Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

knuffeldier schreef:Stal met binnenbak tussen de 185 en 225, waar mag ik tekenen.... bij mij in de regio beginnen die bij 300 en dan moet je nog zelf mesten.
vanwege blessure leed staat mijn paard nu in een pp in brabant. Ik betaal daar 245. Er is wel een bak, maar daar ligt geen speciale bodem in. Paarden worden elke ochtend individueel nog voorzien van krachtvoer en zodoende gelijk gecheckt of wonden. De paarden die het nodig hebben worden smiddags nog een keer extra bijgevoerd met bv een slobber. Ze hebben de hele dag onbeperkt toegang tot eten.
Bij deze pp zijn de tracks trouwens echt heel groot, dus weinig prutsmuts omdat ze elkaar goed kunnen ontlopen. Want dat vind ik wel een valkuil van de meeste pp's veel te veel paarden op een te kleine oppervlak.
En als je het goed wil doen is het echt enorm veel werk, onze stalhouder is zo ongeveer nonstop bezig. Maar ik sta nu wel echt op zo een gouden plek dat het me de reis vanuit rotterdam wel waard is.
RianneH schreef:- voeren: ruwvoer voor alle paarden kan in één keer gegeven worden, ipv een gehele gang box voor box.
superpony schreef:marionblo, heel veel dingen die je noemt heb je ook als paarden op stal staan. Maar dan moet je ze naar buiten en binnen zetten. Stallen mesten kost ook tijd en geeft meer afval.
Als ze x aantal uren buiten staan, moet daar ook gemest.
Ook moet er diverse keren op stal gevoerd, als je het goed doet qua voeren.
Onderhoud en dingen regelen etc heb je altijd, dus is niet extra ten opzichte van paarden op stal.