Eerste keer ponykamp...Iemand tips?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jeaninej2003

Eerste keer ponykamp...Iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-16 18:44

Hoi, ik heb sinds kort een eigen paard en ga over 3 weken op ponykamp! Super leuk natuurlijk alleen ik heb sinds 2 maanden een eigen paard ze hartstikke lief alleen ze is gevoelig in de mond en steigert nog wel eens. Ben al twee keer een beetje in de omgeving van mijn manege gaan lopen en rijden alleen de eerste keer rijden begon ze te steigeren. Ik was ook alleen op pad zonder een ander paard erbij(wel liep een vriendin mee van mij) wat ook best dom is....De tweede keer ging wel goed ze was wel drammerig en kon gewoon amper stil staan bij een straat oversteken..dit was wel in een groep! Heeft iemand tips voor mij voor ik op ponykamp ga?

Anoniem

Re: Eerste keer ponykamp...Iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 18:52

Ik denk dat dat komt omdat ze de omgeving nog niet gewend is en jou waarschijnlijk ook nog niet (je hebt haar nog maar 2 maanden). Ze ziet overal spoken en schrikt overal van. Ik zou gewoon met dat ponykamp meedoen. Mag ik vragen waarom je nu al met haar op kamp gaat?

Knorretjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 18:55

leuk dat je een eigen pony hebt! 1e tip is veel tijd doorbrengen met je pony en zorgen dat je een goede band opbouwt :D
Maak een lijstje met alles wat je mee moet nemen

Jeaninej2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-16 19:00

XxFyrstaxX schreef:
Ik denk dat dat komt omdat ze de omgeving nog niet gewend is en jou waarschijnlijk ook nog niet (je hebt haar nog maar 2 maanden). Ze ziet overal spoken en schrikt overal van. Ik zou gewoon met dat ponykamp meedoen. Mag ik vragen waarom je nu al met haar op kamp gaat?

Hai, ponykamp is maar 1x in het jaar en haar vorige baas zegt dat dat makkelijk zou kunnen ik ziat ook wel te twijfelen maar volgens haar vorig baasje kan dat wel! Ik heb haarietsjes langer dan twee maand. Ken haar vanaf begin mei! Bedankt voor je reactie!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 19:01

Ik verplaats dit topic van BRT naar MA.

Jeaninej2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-16 19:01

Knorretjee schreef:
leuk dat je een eigen pony hebt! 1e tip is veel tijd doorbrengen met je pony en zorgen dat je een goede band opbouwt :D
Maak een lijstje met alles wat je mee moet nemen

Bedankt! Haha een lijst is al gemaakt want tja als ik me toch verveel :o :D

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 19:02

Waar ga je op ponykamp?

Jeaninej2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-16 19:05

thoranLOVE schreef:
Waar ga je op ponykamp?

Hai ik ga naar kootwijkerbroek naar het accomodatie gebou dop heets del!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 21:46

DOP, gaaf! :D

Jeaninej2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-16 21:57

Pichu schreef:
DOP, gaaf! :D

Ja ben d'r al 2x geweest met manegepaard was echt leuk ook erg mooie omgevig *\o/* <3

Phoeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 22:09

Vooral lekker genieten en ontspannen! Er zullen genoeg brave paarden mee zijn, dus misschien dat je dan aan iemand kan vragen of je jou paard achter die gene z'n paard mag laten aanlopen? In ieder geval veel plezier!

Jeaninej2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-16 22:43

Phoeboe schreef:
Vooral lekker genieten en ontspannen! Er zullen genoeg brave paarden mee zijn, dus misschien dat je dan aan iemand kan vragen of je jou paard achter die gene z'n paard mag laten aanlopen? In ieder geval veel plezier!

Bedankt voor de tip! <3 zal d'r zeker aan denken! En nogmaals bedankt!