FNRS en KNHS, hoe zat het ook alweer?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Unique6

FNRS en KNHS, hoe zat het ook alweer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-16 21:22

Hoi allemaal,

Ik wil graag dressuurwedstrijden starten met mijn 'eigen' paard. Ik heb een gratis account aangemaakt op MijnKnhs en deze geactiveerd. Ik moet lid zijn van de KNHS als ik een startpas aan wil vragen. Nu staat er dat als ik een FNRS ruiterpaspoort heb, dat ik dan ook lid ben van de KNHS. Daaronder staat dan weer iets over dat je dan ook moet rijden bij een FNRS ruitersportcentrum.

Nu mijn vraag: Ik heb een FNRS ruiterpaspoot, maar ik rijd niet meer op de manege (ik rijd op geen enkel ruitersportcentrum).

Ben ik nu alsnog lid van de KNHS en kan ik dus mijn ruiterpaspoort aanvragen?

Onwijs bedankt alvast!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 21:23

Lijkt me niet als er staat dat je lid moet zijn van een ruitersportcentrum?

liberty

Re: FNRS en KNHS, hoe zat het ook alweer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 21:26

Is het ruiterpaspoort nog actief? Zo ja dan kan je die volgens mij laten omzetten naar een individueel lidmaatschap omdat je niet meer bij een manege rijdt. Is die niet meer actief dan zou ik gewoon lid worden van een vereniging en via de vereniging een startpas aanvragen, want dan kan je ook selecties e.d. voor kampioenschappen rijden.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-16 21:29

liberty schreef:
Is het ruiterpaspoort nog actief? Zo ja dan kan je die volgens mij laten omzetten naar een individueel lidmaatschap omdat je niet meer bij een manege rijdt. Is die niet meer actief dan zou ik gewoon lid worden van een vereniging en via de vereniging een startpas aanvragen, want dan kan je ook selecties e.d. voor kampioenschappen rijden.

Bedankt! Dus dan kan ik gewoon lid worden van een vereniging (in mijn geval de Zaanse ruiters) en dan op de KNHS een startpas aanvragen?

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 21:31

Ja als je lid bent van de vereniging dan kan dat.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-16 21:32

liberty schreef:
Ja als je lid bent van de vereniging dan kan dat.

Top, bedankt!

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-16 21:35

Nog een laatste vraag: op de site van de vereniging kun je 'gewoon lid' worden of 'startkaartlid'. Wat is het verschil? Ik denk dat ik gewoon startkaartlid moet worden, toch?

Bananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 06:41

Dan moet je denk ik startkaartlid worden, want anders word je gewoon lid zonder dat je mag starten :)

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 06:48

Startkaartlid houdt bij de meeste verenigingen in dat je geen gebruik maakt van hun faciliteiten en bij gewoon lid wel.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-16 07:01

Bedankt! Best gek, want een startkaartlidmaatschap is duurder. Maar goed, ik snap het nu haha!

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 07:34

Unique6 schreef:
Bedankt! Best gek, want een startkaartlidmaatschap is duurder. Maar goed, ik snap het nu haha!

Dan vraag je aan de vereniging wat het inhoud want normaal is zonder het gebruik van de faciliteiten goedkoper.