144 bellen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rivendell

144 bellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-16 12:47

Als het niet goed staat hier, graag verplaatsen

Ok lastige situatie.
Mijn vriend woont op het terrein van een particuliere boerderij. Ik heb daar vroeger mijn ponies gehad, maar door onenigheid ben ik weggegaan. Eigenaar van de boerderij heeft hele andere ideeën over paarden dan ik.
Gezien mijn vriend daar woont, kom ik er bijna dagelijks. Eigenaar en ik kunnen met elkaar overweg, zolang hij niet hoeft aan te nemen wat ik zeg over paarden.

Nu staan daar drie ponies van die eigenaar. Twee kleine en één grotere.
De grotere heeft zomer eczeem en gezien de vele bultjes op het lichaam, of een eiwit allergie of extreme reactie op beten van knutten /dazen.
De kleintjes hebben er geen last van.
De grote schuurt de hele dag. Zitten geen manen en staart meer aan. Elk hekwerk wordt plat gedrukt door het schuren, waardoor ze ook regelmatig los lopen.
Mijn vriend heeft de eigenaar uitgelegd wat de pony mankeert en dat hij op z'n minst een eczeem deken moet hebben.
Antwoord was: zo'n deken vind ik niets. Ik zet ze wel in de schaduw, dan gaat het wel over.
Meermaals aangegeven dat dit zo niet kan.
Er veranderd dus niets. Er komt geen deken en beest blijft schuren.
Er moet iets gebeuren, maar ik ben niet van plan om zelf een deken te kopen. Heb al genoeg kosten aan mijn eigen ponies.
We kunnen geen ruzie gaan maken hierover, omdat mijn vriend daar woont en er voorlopig geen alternatieve woonplek is.
Nu zat ik te denken om 144 te bellen. Alleen hoe zorg ik dat de eigenaar niet weet dat ik het ben?
De buurt kan de ponies ook zien, want ze lopen langs de straat. En soms na ontsnapping ook op de straat.
Hoe pak ik dit aan?

PonysEver

Re: 144 bellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 12:49

Ik zou dat idd doenTS, als die pony's zo behandeld worden en de eigenaar niet eens moeite doet voor een eczeemdeken zorgt... dan zou ik sowieso bellen!! :j

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 12:50

Je kan ze sowieso even bellen voor advies, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat ze langs zullen komen als de situatie niet levensbedreigend is.
Laatst bijgewerkt door Autumnn op 27-07-16 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 12:50

Wordt er geschuurd tot bloedens aan toe?

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 12:52

eczeem deken overleeft dit heftige schuren nooit, dan zal er ook aan de omheining wat veranderd moeten worden, jeuk is wel erg dus dat er iets moet gebeuren is zeker zo.

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 12:53

Noem gewoon een andere naam, jannie janssen ofzo, doe een melding en geef aan dat je een andere naam gebruikt om te zorgrn dat je anoniem blijft. Probleem opgelost.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-16 12:53

Nee niet tot bloedens toe. Alleen onder de voorpluk wat kleine wondjes.
Ze hebben enorm veel gras, dus het zou ook alleen reactie op eiwit kunnen zijn waardoor hij schuurt. Maar hoe dan ook moet er wat gebeuren.
Ik maak me alleen wel zorgen hoe ik dit anoniem houd. Als hij weet dat ik gebeld heb, kan vriend vertrekken

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 12:54

jasmijn16 schreef:
Noem gewoon een andere naam, jannie janssen ofzo, doe een melding en geef aan dat je een andere naam gebruikt om te zorgrn dat je anoniem blijft. Probleem opgelost.

Anonieme meldingen worden niet aangenomen.
Je moet je eigen naam en telefoonnummer gebruiken.

PonysEver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 12:55

Je kan toch wel zeggen dat je niet wilt dat je naam genoemd wordt

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 12:57

Laat een ander die je kent bellen? :)
Die kan dan eigen naam doorgeven en advies inwinnen over wat te doen, zit je er zelf naast ofzo, maar hoeft die man er niet achter te komen dat t bij jou vandaan komt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 12:57

Ik vermoed dat ze weinig kunnen doen als ze er 'goed' uit zien en niet bloeden oid. Dan kun je beter even bellen en om advies vragen hoe dit aan te pakken en of ze iets kunnen betekenen in de vorm van langs gaan en advies geven. Soms wil het nog wel eens helpen als een vreemde advies komt geven.

Bedenk wel dat die man ook niet dom is.. als jullie de enige zijn die daar over beginnen en opeens komt daar iemand op de stoep met een verhaaltje.. Hop...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 12:58

Je kunt gewoon je eigen naam gebruiken, degene die wordt aangeklaagd krijgt niet te horen door wie de melding is gedaan.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 13:00

PonysEver schreef:

Nee; anonieme meldingen worden niet behandeld.
Alleen een naam met naam/telefoonnummer van de melder wordt gebruikt.

Je naam zal niet doorgegeven worden, maar wordt wel vermeldt in een eventueel proces-verbaal.
Dan is je naam wel bekend.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 13:03

Lizzyy schreef:
Je kan ze sowieso even bellen voor advies, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat ze langs zullen komen als de situatie niet levensbedreigend is.

Het schuren is niet levensbedreigend, maar het loslopen kan dat wel degelijk zijn.

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 14:45

nou sorry maar je onthoudt het paard toch medische zorg, wat in dit geval wel nodig is denk ik.
Dus het zal wel raar zijn als hier niets mee gedaan wordt..

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 16:25

TAO → PP

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 16:42

Brainless schreef:
PonysEver schreef:

Nee; anonieme meldingen worden niet behandeld.
Alleen een naam met naam/telefoonnummer van de melder wordt gebruikt.

Je naam zal niet doorgegeven worden, maar wordt wel vermeldt in een eventueel proces-verbaal.
Dan is je naam wel bekend.

Klopt helemaal! 'vroeger' kon het wel anoniem,al een poosje niet meer.Ook bij de DB kan je niet meer anoniem melding maken.

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 19:38

Ik zit zelf ook met een lastig geval: groep paarden met hoeven in slechte staat, geen idee wie de eigenaar is dus kan hem er niet op attenderen. Ik heb überhaupt nog nooit iemand bezig gezien met de paarden, maar ik zit er natuurlijk ook niet 24/7 bij. Voor de rest zien ze er gezond uit

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 23:37

Ja. Dit is onthouden van (medische) zorg.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 01:25

Ik wil ook wel bellen hoor met alle gegevens maak ik er een mooi verhaal van.