Na 10 jaar paard te hebben gereden, heb ik 11 jaar geleden vanwege allergieën mijn hobby stop moeten zetten. ( ik zat aan de prednison tegen de hooikoorts). Nu heb ik therapie gehad en zou ik het graag weer willen oppakken. Het nadeel is alleen dat ik een manege qua stof/ droog hooi en stro niet heel goed ga trekken. Een verzorg paard wel bij iemand prive. Maar nu vraagt iedereen dus een ervaren ruiter... De basis weet ik waarschijnlijk nog wel, maar ik zal weer lessen moeten gaan nemen en dergelijke... en daarbij maar hopen dat mijn allergieën niet weer de kop op steken. Weet iemand een adresje of tips, waar ik lessen kan volgen en eventueel een paard kan lenen? Ik kom zelf uit de omgeving breda, maar heb een auto dus iets verder weg is geen probleem. De bedoeling is dat ik mocht het goed gaan zelf een paard wil aanschaffen, maar zou het zonde vinden als ik hem als.het niet werk weer weg moet doen. Maar god wat mis ik het werken met deze dieren. En natuurlijk met vergoeding! Ik moet er wel bij zeggen, ik ben niet flauw en kom door weer en wind.. ow.en heb een stevig postuur
( wordt aan gewerkt)