Vorig jaar oktober heb ik helaas afscheid moeten nemen van mijn lieve verzorgpony Calixa. Topic: [ITP] Saying goodbye is never easy ~ Calixa
Door veel gedoe en druk met school ben ik er eigenlijk daarna niet meer zo mee bezig geweest, heb bewust een tijdje afstand genomen van alle paarden. Ik had het ook erg moeilijk met de verwerking van Calixa.
Nu de laatste paar maanden is het wel echt weer gaan kriebelen
Ik ben ook rustig wat op zoek gegaan naar een verzorgpony, hier en daar ook wat aanbod gekregen, maar nooit echt doorgezet want ik was nog te onzeker.. of ik het echt wel wilde, of ik het rijden niet verleerd was, of dat het paard niet bij mij zou passen.. Nou kwam er een vriendin van mij mee dat zij ging rijden bij een stal in de buurt, genaamd het Tinkerplein. En dat je daar ook rustig begeleiding kon krijgen als je het allemaal nog wat spannend vind. Nou, dat leek mij wel wat!
Afspraak gemaakt en vandaag ben ik geweest. Ik mocht op het meest brave paard van stal rijden, Pearce, een tinkerruin. Eerst voorzichtig wat rondjes gestapt in de bak, ook nog gedraafd. Eigenlijk was het niks anders dan te voren; behalve dan het paard!
Ik wist alles nog, de hulpen, hoe ik moest zitten, etc.. Toen zijn we daarna nog even naar buiten geweest. Dat was wel weer wat spannend, maar mocht de pret niet drukken! Ook nog een stukje over een zandpad gedraafd, leuk!!Conclusie: Ik heb in die 9 maanden echt wat gemist in mijn leven, zou zeker weer vaker willen gaan rijden en met paarden bezig zijn!
Hier zijn nog wat foto's. Zo te zien was de lach niet van mijn gezicht te krijgen
En de mooie en lieve Pearce!

Nog lekker biksjes eten:

Bedankt voor het lezen!