Even voorstellen: Mijn nieuwe paard Floor (Oscar x Ekstein)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jodi93

Even voorstellen: Mijn nieuwe paard Floor (Oscar x Ekstein)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-16 15:47

Hallo allemaal,

Sommige van jullie zullen mij kennen van mijn fjord Floyd. Floyd staat inmiddels te koop en ben ik de uitdaging aangegaan met een nieuw paard.

Haar naam is Floria - Carla (Oscar x Ekstein) een 6 jarige onbeleerde (Wat wij begrepen was ze goed zadelmak) merrie van +/- 1,67 cm groot.

Bij de bezichtiging was ze heel lief en liet ze ook goede gangen zien. Ook kwam ze de keuring glansrijk door al moest ze wel even nodig naar de hoefsmid en tandarts. Ook moest ze wat kilo's gaan afvallen := De hoefsmid is inmiddels geweest en een afspraak met de tandarts is gemaakt.

Haar lekker rustig aan alles laten wennen bij ons thuis en er zit totaal geen druk op. Inmiddels loopt ze zo de wasplaats op en longeren we lekker om haar wat af te laten vallen. Een bit gebruik ik nog niet omdat de tandarts er eerst bij moet.

Ook hebben we 2 keer het zadeltje opgehad. Dit was 2 keer een flinke rodeo maar daarna liep ze rustig met het zadeltje op haar rug.

Helaas nog geen super goede foto's maar ik wou er toch alvast een paar delen. Ik zal in dit topic blijven posten zodat jullie haar progressie kunnen volgen :D

De allereerste keer kijken
Afbeelding

De dag dat ze goedgekeurd werd :)
Afbeelding

En ze kan nu al selfies maken :')
Afbeelding

Ook kennis gemaakt mijn mijn fjord en haar nieuwe buurman
Afbeelding

Kennis maken met de shetlanders. De shet bokte eerst flink naar haar en ze gaf hem een portie terug := Beiden zijn niet geraakt.
Afbeelding

Afbeelding

Daarna wegrennen voor die enge shetlander :')
Afbeelding

Met dit warme weer moet er uiteraard verkoeling gezocht worden

Afbeelding

Afbeelding

En even uitrazen met het zadeltje erop
Afbeelding

Afbeelding

Volgen jullie ons ook in ons proces? :D

Anoniem

Re: Even voorstellen: Mijn nieuwe paard Floor (Oscar x Ekstein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 16:19

Ze is mooi Jordi! :+:
Ik hoop dat je alles in haar vindt wat je zoekt!

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 20:23

Bedankt ja dat hoop ik ook!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 20:25

Dus als ik het goed begrijp hebben ze je gezegd dat ze zadelmak was maar heb je niet kunnen rijden en geeft ze nu al twee keer flink rodeo op het zadel? :=

Het is een mooi paard maar ik hoop voor jou dat het ook een mooi verhaal wordt.