 12e/13e paardgereden op een manege in de buurt. Ik heb toen twee keer een behoorlijke klapper gehad van twee paarden, waar ik geschrokken van was en had ook sterk het gevoel dat ik er niet meer thuishoorde en het plezier in paardrijden verloor. Ik kwam dan ook niet verder dan de F4 met wedstrijden. Toen ben ik nog 2x op ponykamp geweest bij manege de Hulhorst, waar ik het echt ongelooflijk erg naar mijn zin heb gehad. Helaas werd ik toen te oud voor ponykamp en heb ik heel af en toe nog eens (niet intensief) gereden op het verzorgpaard van een vriendin van me. Nu ben ik 17 en mis ik het paardrijden echt enorm. Ik vind het heerlijk om lekker te tutten met paarden en als ik eenmaal weer een goede dressuurbasis heb wil ik me gaan richten op het springen. Beginnen met wedstrijden lijkt me ook weer erg leuk. Echter, het staat me heel erg tegen om terug te gaan naar die manege waar ik eerst reed. Ik had daar ook wat aanvaringen met mijn toenmalige instructrice en het blijkt nu dat zij daar bijna alle lessen geeft. Dus, nu is mijn vraag aan jullie: weten jullie nog leuke, goede maneges in de omgeving van Schiphol? Of iets verder? Ik ben overigens ook best groot, dus het liefst maneges die beschikking hebben over (veel) grote paarden en die natuurlijk goed zijn voor de paarden. Ik ben benieuwd!

ChiVet

Re: Leuke manege omgeving Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 12:27

Ik heb zelf gereden bij Stal Jasper (in Beinsdorp). Ik vond het een hele fijne manege die veel naar zijn paarden keek en wat ze nodig hadden, voor zover mogelijk. Ik heb er naar mijn idee ook erg veel geleerd en heb daar nu nog steeds profijt van bij mijn nieuwe bijrijdpaard, hoewel natuurlijk de kwaliteit van de lessen wel afhankelijk van de instructrice zijn ;) Ik weet wel dat er grote paarden aanwezig zijn voor de grotere ruiters. Helaas is het wel echt een dressuurmanege, dus niet veel springlessen, en worden er nauwelijks wedstrijden georganiseerd voor manegeklanten. Ook is de manege vrij massaal, maar dat hoeft niet uit te maken.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 08:54

Manege nieuw amstelland in het Amsterdamse bos raad ik aan, fijne manege met alle soorten paarden, klein, groot en pony's.
Met lekker weer rij je lekker in de buitenbak of ga je een heerlijke bos rit maken.
Zomers doen ze ponykampen en is er elke week een bos rit waar je je voor kan inschrijven