HELP!Ik wil weer gaan rijden!( omg breda)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Baloo87

HELP!Ik wil weer gaan rijden!( omg breda)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-16 01:37

Hallo,
Na 10 jaar paard te hebben gereden, heb ik 11 jaar geleden vanwege allergieën mijn hobby stop moeten zetten. ( ik zat aan de prednison tegen de hooikoorts). Nu heb ik therapie gehad en zou ik het graag weer willen oppakken. Het nadeel is alleen dat ik een manege qua stof/ droog hooi en stro niet heel goed ga trekken. Een verzorg paard wel bij iemand prive. Maar nu vraagt iedereen dus een ervaren ruiter... De basis weet ik waarschijnlijk nog wel, maar ik zal weer lessen moeten gaan nemen en dergelijke... en daarbij maar hopen dat mijn allergieën niet weer de kop op steken. Weet iemand een adresje of tips, waar ik lessen kan volgen en eventueel een paard kan lenen? Ik kom zelf uit de omgeving breda, maar heb een auto dus iets verder weg is geen probleem. De bedoeling is dat ik mocht het goed gaan zelf een paard wil aanschaffen, maar zou het zonde vinden als ik hem als.het niet werk weer weg moet doen. Maar god wat mis ik het werken met deze dieren. En natuurlijk met vergoeding! Ik moet er wel bij zeggen, ik ben niet flauw en kom door weer en wind.. ow.en heb een stevig postuur :D ( wordt aan gewerkt)

Majolen

Re: HELP!Ik wil weer gaan rijden!( omg breda)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 06:46

Ai! Vervelend dat je zo allergisch bent voor hooi en stro. Je zoekt dus echt een paard die op de wei staat.

Ik ben niet bekent in Breda.. Lijkt mij dat je dan het beste kan zoeken buiten de stad. Bij de boeren. Misschien zoeken op fokkerijen in de buurt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 07:00

Heb je al een oproepje op de boktmarkt/marktplaats/facebook staan? Zoiets als jij zoekt zal je bij een reguliere manege niet vinden dus ik denk dat je op zoek moet naar een particulier of fokkerij, en dat soort adresjes gaan toch vaak via via :)

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 07:06

Probeer t eens in chaam bij t beekdal, een aantal jaar terug gingen wij daar camperen met onze paarden en hun hielden de paarden zomers op de wei en s winters op vlas.
Vroeger was het meer een pensionstal,maar volgens mij hebben ze nu ook rij mogelijkheden voor mensen zonder eigen paard. ( Mocht dat laatste niet zo zijn,kan je altijd vragen of 1 van hun pensionklanten een verzorgster zoekt ) en mocht je nog eens aan een eigen paard beginnen is het een goeie stalling. John is heel goed voor de paarden, en je kunt er zo het bos inrijden maar ze hebben ook een binnen en buitenbak.
Ik zou daar zeker eens informeren

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 08:23

Ik heb je een pb gestuurd. Heb een paarjde wat een leaser zoekt in de buurt van Breda op een boerderij. Ervaring maakt mij niet uit als je maat lief bent voor het paard.

Baloo87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-16 10:20

Klopt iets op de wei is fijn. En een stal uit mesten is ook geen probleem hoor alleen als hangt dat weer even van wat factoren af als het weer en hoeveel pollen er in de lucht zitten... dank jullie alvast voor het mee denken. En ik @kady1 ik heb je een berichtje terug gestuurd

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 10:27

Mis ik iets, jij bent toch gewoon ervaren. Je hebt tien jaar lang gereden, die beesten zijn in die tijd niet echt veel geëvalueerd hoor. Misschien moet je iets verzinnen om weer even een start up te maken. En daarvoor is het de juiste tijd van het jaar. Zoek een manege met een buitenbak waarin les gegeven wordt. Zoek contact met een rijvereniging en kijk of je bij hen een oproepje kwijt kunt. Informeer wanneer zij wedstrijden organiseren ect. Je moet zorgen dat je een netwerkje krijgt van mensen die je kunnen helpen.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 10:29

Goh wat rot ts!
Ik ben zelf ook licht allergies en reageer ook heftiger in een manege.
Gelukkih heb ik ponys bij huis maar rijden doe ik niet meer helaas.

Ik hoop dat je iets kunt vinden bij jou in de buurt!

Baloo87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-16 10:35

Klopt, heb wel.ervaring, moet alleen ff opgefrist worden. Een manege gaat hem denk ik niet worden. Vaak zitten die vachten helemaal vol met stof en dan begint de ellende. Toen ik vroeger op de manege reed gingen we altijd heel vroeg om die dieren te verzorgen, maar kon mn moeder dan voor de les al.weer bellen of ze me kon halen. Dikke ogen, niezen, traan ogen benauwd. Daarna nog jaren bij iemand op de wei verzorgd met bak. ( en een stal, maar dat was voornamelijk in de winter.)
mrie schreef:
Mis ik iets, jij bent toch gewoon ervaren. Je hebt tien jaar lang gereden, die beesten zijn in die tijd niet echt veel geëvalueerd hoor. Misschien moet je iets verzinnen om weer even een start up te maken. En daarvoor is het de juiste tijd van het jaar. Zoek een manege met een buitenbak waarin les gegeven wordt. Zoek contact met een rijvereniging en kijk of je bij hen een oproepje kwijt kunt. Informeer wanneer zij wedstrijden organiseren ect. Je moet zorgen dat je een netwerkje krijgt van mensen die je kunnen helpen.

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 15:50

Baloo87 schreef:
Klopt, heb wel.ervaring, moet alleen ff opgefrist worden. Een manege gaat hem denk ik niet worden. Vaak zitten die vachten helemaal vol met stof en dan begint de ellende. Toen ik vroeger op de manege reed gingen we altijd heel vroeg om die dieren te verzorgen, maar kon mn moeder dan voor de les al.weer bellen of ze me kon halen. Dikke ogen, niezen, traan ogen benauwd. Daarna nog jaren bij iemand op de wei verzorgd met bak. ( en een stal, maar dat was voornamelijk in de winter.)
mrie schreef:

Ik zou als ik jou was gewoon eens gaan kijken bij t beekdal in chaam, de paarden staan daar zomers zowiezo buiten en s winters ook zo veel mogelijk, en door dat ze de paarden op vlas hebben vind ik het stalklimaat heel anders, zeker t proberen waard, weet zelf helaas ook hoe vervelend t niessen enz is.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 16:08

Ah wat vervelend voor je!! Ik heb zelf ook makkelijk last van stro en bepaalde soorten hooi. De paarden scheer ik 's winters of zodra ze erg verharen en ik heb ze stofzuigermak gemaakt. Op die manier gaat het heel goed. Ik snap dus wel een beetje met wat voor probleem je zit. Ik weet wel dat als ik bij manege Thielen of Overbos op stal kom ik me een breuk nies dus dat zijn mi afraders. Verder moet ik nog eens goed nadenken of ik iets weet, er zijn sowieso maar heel weinig stallen waar ze geen stro hebben helaas.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 16:07

Ik ben zelf ook erg allergisch, hooikoorts en stof. Ik moet zeggen dat ik er bij ons op stal niet veel last van heb. Onze stallen zijn ook aardig open waardoor alles lekker doorlucht. Neem anders een kijkje op onze site, www.sintels.nl