Longeren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Guusje1240

Longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-16 16:31

Ik heb een vraagje ik verzorg een paard die al lang niet gereden is (half jaar) en ik wouw het weer gaan oppakken en ik begon met longeren met alleen een halster dat ging heel goed alleen als die linksom moest probeerde die wel is om te draaien maar na een tijdje was dat over daarna was ik al wat verder en ging ook met het zadel en hooftstel in de eerste keer ging dat ook weer goed soms een bokje maar meer niet nu ging ik hem weer longeren met zadel en hooftstel en hij gaat niet meer linksom na 2 stappen keert die stijgerend om wat kan ik hier aan doen ?

Urielle

Re: Longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 16:45

WD-V >>> YRT

J30d

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 16:48

Kaptoom proberen en miss dubbele longeren en weer bij het begin beginnen zodat het paard weer vertrouwen krijgt denk dat het paard z'n vertrouwen kwijt is omdat het en lange tijd stil heeft gestaan

Guusje1240

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-16 16:57

Ja misschien werkt dat alleen het gekke vindt ik dat het uit het niets heel erg wordt

Guusje1240

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-16 16:58

Urielle schreef:
WD-V >>> YRT

??

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 17:06

Sanne1240 schreef:
Urielle schreef:
WD-V >>> YRT

??

Je topic stond niet goed, een moderator heeft het voor je verplaatst.

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 17:13

Je gaat te snel. Als het paard steigert heb je denk ik een heleboel signalen gemist. Paard is scheef en daarom wil hij niet linksom. Dat buigen naar links kost hem moeite omdat de spieren aan die kant korter zijn.
Rustig blijven, zelf meelopen als je de moeilijke kant op gaat. Help het paard maar en ga hem heel goed instappen (stappen) zodat hij weer wat soepeler wordt in de spieren.
Ook met rijden, rustig beginnen met instappen, linksom, rechtsom, slangenvoltes maken, drafje beide kanten. En vergeet niet te belonen! Altijd belonen tussendoor. En stop als het goed is gegaan. Morgen is er weer een dag.

Guusje1240

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-16 17:20

Floortz schreef:
Je gaat te snel. Als het paard steigert heb je denk ik een heleboel signalen gemist. Paard is scheef en daarom wil hij niet linksom. Dat buigen naar links kost hem moeite omdat de spieren aan die kant korter zijn.
Rustig blijven, zelf meelopen als je de moeilijke kant op gaat. Help het paard maar en ga hem heel goed instappen (stappen) zodat hij weer wat soepeler wordt in de spieren.
Ook met rijden, rustig beginnen met instappen, linksom, rechtsom, slangenvoltes maken, drafje beide kanten. En vergeet niet te belonen! Altijd belonen tussendoor. En stop als het goed is gegaan. Morgen is er weer een dag.

Ik ben idd ook begonnen met meelopen dat ging al een stuk beter ik rij er nog niet op omdat ik heb eerst weer wat soepeler wil maken

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 17:36

Heb je hulp? Want blijkbaar ben je zelf niet kundig genoeg om dit aan te pakken

Guusje1240

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-16 20:29

future_vet schreef:
Heb je hulp? Want blijkbaar ben je zelf niet kundig genoeg om dit aan te pakken

Nee ik heb nog geen hulp

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 20:37

Het lijkt me verstandig om hier wel hulp bij te vragen. Het zou kunnen dat het paard scheef / stijf is en daarom niet goed linksom kan lopen, maar het kan ook zijn dat jij op de verkeerde plek staat en zo het paard blokkeert. Het paard snapt dan niet meer wat je vraagt en zal (uiteindelijk als laatste optie) gaan steigeren. In beide situaties is een andere aanpak nodig om het paard (en jou) te helpen.

Verder zou het heel fijn zijn als je in je post gebruik maakt van leestekens; je openingspost heeft 113 woorden en 1 leesteken ;)

Guusje1240

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-16 20:42

Hilary schreef:
Het lijkt me verstandig om hier wel hulp bij te vragen. Het zou kunnen dat het paard scheef / stijf is en daarom niet goed linksom kan lopen, maar het kan ook zijn dat jij op de verkeerde plek staat en zo het paard blokkeert. Het paard snapt dan niet meer wat je vraagt en zal (uiteindelijk als laatste optie) gaan steigeren. In beide situaties is een andere aanpak nodig om het paard (en jou) te helpen.

Verder zou het heel fijn zijn als je in je post gebruik maakt van leestekens; je openingspost heeft 113 woorden en 1
leesteken ;)

Het kan misschien zijn dat hij scheef/stijf is, alleen de verkeerde plek staan dat is het denk ik niet de eerste paar keren ging het wel heel goed.