Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
[***] schreef:Omdat men gelukkig steeds meer naar het welzijn van dieren gaat kijken.
maximuss schreef:Sorry maar 160 op een grote shet is gewoon te groot. Hoe je het ook draait of keert: je brengt het dier uit balans.
Zoolgangster schreef:maximuss schreef:Sorry maar 160 op een grote shet is gewoon te groot. Hoe je het ook draait of keert: je brengt het dier uit balans.
Daarbij lijkt dit topic alleen maar gestart om toestemming te vragen tóch op die shet te mogen rijden, ondanks de 1.60 lengte...![]()
Maar vroeger had je ook al te grote meiden die op shetjes gingen zitten... wat dat betreft is er niet zo héél veel veranderd met nu.
Dat er soms mensen op bokt zitten die het wel mee vonden vallen, kan met verschillende zaken te maken hebben, bijvoorbeeld dat het éénmalig is, door iemand die wel heel erg licht is en die niet draaft maar stapt.
Helaas zijn er dan mensen die dat begrijpen als: "hoi, iemand heeft gezegd dat het niet erg is dus ik kan gewoon op mijn shet (of de shet van de buren) rijden."
En sommige Bokkers, die hier al langer zitten, kennen dat effect en willen dat niet op hun geweten hebben, en verbieden het tegenwoordig gewoon meteen maar. En ze hebben gelijk: zo'n shet mist het echt niet als er iemand van 1:60 niet meer op zijn rug kruipt.
AlphaDaemon schreef:Wat mij ook vaak opvalt als ik foto's tegen kom van: past dit wel? De ruiter in kwestie de beugels zo kort heeft gemaakt dat inderdaad de benen niet te laag komen, maar ik betwijfel dat dat nou de oplossing is. Dus daarom zou een foto waarbij idd de ruiter niet onder de knieën komt, wel de reactie past niet kunnen krijgen.
En ik ben het zeker eens met Linda dat nu beter gekeken wordt naar dierenwelzijn. Ik denk dat vroeger men vaak zat dacht: ach, die pony moet ook zn eten verdienen. Of misschien was er toen ook iets minder kennis van wat de gevolgen zijn voor de pony. Niet omdat men te dom was toen, maar gewoon omdat niemand ooit bedacht had het te controleren.
)
Zoolgangster schreef:Mooi dat je niet op je shet rijdt, er zijn af en toe wel mensen geweest die op pony's bleven rijden, terwijl ze uit die pony gegroeid waren, en dan gingen vragen: "Ben ik te groot voor mijn pony?"![]()
Ik moet zeggen dat het minder vaak voor lijkt te komen, misschien krijgt het niet te groot mogen zijn voor je pony ook meer aandacht in allerlei tijdschriften, op les en op internet.
Ook de al eerder genoemde aandacht voor dierenwelzijn (plus nieuwe inzichten) zal meespelen.

)