HELP!! Mijn vriendin kiest paard boven mij! (vaste vriend) W

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urielle

Berichten: 50075
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: HELP!! Mijn vriendin kiest paard boven mij! (vaste vriend) W

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 19:20

Nee hoor, vriendin leidt haar eigen leven, ik lees nergens dat TS mee moet oid. Van dwingen is imo geen sprake.
Het gaat er mij ook niet om of paarden wel of niet zonder een dag weiland kunnen, maar wat iemand wil. Als iemand graag de hele dag op stal zit, 80 uur per week wil werken of de wereld rond wil reizen, moet hij of zij dat kunnen. Het leven is maar kort. De partner doet hetzelfde met zijn of haar eigen leven. En wil je samen zijn dan is dat mooi en doe je dat.
Daarom moet je ook iemand zoeken die er hetzelfde instaat als jijzelf. Anders doe je jezelf tekort. Heb je graag iemand die 's avonds met je op de bank zit, leg geen vrijheidsminnend persoon vast met claimen en zeuren maar zoek iemand die dat ook graag wil. Anders gaat geen van tweeën gelukkig worden.

maaikemuis
Berichten: 5296
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: HELP!! Mijn vriendin kiest paard boven mij! (vaste vriend) W

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 19:23

Laat ik het zo zeggen (iets wat ik bij het lezen van de op al vond, maar zo ongenuanceerd vond), ik denk dat TS moet zorgen dat hij bij iemand terechtkomt die voor hem gezelliger en leuker is. In je eentje kun je geen relatie hebben.

Urielle

Berichten: 50075
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: HELP!! Mijn vriendin kiest paard boven mij! (vaste vriend) W

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 19:31

Jij bent hetzelfde ingesteld als ts, daarom. :D

Ik ben meer van hetzelfde materiaal als zijn vriendin vermoed ik. Ik krijg het al Spaans benauwd van verplicht dagelijks appen en kan heel goed leven met elkaar niet wekelijks zien. Ik vind het namelijk veel leuker om uit te kijken naar af en toe passioneel samen zijn met iemand die mij net zo graag wil zien, dan op afspraak samen op de bank terwijl een van beiden liever ergens anders was. Ik vind het ook leuker om 4 dagen geen contact te hebben en dan ineens 4 uur te appen omdat je er gelijktijdig zin in hebt. Zoveel leukere gesprekken! Claimen, zeuren en verplicht samen moeten zijn is voor mij het toppunt van ongezelligheid.

Dat is dus echt een verschil van mening dat heel essentieel is in een relatie.

maaikemuis
Berichten: 5296
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: HELP!! Mijn vriendin kiest paard boven mij! (vaste vriend) W

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 19:34

Nah, ik zit niet vastgeplakt aan iemand (reis de wereld rond en alles), maar ik ben wel van mening dat je moet investeren in elkaar en begaan moet zijn met de lichamelijke en geestelijke gesteldheid van je partner. Wanneer je dat niet hebt dan ben je meer fwb.

Urielle

Berichten: 50075
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: HELP!! Mijn vriendin kiest paard boven mij! (vaste vriend) W

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 19:40

Om begaan te zijn met elkaar, hoef je niet bij elkaar te zijn.
FWB vind ik echt wat anders, dat is voor de seks en daarbij mag juist geen gevoel betrokken zijn.
Juist omdat ik gevoel heb voor mijn <3 gun ik hem de vrijheid om te doen wat hij het liefste wil op dat moment en leg ik geen verplichting op. Ik wil namelijk ook dat hij gelukkig is.
Dat wat je los kunt laten, komt met liefde bij je terug ;)

mooney

Berichten: 7789
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 19:50

Ik ben ook meer type Urielle. Sociale interactie kost mij veel energie, ik heb dagelijks een beetje 'me time' nodig. Ik heb twee eigen paarden, waarvan ik er eentje dagelijks medicatie moet geven.

Ik kreeg het in het verleden altijd ontzettend benauwd als dates al begonnen te piepen dat ik elke dag naar 'die knollen' moest. Ik moet ook eerlijk zeggen hoe jaloerser ze overkwamen, hoe makkelijker het was om geen tijd te schrappen op stal.

Nu heb ik al meer dan twee jaar een vriend met erg veel begrip voor mijn liefhebberij en levensstijl. Ik merk dat ik voor hem wel tijd vrij maak en op sommige dagen alleen even snel voer. Omdat ik gek op hem ben, maar ook omdat het van mezelf kan komen en er niet om gedramd wordt. Het scheelt ook dat hij de paarden wel leuk vindt, hij is er uiteraard niet dagelijks te vinden maar gaat zo af en toe mee en ziet ze als onderdeel van het gezin. Als grapje heeft hij weleens gezegd dat hij op nummer twee staat, maar ondertussen weet hij dat dit niet zo is.
Mijn liefde voor hem is dieper, maar mijn paarden zijn meer afhankelijk van mij. Ik ben 7 x per week op stal en alleen in het weekend bij hem (we wonen ver uit elkaar), maar als je uren gaat tellen komt het redelijk gelijk uit.

Maar om het kort te houden, het klinkt inderdaad alsof jullie geen passende combinatie vormen. Jouw behoeften zijn te anders dan die van haar. En voor geen van beide partijen is het eerlijk om te vragen om die behoeften te veranderen.
Een relatie hebben betekend compromissen sluiten, maar geen enkele partij zou zichzelf daardoor ongelukkig van moeten gaan voelen.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: HELP!! Mijn vriendin kiest paard boven mij! (vaste vriend) W

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 20:44

Hoi TS.

Mijn vriendin zit af en toe een beetje in jouw schuitje. Ikzelf zit in de paarden als werk. Dan ben ik ook meestal 6 a 7 dagen met ze bezig. Dat vind zij niet altijd even fijn. Maar zij is fitness fanaat 6 dagen in de week en voor mij niet altijd fijn. Nu hebben we samen de afspraak dat we de dinsdag geheel en de maandagavond voor ons zelf houden en niks aan hobby. Echt tijd maken voor elkaar en leuke dingetjes doen.

Maar soms combineren we ook onze hobbies. Dan gaat zij hardlopen en ik te paard het bos in. Zo zijn we samen ook op pad.

Misschien een idee om jouw muziek hobby met haar paard te combineren? Een muziek kur voor haar maken bv.

Twiggy2008
Berichten: 21242
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 02:25

SB_Man schreef:
Twiggy2008 schreef:
Mijn dochter en mijn paarden komen alledrie op de eerste plaats ;-). Mijn vriend zijn eigen kinderen (al zijn die ouder dan mijn dochter van 11) staan bij hem op de eerste plaats (en dan heeft hij nog een eigen drukke zaak). Maar we houden zielsveel van elkaar en maken tussendoor tijd (of samen met de kids of hij gaat mee naar mijn paarden). Zorg dat je ook je eigen ding hebt in je leven.... en geef elkaar wat ruimte...


Dat is goed! ;-)

Ja voila zo moet het ook vind ik, je moet gewoon tijd maken voor elkaar & natuurlijk toegevingen doen..

Dat is natuurlijk ook waar dat je een eigen ding moet hebben in je leven..

Wat bedoel je specifiek met "Ruimte"? :-)


Dat je dus ook begrip moet hebben dat de ander dus concreet prioriteiten kan hebben buiten jou om. Zonder dat dat hoeft te betekenen dat jij minder betekent...

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Re: HELP!! Mijn vriendin kiest paard boven mij! (vaste vriend) W

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 03:22

Vroeger was ik altijd het paardenmeisje en maakte tijd voor mensen om me heen. Nu ben ik een paar jaar paardloos en heb ik een paardenman leren kennen. We moete echt plannen om af te spreken. We werken beide hard en onregelmatig en dan heeft hij zijn paard nog erbij. Ik vind het soms lastig, maar ben blij dat hij zijn eigen dingen heeft en een eigen leven. Ik kan hierdoor ook gewoon met vrienden en vriendinnen weg. Soms is hij een heel weekend op wedstrijd, dan ga ik andere dingen doen

SEBO
Berichten: 13
Geregistreerd: 22-07-16

Re: HELP!! Mijn vriendin kiest paard boven mij! (vaste vriend) W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 09:30

[Update]

Mijn vriendin lijkt blijkbaar 180 graden gedraaid te zijn :D we hebben elkaar de afgelopen 4 dagen elkaar gezien!

- Zaterdag 30 Juli -> Zondag 31 Juli (slapen bij haar thuis)
- Maandag 1 Augustus (samen afgesproken bij een vriendin van ons)
- Dinsdag 2 Augustus (is ze bij mij thuisgeweest)

We hebben de laatste 2 weken ook meerdere goede diepe gesprekken gehad en ze zei me dat ze echt wel zeker 3x per week wil afspreken in de vakantie als ze er tijd voor heeft (maar de eerste paar weken van Juli had ze gewoon weinig tijd)

daarbij heeft ze recent gehoord dat er een grote kans dat haar lease paard na bevalling blijkbaar wel blijft! :D (superblij voor haar !)-> dus ze zei dat ze dan ook meer met me wil afspreken! :D )

Dus kort: ik had helemaal niet verwacht dat we nu toch zo vaak zouden afspreken! En ze echt wel een soort balans wil tussen paard & mij :)

croyslover

Berichten: 1510
Geregistreerd: 29-03-13
Woonplaats: bij de rest

Re: HELP!! Mijn vriendin kiest paard boven mij! (vaste vriend) W

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 09:32

wauw, ik ben blij voor je!!

anjali
Berichten: 15171
Geregistreerd: 25-07-15

Re: HELP!! Mijn vriendin kiest paard boven mij! (vaste vriend) W

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 09:39

Fijn voor je! Misschien was je vriendin eerst ook wel heel gestressed omdat ze dacht haar paard kwijt te raken,en nu ze weet dat dat niet zal gebeuren kan ze zich weer ontspannen en wat leuks met jou gaag doen? het is maar een gedachte van mij hoor.

croyslover

Berichten: 1510
Geregistreerd: 29-03-13
Woonplaats: bij de rest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 09:39

anjali schreef:
Fijn voor je! Misschien was je vriendin eerst ook wel heel gestressed omdat ze dacht haar paard kwijt te raken,en nu ze weet dat dat niet zal gebeuren kan ze zich weer ontspannen en wat leuks met jou gaag doen? het is maar een gedachte van mij hoor.

tja het zou zo maar kunnen, zal mij niks verbazen!

Amigo_stan

Berichten: 713
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Naast de buren, in het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 09:42

Wat goed dat het beter gaat. *\o/* Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het om zo als jij je gedraagt een paar jaar terug heb uitgemaakt met mn ex.

Het gepiep om wie er nou op de eerste plek staat. Ik ga niet kiezen tussen mijn vriend en mn paarden. Als mijn paard met zn pootjes omhoog ligt midden in de nacht, en ik word gebeld spring ik in de auto en blijf zolang als het moet bij me paard.

Ik hou er tegenwoordig wel rekening mee dat als mijn vriend komt (die 180km verderop woont) dat ik dan niet of minder naar mn paard ga en alle aandacht aan hem geef.

Maar ik vind niet dat je je vriendin kunt vragen te kiezen tussen dr paard en jou.

TessJazz
Berichten: 2043
Geregistreerd: 28-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 10:08

Ik heb zelf twee paarden waar ik elke dag naar toe moet, en combineer mijn relatie er ook naast.. en dan heb ik ook nog werk, maar wij zien elkaar (meestal) elke dag.
Als overdag niet lukt ivm hobby en werk van beide kanten zien we elkaar s'avonds. En we doen ook vaak zat leuke uitstapjes maken.. dan ga ik gewoon s'ochtends vroeg.
Probeer gewoon weer een gesprek aan te gaan dat je binnenkort weer iets leuks wil doen etc, of ze dan evt s'ochtends naar haar paard kan gaan. En geef dan ook aan of ze het misschien beter kan combineren. Praten praten praten praten.... jullie komen er vast uit! Veel succes! En inderdaad het paarden virus valt niet te genezen :+ .

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 10:46

*\o/*
Veel plezier in de vacantietijd

iw2015

Berichten: 40
Geregistreerd: 16-08-16
Woonplaats: 51.55.4.29.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 14:55

maaikemuis schreef:
Nah, ik zit niet vastgeplakt aan iemand (reis de wereld rond en alles), maar ik ben wel van mening dat je moet investeren in elkaar en begaan moet zijn met de lichamelijke en geestelijke gesteldheid van je partner. Wanneer je dat niet hebt dan ben je meer fwb.


Dat is eigenlijk het beste antwoord op de ts zijn vraag/mening.