Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
sakvis schreef:ElenaMM77. Helaas, had ik het geld maar. Ik ben een studente. Dus in mijn geval; die tweede menpony was er niet zo snel gekomen. Dus in het geval mijn eerste pony het mennen niks zou vinden, dan zou ik naar iets anders op zoek moeten. Iets wat we beide leuk vinden. Fietsen oid, of lange teugelen, of vrijheidsdressuur of... naja, genoeg te verzinnen. Maar gelukkig dus niet nodig geweest.
Als ik op safe had willen spelen, dan had ik geen veulen moeten kopen, maar een ervaren menpony. Dat heb ik bewust niet gedaan. Ik vind dat ik daar zelf de eventuele consequenties van had moeten aanvaarden. In mijn geval, zou de pony dan ook niet verkocht worden. Maar ik kan niet voor een ander spreken.
.. dan pas je gewoon niet bij elkaar..
... en stel je voor dat die zich bij rit 2 de pleuris schrikt en nooit meer voor de kar zou kunnen lopen.. zit je nog 20 jaar te duimen draaien 
sakvis schreef:ElenaMM77. Helaas, had ik het geld maar. Ik ben een studente. Dus in mijn geval; die tweede menpony was er niet zo snel gekomen. Dus in het geval mijn eerste pony het mennen niks zou vinden, dan zou ik naar iets anders op zoek moeten. Iets wat we beide leuk vinden. Fietsen oid, of lange teugelen, of vrijheidsdressuur of... naja, genoeg te verzinnen. Maar gelukkig dus niet nodig geweest.
En dan klopt de stelling ergens ook weer wel. Echter heeft niet iedereen die mogelijkheid, of wil diegene die optie overwegen. Eline91 schreef:Mijn trainer gaf me onlangs deze stelling:
"Een paard wat voor jou niet functioneel is moet je gewoon verkopen"
Met andere woorden, als een paard niet geschikt is voor wat jij er wil mee doen, of om andere reden niet meer gebruikt kan worden moet hij weg.
Dat dit wel geldt voor iemand die professioneel een stal runt kan ik begrijpen, maar moet ik er als recreant ook zo over denken?
Wat vinden jullie van deze stelling?