Afscheid? Nieuw begin help!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mnnkhfsgh

Afscheid? Nieuw begin help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 15:04

Graag wil ik weten wat jullie zouden doen.

10 jaar lang heb ik voor een boer Monieka gereden. Ik heb veel van haar geleerd en hopelijk zij ook van mij.

Zij maakte mij van een manege ruiter een wedstrijd ruiter en van Penny meisje een gepassioneerde paardenliefhebster ( Pennymeisje;p) .

Ik kan pagina's vol schrijven over hoe geliefd ze is bij mij en hoe dierbaar ze is maar nu is het zo dat ik haar 1,5 jaar niet meer rij.

Ik heb namelijk een conflict gekregen met haar eigenaar. De details zal ik jullie besparen en vind ik ook niet netjes om dat op internet te zetten. Maar het komt erop neer dat ik voor mijn eigen 'veiligheid' er niet meer kon blijven.

Nu is Monieka 20 jaar en vandaag dacht ik ik bel de eigenaar eens hoe het met haar is. Nou helaas is ze verkocht. Naar een handelaar. Ik was zoooo bang dat ze al geslacht zou zijn dus ik heb de handelaar direct gebeld. Ze leeft gelukkig nog. Met de nadruk op nog.

Ze proberen haar drachtig te krijgen. Monieka is een Friese merrie met een goed papier en preferent dus natuurlijk snap ik dat ze het proberen. Als ze niet drachtig is gaat ze naar een paardenmarkt en wordt ze waarschijnlijk geslacht ( tenminste dat is mijn eigen invulling wellicht ben ik nu te dramatisch)

Nu mag ik haar kopen voor 1500 euro van de handelaar. Echter krijgen wij over drie weken de sleutel van ons nieuwe huis in Den Haag.

Ik woon nu in Groningen. Sowieso heb ik op dit moment geen 1500 euro liggen maar op korte termijn kan ik dit wel weer bij elkaar sparen ( fulltime baan) maar stel dat ik haar kan kopen , ben ik dan nog op tijd? En wat kost weidegang / stalling in Den Haag. Ze is gewend om in de zomer dag en nacht buiten te staan en in de winter in de nacht op stal maar ze zou ook prima dag en nacht buiten staan.

Zouden jullie je nog bekommeren om dit paard? Mijn liefde voor haar zit heel diep en ik weet niet of ik het mijzelf zou vergeven haar welverdiende oude dag te geven. Ik voel me daar verantwoordelijk voor.

Anoniem

Re: Afscheid? Nieuw begin help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 15:08

Poeh, lastig. Ik zou t zelf neit doen, omdat je er financieel de middelen niet voor hebt. En stalling in Zuid-Holland is duur.
Als je wel stappen wil nemen, probeer dan af te dingen en begin bij €500.- Ik zou er nooit 1500 voor betalen.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 15:11

Joolien schreef:
Poeh, lastig. Ik zou t zelf neit doen, omdat je er financieel de middelen niet voor hebt. En stalling in Zuid-Holland is duur.
Als je wel stappen wil nemen, probeer dan af te dingen en begin bij €500.- Ik zou er nooit 1500 voor betalen.

Ja voor hem lekker verdienen hij speelt gewoon in op je emoties! 1500 is echt te veel

mnnkhfsgh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 15:30

Tjah ze proberen haar nu wel drachtig te krijgen en 1500 is dan ook de prijs als ze drachtig is maar ook de prijs als ze niet drachtig is zoals ik het begreep. Ik ga er zaterdag sowieso even naartoe.

Pff ben echt in tranen. Voel me zo dom met mn 24 jaar....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 15:32

mikky19 schreef:
Tjah ze proberen haar nu wel drachtig te krijgen en 1500 is dan ook de prijs als ze drachtig is maar ook de prijs als ze niet drachtig is zoals ik het begreep. Ik ga er zaterdag sowieso even naartoe.

Snap ik hoor, het is jammer als de toekomst van je lieveling onzeker is.
Ik heb zelf stad en land afgezocht naar mijn laatste Eigen paard. Ik had met hem zo'n geweldige klik, en ik heb m uiteindelijk naar een handelaar moeten verkopen die nu oo niet weet waar hij is.... Dat doet nog elke keer pijn als ik er aan denk...

mnnkhfsgh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 15:37

ja! super heftig, ik weet wel hoe het is. ze is ook nog natuurlijk gedekt dus eindelijk geem maagd meer haha.

naja lieve reacties van jullie voel me al iets beter

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 15:39

mikky19 schreef:

Ik zou eerst afwachten of ze drachtig is. Zo niet, iets boven de slachtprijs bieden.

Weet wel dat het lastig is om 24 uur weidegang te vinden in zuid Holland.
Laatst bijgewerkt door Storm op 28-07-16 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 15:40

Stalling bij den haag is voor zover ik weet afgrijselijk duur. Beginnend bij 250/300 ofzo voor een stal waarbij je zelf alle klussen nog mag doen en alleen een buitenbak hebt. Als je die tijd hebt elke dag voor mesten en voeren en dat bedrag ook nog makkelijk kan missen straks (want vergis je niet dat ook je eigen kosten zoals huur van je huis veel hoger zullen zijn dan in groningen) dan zou ik het proberen maar anders niet.

mnnkhfsgh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 15:57

Nee het is erg moeilijk allemaal. Ik hoef haar niet perse in Den Haag te zetten heb gewoon een auto. Wil haar haar oude dag gunnen dus weet niet of ik haar nog ga rijden, of dat uberhaubt nog mogelijk is.

Wat is de slachtprijs?

Handelaar zei steeds wel dat ze zo'n goed papier heeft, haalt dat nog iets uit dat op zo'n leeftijd?

Zo erg dat ze misschien wel helemaal niet haar oude dag krijgt die ik haar zo gun.

Missbambie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 16:26

Waar een wil is een weg maar zoals de meeste hierboven aangeven 1500 is te duur. voor hem makkelijk natuurlijk want je wil het paard erg graag terug. Misschien een deal maken en afspraken wat betreft betalen? jij je paard en hij zijn geld. maar voor een 20jarige vind ik dat een behoorlijke prijs. slachtprijs zal net 700/800 zijn? het heeft voor hem ook niet zoveel meer waarde om zon oude merrie te laten dekken.. hij heeft er kosten aan en hij moet maar zien dat iemand zon oud paard wil kopen tegen meer prijs met veulen erin. ook daar moet je ruimte voor hebben maar ook de tijd

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 17:19

Volgens mij is de slachtprijs 500,-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 17:27

In Den Haag centrum is het aardig duur idd, meer richting Leidschendam en Stompwijk heb je ook veeel meer weiland. Wellicht dat daar wat boeren zijn met stallen. Weet zo 1,2,3 even niet wat er in deze buurt gemiddeld gevraagd wordt.

Mijn bijrijdpaard (eigenaar is staleigenaresse) heeft in de zomer bijna 24/7 toegang tot het land, alleen gaan ze in de nacht in de paddock en 's ochtends vroeg weer de wei in.

Missbambie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 18:17

Storm schreef:
Volgens mij is de slachtprijs 500,-
dat lig geheel aan de kilo prijs dat varieer t steeds net als bij koeien dan zou ze naar het slachthuis moeten bellen