HELP!! Mijn vriendin kiest paard boven mij! (vaste vriend) W

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SEBO
Berichten: 13
Geregistreerd: 22-07-16

HELP!! Mijn vriendin kiest paard boven mij! (vaste vriend) W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-16 18:33

Hey allemaal

Ik ben een 19 jarige jongen met autisme die in België woont en ik heb nu ongeveer 1 jaar en 2 maand een relatie met m'n vriendin die in oktober 18 word.

Mijn vriendin die tevens ook autisme heeft en haar hobby en passie is paardrijden (ze rijd al 11 jaar) waar ze natuurlijk altijd enorm in opgaat (door het autisme denk ik dan?) (ze is 6/7 dagen bij d'r paard) en tijdens het schooljaar ook 6/7 bij paard en dan 1/7 op zondag spreken we meestal dan af (omdat de manege dan gesloten is voor mensen die zelf geen eigen paard hebben -> ze heeft een lease paard.)

en wat eigenlijk opmerk is dat ik de laatste tijd echt het gevoel heb dat ik maar op nr2 sta en haar paard nr1, nu heb ik gisteren (21 juli) een diep gesprek gehad met haar over veel uiteenlopende onderwerpen, en toen stelde ik haar eerlijk de vraag: "ik heb het gevoel dat ik de laatste tijd nr2 ben en je paard nr1" waar zij op antwoorde: "en wat als dat nu zo is?" (ik moet er wel bijzeggen dat haar leasepaard nu van afgelopen vrijdag is bezwangerd en binnen de 11 maanden zal weggaan voor bevalling en daarna zal het paard niet meer terugkomen -> dus misschien dat ik tijdelijk nr2 ben???

Mijn Vriendin zei dat ze dus daarom nu veel tijd in dat paard steekt vanwege paard zwangerschap.. (waar niets verkeerd mee is) maar ik als haar vriend hou onwijs veel van haar en wil haar zoveel mogelijk zien, en voel me gewoon onzeker en jaloers op dr paard, ik heb begrip voor haar situatie met zwangerschap van paard, ik wil geen nr1 worden en paard nr2 -> maar ik zou gewoon graag hebben dat ze het paard gelijk zet met mij qua belangstelling & tijdsbesteding.


Voor de duidelijkheid: ik verwacht NIET van m'n vriendin om te kiezen tussen mij of haar paard maar voor betere verdeling van tijd


[EXTRA]
Ik heb onlangs wel ergens gelezen dat meisjes met autisme wel een extreme fascinatie voor paarden of katten zouden hebben (maar vind niet dat je relatie minder belangstelling aan moet geven)

Ik heb 2 vragen:
- Hoe komt het dat meisjes zo hard gefascineerd zijn voor paard?

- Wat moet ik hiermee aanvangen?


Alvast bedankt!
SB_Man
Laatst bijgewerkt door SEBO op 22-07-16 18:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Urielle

Berichten: 50075
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: HELP!! Mijn vriendin kiest paard boven mij! (vaste vriend) W

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 18:34

RT-D >>> PP

Memere

Berichten: 3131
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: niet in NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 18:34

Ieder persoon heeft zo zijn/haar prioriteiten, als dit bij haar op de 1e plaats staat dan is dit haar keuze. :)

Lady24
Berichten: 1545
Geregistreerd: 28-04-10

Re: HELP!! Mijn vriendin kiest paard boven mij! (vaste vriend) W

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 18:38

Kun je vragen aan haar of ze het leuk vind als je eens meegaat? Of vind je dat zelf niet leuk?
Dan kan ze paard en vriend combineren, zijn jullie toch wat vaker samen.

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 18:39

Wel, het paard was er vóór jou en zal er mss wel langer zijn dan jij (in haar leven dan). Waarom is het een probleem dat jij mss niet op de eerste plaats komt? Je hoeft echt niet zo onzeker te zijn. Zoek gewoon ook een leuke hobby die je terzelfdertijd kan uitvoeren en geniet van de tijd samen (of leer paardrijden ;-))

Bij mij komen de paarden ook eerst en bij vriendlief staat zijn werk op nr 1, gaat super :-)!

joeluna

Berichten: 2588
Geregistreerd: 17-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 18:44

Ik kan me voorstellen dat het niet fijn voor je is. Heb je al aangeven dat je haar graag meer wil zien? Waarschijnlijk heeft ze het zelf niet zo in de gaten. Ga anders een keer mee naar stal?

SEBO
Berichten: 13
Geregistreerd: 22-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-16 18:47

Ivy_ schreef:
Kun je vragen aan haar of ze het leuk vind als je eens meegaat? Of vind je dat zelf niet leuk?
Dan kan ze paard en vriend combineren, zijn jullie toch wat vaker samen.


Heb ik in het verleden al gedaan (zelfs al stalen mee gepoetst Enal) maar tegenwoordig als ik het vraag wilt ze niet.. Ze is echt 6/7 bij paard en 1/7 ben ik bij haar.. :|

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Re: HELP!! Mijn vriendin kiest paard boven mij! (vaste vriend) W

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 18:49

Kwaliteit gaat boven kwantiteit :-)...

SEBO
Berichten: 13
Geregistreerd: 22-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-16 18:52

maximuss schreef:
Kwaliteit gaat boven kwantiteit :-)...


Daar heb je een punt.. Maar ze heeft last van vermoeidheid en dan is ze vaak snel voor het minste boos als ik bv iets niet snap of iets verkeerd zeg.. Dus kwaliteit :/

SEBO
Berichten: 13
Geregistreerd: 22-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-16 18:54

Memere schreef:
Ieder persoon heeft zo zijn/haar prioriteiten, als dit bij haar op de 1e plaats staat dan is dit haar keuze. :)


Ja maar ze houdt niet echt rekening met mijn verlangens & gevoelens, ik wil ze meer zien enja dan zegt ze dat paard voor gaat..

MallyBelly

Berichten: 3545
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 18:56

Mijn vriend vind het ook vervelend, maar ik had nu eenmaal paarden voor ik hem leerde kennen. Bijvoorbeeld: Hij kan voor zijn eigen eten zorgen en de paarden niet... Ik probeer wel tijd vrij te maken, maar de paarden zijn nu eenmaal afhankelijk van mij.
Laatst bijgewerkt door MallyBelly op 22-07-16 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

croyslover

Berichten: 1510
Geregistreerd: 29-03-13
Woonplaats: bij de rest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 18:56

ik heb autisme ben 16, heb 4 paarden, twee katten twee honden en ben er dol op (voornamelijk de katten en paarden)
ik heb ook een vriend van bijna 18, hij helpt mij met de paarden verzorgen (hij is met mijn gezin mee geemigreerd, we wonen nu dus samen) we hebben op 12 augustus anderhalf jaar, hij verwacht niet dat ik kies, hij helpt me :) savonds doen we vanalles samen!
misschien een optie?
ik kan je zeggen dat ik snap dat haar paard voor gaat, paard gaat weg, en jij niet! (toch??) ik zou dan ook al mijn tijd in het lieve beestje stoppen en daarna weer op de andere dingen focussen :) don't worry be happy, everything will be allright!
ik weet zeker dat je nog steeds net zo veel voor haar betekent dan daarvoor ;)
sterkte en succes, het komt wel goed!
ik snap daarnaast niet (wat ik hierboven lees) dat ze nee zegt , aan de andere kant, alle tijd voor haar paard, gewoon focussen op hetgeen dat haar afgenomen zal worden
Laatst bijgewerkt door croyslover op 22-07-16 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Ragdollcat
Berichten: 14678
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 18:56

Welnee, jij staat op een gedeelde 1e plaats.

Het is gewoon nou eenmaal zo, dat een dier van je afhankelijk bent en je er dus dagelijks heen moet om het te verzorgen en ook betaal je er genoeg voor, zeker bij een lease en dan kan ze beter ervan genieten van waar ze voor betaald!

Voordeel is dat jullie minder snel op elkaar uitgekeken raken.

Gewoon niet zo piepen om aandacht, zoek zelf een leuke hobby en geniet van je tijd dat je met jouw vriendin hebt.

Eske_B

Berichten: 15104
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 18:56

Ik heb zelf ook een vorm van autisme (Asperger) en had vooral vroeger die obsessie met paarden. Dat hoort nu eenmaal bij autisme, zo'n 'obsessie', maar je vriendin moet uitkijken dat de rest (zoals jij) niet wegvalt. Ik heb een mooie balans weten te vinden tussen paarden, school, werk en m'n sociale leven (inclusief vriendje).

Wat je ermee aanmoet is lastig. Misschien wordt het minder, misschien ook niet. Ga nog eens zo'n gesprek aan en bedenk of je zo verder wilt. Jullie zijn beide immers nog jong en veel kan veranderen. Maar verwacht niet dat ze tussen jou en het paard gaat kiezen, eerder een betere balans vinden.
En zoals andere tips, zoek zelf ook een leuke hobby, en geniet van de tijd dat je wel samem bent.

anjali
Berichten: 15170
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 19:03

Over 11maanden gaat de merrie elders heen vanwege de bevalling? Zolang houd je het nog wel vol om nr.2 te zijn toch? Bij vrouwen die gek zijn op paarden moet je dat gewoon accepteren en het hen gunnen.Want het paardenvirus is hardnekkig.Trouwens,de tweede prijs is al heel wat hoor! /3 :j

Palmera

Berichten: 9484
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: HELP!! Mijn vriendin kiest paard boven mij! (vaste vriend) W

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 19:07

Je kunt mensen nooit dwingen tijd aan je te besteden. Wél kun je met ze praten.
Als de gesprekken niets uithalen waar jullie allebei achterstaan en je voelt je niet gelukkig in je relatie, dan mag je ook weg gaan.

Dat is wellicht niet de eerste en beste keus, maar soms passen mensen gewoon niet bij elkaar. :)

Ragdollcat
Berichten: 14678
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 19:08

anjali schreef:
Over 11maanden gaat de merrie elders heen vanwege de bevalling? Zolang houd je het nog wel vol om nr.2 te zijn toch? Bij vrouwen die gek zijn op paarden moet je dat gewoon accepteren en het hen gunnen.Want het paardenvirus is hardnekkig.Trouwens,de tweede prijs is al heel wat hoor! /3 :j



Heel leuk gezegd!!!

En ze moet denk ik nog een weg in zien te vinden om tijd te kunnen verdelen, voor nu is het nog lastig te plannen, laat toch lekker gaan en genieten.

Gaat vanzelf goedkomen, zeker als ze van hem houdt en hij meer geduld heeft.

SEBO
Berichten: 13
Geregistreerd: 22-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-16 19:15

Ragdollcat schreef:
Welnee, jij staat op een gedeelde 1e plaats.

Het is gewoon nou eenmaal zo, dat een dier van je afhankelijk bent en je er dus dagelijks heen moet om het te verzorgen en ook betaal je er genoeg voor, zeker bij een lease en dan kan ze beter ervan genieten van waar ze voor betaald!

Voordeel is dat jullie minder snel op elkaar uitgekeken raken.

Gewoon niet zo piepen om aandacht, zoek zelf een leuke hobby en geniet van je tijd dat je met jouw vriendin hebt.


Het voelt wel zo aan dat ik op de 2de plaats kom.. En dat doet verdomd pijn :( (Ik wil een gedeelde 1ste plaats -> 50% mij 50% paard..)

Ik denk eerlijk gezegd dat zij afhankelijk is van het dier.. (Als haar ouders bv 1 maand geen lease zouden betalen zou ze volgens haar broer die ik heel goed ken heel onhandelbaar zijn en hele tijd boos zijn.. -> wat ook niet moet naar mijn mening.)

Nja maar ik wil gewoon meer tijd met hazr doorbrengen als koppel.. :/

Ik heb een leuke hobby.. Al 5jaar.. (Muziek maken) maar sinds ik haar heb leren kennen heb ik mijn hobby leren doseren omdat ik haar ook wel wil zien natuurlijk.

Nja in wil er wel van genieten natuurlijk maar met haar vermoeidheid is dat soms moeilijk omdat ze nogal kort staat soms :|


Ik heb er gewoon alles voor over om haar te zien :/

SEBO
Berichten: 13
Geregistreerd: 22-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-16 19:19

anjali schreef:
Over 11maanden gaat de merrie elders heen vanwege de bevalling? Zolang houd je het nog wel vol om nr.2 te zijn toch? Bij vrouwen die gek zijn op paarden moet je dat gewoon accepteren en het hen gunnen.Want het paardenvirus is hardnekkig.Trouwens,de tweede prijs is al heel wat hoor! /3 :j


Ja haar lease paard gaat voorgoed weg (wat wel erg is voor haar natuurlijk) waarschijnlijk komt er dan wel een nieuw lease paard want ze kan niet zonder :)
Ja ik merk echt dat het hardnekkig is, ik wil gewoon een gedeelde 1ste plek :) (50% relatie 50 paard)

SEBO
Berichten: 13
Geregistreerd: 22-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-16 19:21

Palmera schreef:
Je kunt mensen nooit dwingen tijd aan je te besteden. Wél kun je met ze praten.
Als de gesprekken niets uithalen waar jullie allebei achterstaan en je voelt je niet gelukkig in je relatie, dan mag je ook weg gaan.

Dat is wellicht niet de eerste en beste keus, maar soms passen mensen gewoon niet bij elkaar. :)


In het begin van onze relatie hield ze er wel meer rekening mee en ging ik af en toe wel eens mee of ging ze eens niet rijden op haar paard voormij, maar nu gaat paard tegenwoordig voor op alle anderen: ik, vrienden & familie..

Soms denk ik ook dat we niet meer echt bij elkaar passen.. Maar als ze nu eens wat rekening met mij hield en ook wat meer tijd met mij spendeerde (want ze is er echt heel veel met haar paard bezig)

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 19:24

Je komt ook op de tweede plaats. Dat komen alle vriendjes van meiden met een paard. Het enige wat je kunt doen is ook aan een paard beginnen. En je kunt afspraken met haar maken wanneer er tijd voor samen is. Mijn man 'zonder autisme' heft hier duidelijk ook mee te maken gehad, maar we hebben een oplossing gevonden is het tegelijkertijd bezig zijn met onze hobby waardoor er ruimte kwam voor samen..

mika11

Berichten: 11122
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 19:27

Tja ik begrijp jullie beiden wel hoor.
Jullie moeten allebei misschien wat water bij de wijn doen.

Jouw vriendin moet proberen wat meer rekening met jou te houden.
En jij kan misschien proberen wat meer interesse in haar paard te krijgen.
Ga je bijvoorbeeld wel eens mee naar de manege, ken je haar paard, help je wel eens mee als ze naar haar paard gaat?
En als je echt niks met paarden hebt, vindt ze het vast ook leuk dat je er in ieder geval geïnteresseerd over bent en haar verhalen wilt aanhoren.

Maar ja, andersom geldt dat voor jouw vriendin natuurlijk net zo tegenover jou! :)
Laatst bijgewerkt door mika11 op 22-07-16 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Ragdollcat
Berichten: 14678
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 19:27

SB_Man schreef:
Het voelt wel zo aan dat ik op de 2de plaats kom.. En dat doet verdomd pijn :( (Ik wil een gedeelde 1ste plaats -> 50% mij 50% paard..)

Ik denk eerlijk gezegd dat zij afhankelijk is van het dier.. (Als haar ouders bv 1 maand geen lease zouden betalen zou ze volgens haar broer die ik heel goed ken heel onhandelbaar zijn en hele tijd boos zijn.. -> wat ook niet moet naar mijn mening.)

Nja maar ik wil gewoon meer tijd met hazr doorbrengen als koppel.. :/

Ik heb een leuke hobby.. Al 5jaar.. (Muziek maken) maar sinds ik haar heb leren kennen heb ik mijn hobby leren doseren omdat ik haar ook wel wil zien natuurlijk.

Nja in wil er wel van genieten natuurlijk maar met haar vermoeidheid is dat soms moeilijk omdat ze nogal kort staat soms :|


Ik heb er gewoon alles voor over om haar te zien :/



Jouw extra toelichting hierboven, maakt dat ik het nu toch anders zie, helaas....misschien ziet ze jou niet evengraag als jij haar?

Moeilijk inderdaad voor jou, zeker als je heel verliefd bent op haar.

Maar ik heb ook het idee dat ze nog heel kinderlijk is door haar soort autisme, er zijn zoveel soorten autisme.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 22-07-16 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 19:27

Mijn vriend maakt er altijd grapjes over, ik had 2 nu 3 paarden, 2 honden en een kat en hij zegt altijd tegen iedereen dat hij achter heel die trits dieren komt. Ja, ik,steek veel tijd in mijn beestjes en soms verlies ik de tijd wel even uit het oog. Een familie bezoek zeg ik gerust af als een dier van me extra zorg nodig heeft. Maar mijn vriend weet wel dat ik enorm veel van hem hou en dat ik niet zonder hem kan. Groot verschil is wel dat wij al 13 jaar samen wonen en dan ben je wel alle dagen enkele momenten samen zonder dat daar beestjes bij zijn.
Je kan het paardenvirus helaas niet genezen, maar er valt echt wel mee te leven hoor.

Cowgirl

Berichten: 23763
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 19:35

mrie schreef:
Je komt ook op de tweede plaats. Dat komen alle vriendjes van meiden met een paard. Het enige wat je kunt doen is ook aan een paard beginnen. En je kunt afspraken met haar maken wanneer er tijd voor samen is. Mijn man 'zonder autisme' heft hier duidelijk ook mee te maken gehad, maar we hebben een oplossing gevonden is het tegelijkertijd bezig zijn met onze hobby waardoor er ruimte kwam voor samen..



Dat is niet waar. Ik heb al vaak genoeg gezien dat paard exit ging toen er een vriendje kwam of erger er werd niet meer naar omgekeken ook op medisch vlak.