de laatste tijd kom ik veel foto's op site's tegen waar mensen te groot zijn voor hun pony. Wat vinden jullie hier van? Persoonlijk stoor ik mij er soms best wel aan en zie ik liever foto's met mensen die een goede maat pony hebben.
Ja dat is waar, misschien moet ik er minder op gaan letten. Je kan immers moeilijk tegen iemand zeggen dat hij/zij niet meer op zijn eigen pony mag gaan rijden.
Tsja.. Het is zonde, en ik snap zulke mensen ook niet. Als eigenaar of berijder van een pony, zou je je er toch bewust van moeten zijn dat je te groot wordt. Maar niet alle mensen denken aan het belang van de pony, maar aan zichzelf. Maar wat kun je er aan doen? Naar ze toe stappen en zomaar zeggen dat ze er niet meer op mogen rijden? Lijkt me niet zo'n strak plan..
Lastig om zomaar een oordeel te vellen. Is het incidenteel of structureel? Is het een groot verschil of kan het net wel/niet niet meer? Kracht van ponys verschilt ook. Iemand kan lang zijn maar weinig wegen. Al met al zaken die je niet helemaal kunt weten alleen al bij het zien van een plaatje. Vroeger crossten we ook wel eens op ponys door de wei, misschien niet altijd passend qua grootte. Tegenwoordig men ik met d pony, lange drafritten van minimaal 20 km. Incidenteel, max 1 keer per maand rij ik max een uurtje rustig op haar. Toch ben ik qua grootte niet meer geheel passend met mijn 1.60 meter en 70 kg. Ik stap op vanaf een stoel. Mijn indruk, want ik ken haar lang genoeg, is dat ze er geen hinder van ondervindt. Staat niet onder druk, is ontspannen en heeft net als ik plezier. Maar goed, meningen kunnen en mogen verschillen.