Mijn Forest droom ..... Forest Dream Emporio

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Moratoetje

Mijn Forest droom ..... Forest Dream Emporio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-16 15:15

Op 5 mei 2016 is mijn eerst zelfgefokte New Forestpony geboren. Thuis fokken we al jaren New Forestpony's onder de naam Arendsnest. Maar deze pony's zijn niet officieel van mij, maar van mijn broer. Sinds april 2013 ben ik zelf ook in het bezit van een New Forestmerrie, Greenfield Beau Chance (Burley Phantom x Brummerhoeve's Boss).

Bij een eigen fokkerij hoort natuurlijk ook een eigen stalnaam en mijn stalnaam is geworden Forest Dream :o

Afbeelding

In 2013 heb ik Beau laten dekken door de New Forest valkhengst Sulaatik's Versace, helaas heeft Beau het veulen voortijdig verloren |( Daarna werd ze niet meer (goed) hengstig. Dit heeft meer dan een jaar geduurd. In 2015 is het uiteindelijk gelukt om haar weer drachtig te krijgen. Ditmaal van de New Foresthengst Reekamp's Slogan. Heel de dracht was ik bang dat het weer mis zou gaan, maar gelukkig verliep haar dracht zeer voorspoedig en zonder problemen :)

Donderdag 5 mei 2016 is Forest Dream Emporio geboren. Een prachtig bruin hengstveulen met zo goed als geen witte aftekeningen (1 klein wit vlekje in z'n kootholte linksachter). Het is een heel knap en brutaal ventje :o Hij beweegt met veel houding en mooi bergopwaarts!

paar uur oud
Afbeelding

3 dagen oud
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op zaterdag 9 juli 2016 zijn we met Emporio naar de Regionale Keuring van het New Forest te Sint Oedenrode geweest. Emporio liet zich niet heel goed zien. Hij had meer oog voor de andere veulens en had meer zin om te spelen :+ Gelukkig liet hij ook nog een paar mooie dingen zien en wist hij daarmee de jury te overtuigen van zijn kwaliteiten. Hij werd beloond met een 1e premie en verdiende daarmee een doorverwijzing naar de Nationale keuring te Ermelo *\o/*

Afbeelding

Op zaterdag 23 juli 2016 was de nationale keuring op het KNHS centrum te Ermelo. Het was een lange reis voor Emporio. Gelukkig had ik een box voor ze gereserveerd, zodat moeder en zoon nog ff wat bij konden komen voordat ze in de ring moesten :o

Emporio liet zich heel goed zien in de ring, hij was behoorlijk onder de indruk van de accommodatie en bleef goed bij zijn mama. Helaas viel de plaatsing een beetje tegen, maar goed dat is de keuze van de jury. Ik ben in ieder geval enorm van hem gecharmeerd en trots op mijn Forest droom ..... Forest Dream Emporio <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Iriswolf

Re: Mijn Forest droom ..... Forest Dream Emporio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 18:16

Wat een knapperd !! <3

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 08:51

Wat leuk je eerste veulen!! :))

Knappe fotos van de CMK!
Wat ben je met hem van plan?

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 09:06

dat is nu echt een eye cathcher :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 09:15

Prachtig veulen!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 00:10

Wow! Dat geloof ik graag dat je trots op dat ventje bent! Mooie merrie ook! Wordt ze opnieuw gedekt?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 06:34

Erg knap veulen! En mooie stalnaam heb je gekozen

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 06:46

Gefeliciteerd!
Wat een prachtig veulen <3

Ga je hem houden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 06:47

Oh een topic naar mijn hart! Gaaf hoor en ik vind het een prachtig veulen! Mooi begin voor een nieuwe stal: op naar meer mooie Foresters! {:}

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-16 08:50

Voorlopig ga ik hem aan houden en wie weet ga ik wel met hem naar de hengstenkeuring van februari 2019.

Zijn moeder is inmiddels drachtig van de in Duitsland goedgekeurde Sulaatik's Vingino, de laatste zoon van de legendarische Valentino.

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 08:56

Wauw, zeer knap veulen, en wat een beweging. Snap dat je daar super trots op bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 09:01

Moratoetje schreef:
Voorlopig ga ik hem aan houden en wie weet ga ik wel met hem naar de hengstenkeuring van februari 2019.

Zijn moeder is inmiddels drachtig van de in Duitsland goedgekeurde Sulaatik's Vingino, de laatste zoon van de legendarische Valentino.

Valentino; de beste nederlandse NF hengst ever! Opa van mijn beide Foresters; de ene is van Vivienne's Voice of the Forest (F-Register) en de andere van Versace.

Rietje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 12:43

Wat een prachtig hengstveulen!! <3 Wat een uitstraling <3 , dat wordt een toppertje!!

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 21:09

Wat een knappe merrie heb je toch en wat een leuk veulen! <3 De laatste foto vind ik ook erg leuk. Stoer koppie.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 07:22

Wat een leuk ding zeg. Kan ook goed bewegen zo te zien. Ik snap dat je blij met hem bent. :j

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 09:47

Wat leuk Moratoetje! Op zo'n knap veulen mag je super trots zijn ;-)