Overdreven prijzen, je koopt er bijna een paard van!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Heleennn

Overdreven prijzen, je koopt er bijna een paard van!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-16 13:22

Hoi!

Nu las ik net een advertentie voor een halve stal. Kost de persoon in kwestie een knappe 385 euro?? Dit is toch maf gewoon? Als je dit een jaar opspaart kan je er al een goed paard van kopen :') Verklaring was dan dat dit het stalgeld+hoefsmid+ontworming+glucosane gedeeld door 2 is... Nemen mensen in de eerste plaats geen halve stal omdat ze de volledige stal iedere maand niet willen betalen? Want je hoort het vaak: de aankoop van het dier is niets, maar het onderhoud is wat je handen vol geld kost. Voor 300 euro kan je toch al op een nette stal staan, dan heb je elke maand nog 85 euro over voor smid en om de zoveel maanden een ontworming. Of zijn er echt mensen die zoveel geld willen besteden aan een halve stal elke maand?
Laatst bijgewerkt door Heleennn op 31-07-16 13:54, in het totaal 2 keer bewerkt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 13:24

Ik vind dat ook zonde van het geld, moet wel leuk blijven.

Heleennn

Re: Overdreven prijzen, je koopt er bijna een paard van!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-16 13:27

Ja of het dan niet meer leuk is spreek ik me niet over uit, maar als je voor 3500 een leuk paard vind kan je nog 3 of 4 maanden stalgeld er bovenop betalen en dat allemaal met die 4620 euro per jaar voor een halve stal... Beetje gek.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 13:29

Maar je hebt nu niet de risico's op dierenartskosten. En misschien is dit een heel goed (leer) paard?
Moet zeggen dat ik de prijs erg hoog vind hoor, maar misschien heeft de eigenaar er een goede reden voor?

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-16 13:32

Het paard zou 16 jaar oud zijn maar ze zoeken wel een gevorderde ruiter dus lijkt me niet dat het voor iedere ruiter opstappen en wegrijden is... Het kan wel natuurlijk, ik zou ook liefst een gevorderde ruiter op mijn paard willen ook al is het beest doodbraaf.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 13:43

lol dat is bijna 1.5x zoveel als ik voor mijn hele paard uitgeef per maand..
en die staat op een prima pensionstal

in mijn ogen kun je dan beter dat bedrag per maand opzij zetten en na een jaar kun je dan een heel behoorlijk paardje kopen..

als je in de tussentijd dan een 'stage' zoekt in de paarden wereld.. werken voor niets in ruil voor rijden/lessen in een bepaald onderdeel, dan heb je niet alleen een goed bedrag na een jaar maar ook een goed beeld van wat je kunt en wat bij je past en met ruim 4000 euro op zak heb je dan een heel behoorlijk paard onder je kont.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 13:46

Je mag geen advertenties op bokt bespreken :) Dan kun je het beter in z'n algemeenheid houden over kosten van 'halve' stallen etc.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 13:48

maar er staat toch geen link naar de advertentie, en geen naam?
zou alleen de naam van de site verwijderen, zodat je dan algemener blijft.

halve stal is meestal wat anders dan dit soort bedragen immers.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 13:52

Mij werd gezegd dat 75 euro per maand onze Quarter leasen om te rijden hoe vaak en wanneer je maar wilt te duur was :') We hebben geen rijbak maar wel een vlakke wei en mega uitrijmogelijkheden. Dus ja, 380 euro? Beetje te veel van het goede. Mits het een werkelijk toppaard betreft ofzo.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-16 13:56

elenaMM77 schreef:
lol dat is bijna 1.5x zoveel als ik voor mijn hele paard uitgeef per maand..
en die staat op een prima pensionstal

in mijn ogen kun je dan beter dat bedrag per maand opzij zetten en na een jaar kun je dan een heel behoorlijk paardje kopen..

als je in de tussentijd dan een 'stage' zoekt in de paarden wereld.. werken voor niets in ruil voor rijden/lessen in een bepaald onderdeel, dan heb je niet alleen een goed bedrag na een jaar maar ook een goed beeld van wat je kunt en wat bij je past en met ruim 4000 euro op zak heb je dan een heel behoorlijk paard onder je kont.

Ja precies! Met dat geld heb je al een mooi opgeleid paard van een jaar of 8-12 in mijn ogen...

lolotjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 14:05

ik sta met mijn paard op volpension voor 200 per maand. hij krijgt wat hij nodig heeft en dus ook dagelijks een schone stal. vergeleken met de vorige stal die duurder was. was de stal echt ranzig op de dagen dat ik een schone stal had verwacht en met als resultaat dat mijn paard mok heeft op gelopen... dus prijs en kwalitijd is in mijn ogen echt een verschil. je hebt dure stalling met weinig welzijn voor je paard. en je hebt goedkope stalling waar je zelfs meer krijgt voor je paard. mocht ik ooit op een dure stal komen te staan dan verwacht ik ook meer waar voor mijn geld.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-16 14:19

Het gaat niet om de prijs van het stalgeld maar om de prijs van een halve stal paard. Het hele idee achter 'halve' stal is dat je dus een stuk minder betaalt dan wanneer je een paard op een stal zet en alles zelf moet betalen. Voor 385 kan je al een aardig mooie stal vinden lijkt mij...

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 14:20

Heleennn schreef:
Hoi!

Nu las ik net een advertentie voor een halve stal. Kost de persoon in kwestie een knappe 385 euro?? Dit is toch maf gewoon? Als je dit een jaar opspaart kan je er al een goed paard van kopen :') Verklaring was dan dat dit het stalgeld+hoefsmid+ontworming+glucosane gedeeld door 2 is... Nemen mensen in de eerste plaats geen halve stal omdat ze de volledige stal iedere maand niet willen betalen? Want je hoort het vaak: de aankoop van het dier is niets, maar het onderhoud is wat je handen vol geld kost. Voor 300 euro kan je toch al op een nette stal staan, dan heb je elke maand nog 85 euro over voor smid en om de zoveel maanden een ontworming. Of zijn er echt mensen die zoveel geld willen besteden aan een halve stal elke maand?

:D :D :D Die had ik ook gelezen en als reactie gezet dat je daar zelf een paard van kon onderhouden,maar die is verwijderd.
De stalling kost dat daar niet eens.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 14:29

€385??? :wow:
Daar kan je hier 2 paarden van op pension zetten :=

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 14:52

Ik sta voor 385 per maand (1 paard). Als ik een bijrijder zou zoeken (halve stal) wat ik overigens niet wil, maar goed, dan vind ik half stalgeld redelijk. Hoefsmid zou ik me nog iets van kunnen voorstellen. Maar alles wat verder aan het paard wordt uitgegeven is kosten eigenaar (medische kosten etc vind ik toch echt kosten voor de eigenaar).

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-16 15:15

Ja en vooral de supplementen vind ik wat gek om die kosten mee aan de halve stal op te dragen...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 15:23

Wow dat is een flink bedrag zeg voor halve stal.
Dat betaal ik nog niet eens per maand voor mijn eigen paard + bijkomende extra kosten

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 15:28

Majabeestje schreef:
€385??? :wow:
Daar kan je hier 2 paarden van op pension zetten :=

Ik heb twee paarden vol pension staan voor dat geld inderdaad, voor minder zelfs :') hoefsmid kosten kan daar ook nog wel uit.

Ik snap ergens dat mensen een redelijk bedrag willen betalen, je bent niet hoofdverantwoordelijk, geen onverwachtse dierenarts kosten etc. Maar 385 vind ik persoonlijk wel heel absurd veel.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-16 15:38

kiki1976 schreef:
Dat betaal ik nog niet eens per maand voor mijn eigen paard + bijkomende extra kosten

Nee ik ook niet :D Veel mensen niet denk ik...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 16:16

Heleennn schreef:
kiki1976 schreef:

Nee ik ook niet :D Veel mensen niet denk ik...

Zelfs niet eens nu ze een veulen aan de voet heeft haha

FjeLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 16:32

Heleennn schreef:
Hoi!

Ja maar ik sta op een €385 p/m stal omdat ik midden in de randstad woon en ik mijn paard op een 'paardnatuurlijke' stal wil (de hele dag in de groep naar buiten, onbeperkt goed hooi , weiland in kudde etc etc). Dus het paardnatuurlijke van een soort boerderij maar wel de facliteiten (minimaal een 20×40 buitenbak) van een pensionstal.
Hierdoor ben je soms wat duurder uit.
Sta met heel veel plezier daar!

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-16 17:28

FjeLOVER schreef:
Heleennn schreef:
Hoi!

Ja maar ik sta op een €385 p/m stal omdat ik midden in de randstad woon en ik mijn paard op een 'paardnatuurlijke' stal wil (de hele dag in de groep naar buiten, onbeperkt goed hooi , weiland in kudde etc etc). Dus het paardnatuurlijke van een soort boerderij maar wel de facliteiten (minimaal een 20×40 buitenbak) van een pensionstal.
Hierdoor ben je soms wat duurder uit.
Sta met heel veel plezier daar!

Ja prima, maar dan zou jouw halve stal dus rond de 200 euro betalen. Dat is wel een stuk minder dan de 385 waar ik het in de OP over had...