Wandelen is zo veel meer waard met mijn Vlaams trekpaard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PinkDonut55

Wandelen is zo veel meer waard met mijn Vlaams trekpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-16 18:29

Zoals de titel als zegt, het wandelen is zo veel meer waard met mijn grote Vlaamse vriend! Samen wandelen wij heel wat af en soms lopen wij wel 10 kilometer per keer. Rijden mogen wij nog niet want hij is nog maar 2 jaar, niet te min want wat halen wij hier beide veel voldoening uit!
Hier wat leuke foto's van Ulano tijdens o de onze wandeling <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:wave:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door PinkDonut55 op 21-07-16 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt

MelissaYM

Re: Het wandelen is zo veel meer waard met mijn Vlaams trekpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 18:32

Sodeju die is knap <3

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 18:33

Ooh wat leuk! Dat wordt straks een heerlijk buitenrij-paard denk ik zo :) Van veel buiten op het harde wandelen krijgen ze geloof ik ook sterkere pezen!

Prachtig paard ook :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 18:34

Leuk hé, ik heb sinds begin juli een jaarling en we hebben afgelopen week onze eerste wandeling gemaakt. Mijn veulen staat aan de andere kant van ons dorp en aangezien ik hier nog maar 2 jaar woon, ken ik mijn weg nog niet zo goed. We hebben uiteindelijk ineens een tochtje van een 8-tal km gemaakt, oeps. Ik had verwacht dat mijn uk moe ging zijn, maar nee hoor, meneer was nog 1 en al energie toen we thuis kwamen. :=

testes76

Re: Wandelen is zo veel meer waard met mijn Vlaams trekpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 18:37

Hij is prachtig hoor; gezellig samen op stap +:)+ geniet ervan

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 18:50

Die is slank ! Ga je m inrijden op z'n 3e of geef je hem wat langer ?
Veel wandelplezier samen :)

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 19:03

Oh wat zielug voor zo'n jong dier om zoooo ver te wandelen! :D

Echt heel mooi paard heb je zeg, wat leuk dat je hem zo goed opvoedt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 19:03

Ik vind hem onwijs gaaf! <3

PinkDonut55

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-16 20:10

Bedankt voor jullie leuke reacties! @MelissaYM: bedankt, elke keer als ik hem zie denk ik het zelfde :j
@Mariett: Dank je, dat denk ik ook wel dat hij straks een super braaf buiten paard wordt, is nu al zo goed al bomproef +:)+
@SVRL: ja erg leuk! Leuk dat jij ook een ukkies hebt en er mee gaat wandelen, steken ze erg veel van op! En je bouwt ook goed een band met je paard op :) haha de weg zoeken breng je zo wat extra kilometer lopen bij! Maar zo kom je wel overal langs en kun je straks gewoon leuke routes lopen.
@testes76: bedankt:) super gezellig samen oppad, geniet elke keer weer!
@mondy: hij is idd slank, dit omdat dit ras vrij groot wordt en hij nog jong en vol in de groei is gaat hij eerst de hoogte in en pas als dat wat stopt de breedte in. En dit ras is niet te vergelijken met een Belg of ander wat gezeten trekpaard, deze blijven vrij smal onder de trekpaarden. Dit is zijn vader heb je een idee hoe hij er uitkomt te zienAfbeelding
Ik ga hem als hij 4 is aan het werk zetten, wel als hij 3 is er een keer je op, maar verder mag hij nog lekker genieten en het werk rustig oppakken als hij 4 jaar is. Wat je zegt even wat meer tijd om te groeien +:)+
@ Willemina_L: haha ja zielug hè, nee hoor we wandelen niet elke dag en ook niet altijd 10 kilometer, maar wel geregeld. Maar denk dat ik zieliger ben, hij heeft veel langere en meerdere benen dan ikku :D en ook bedankt, ja opvoeding is het halve werk, vooral met zoon groot paard (nu al 1,77m) je wil niet dat hij je de baas wordt. Maar gelukkig is hij nu ruin en ik genoeg met hem doe mega mak en mijn grootste vriend geworden! Ook doen wij 1x per maand een half uurtje grondwerk les, bevalt super en erg leuk om samen te doen ook voor de band samen.
@Koudbloedkim: thnxx! Ik had wel eens gelezen dat je het Vlaamse trekpaard ook geweldig vind hè?! Wie weet wie weet O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 20:35

Haha ja klopt! Ooit... :j

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 20:38

wauw, leuk paard.. Kan begrijpen dat je er graag mee wandelen gaat. :o

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 21:54

Heel goed bezig, vette complimenten. Dit is dé manier om een braaf en goed opgevoed paard te krijgen. Stel je paard bloot aan alles wat er op straat is, treinen, honden, fietsers, landbouwverkeer, terrassen maakt niet uit. Loop er naast, voor , achter. Leer hem wachten. Straks kun je hem laten wennen aan een hoofdstelletje en er achter gaan lopen, dan kan hij al sturen voor je er op klimt. En het is ook nog eens gezellig, goed voor de billen en leuk. Zoals ik al zei, goed bezig!!

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 06:55

Wat leuk, zo'n kolos braaf mee aan een halstertje. Goed bezig!
Ik vind hem prachtig, ben heel benieuwd hoe hij 'later als hij groot is' wordt!

(Waar wandel je daar bij die hertjes, Rolde toevallig? :P )

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 07:19

Wat een leuk paard heb jij! En wat voed je hem goed op! Complimenten! Als je met hem gaat rijden is hij eigenlijk al bom-proof. Ik wens je veel leuke kilometers met hem.

PinkDonut55

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-16 05:28

Wat een leuke reacties!
@koudbloedkim: ja wie weet, zou jullie niet mis staan in de mooie kudde!
@aMomentLT: Dank je wel, wandel zoo graag met hem, elke keer weer een gevoel van geluk.
@mrie: Wat een leuk complement zeg, bedankt! Dit is zeker de manier om je paard braaf te krijgen en aan alles te laten wennen. Alles wat ik onderweg tegenkom neem ik mee en laat ik aan hem zien en laat hem zo aan van alles en nog wat wennen! En wat je zeg erachter lopen met lange lijnen is straks de volgende stap wat we gaan oppakken (eerst in de bak) en uiteindelijk ook buiten. Dan kan hij al op eigen benen staan buiten en kan ik hem idd al vast wat sturen, wel is het de bedoeling dat ik hem bit en boomloos ga in/rijden.
@Mlies: Ja gaaf he zoon kolos mee aan het halster en ook overal mee naar toe, hij is goed te houden loop gewoon braaf mee. Dank je :) Jaa echt wel, ik ben ook zoo benieuwd hoe hij zal uitgroeien tot een heus groot Vlaams trekpaard!
@Sandrina : Ook Bedankt :):) Ik vind opvoeding van elk jong paard/dier erg belangrijk en probeer zo goed als ik kan hem ding bij te leren en er samen wat leuks van te maken! Precies straks als ik met hem op buitenrit mag is hij aan van alles gewent. De bedoeling is ook om samen lekker veel buiten te rijden en tochten te gaan maken! Maar voorlopig nog heerlijk ernaast genieten, op naar nog meer kilometers *\o/*

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 06:20

Wat blijven ze mooi....ook deze weer!
Goed bezig! ;)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 06:24

Prachtig paard en een mooie voorbereiding voor als hij met 4 onder het zadel komt. +:)+

PinkDonut55

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-16 16:50

Bedankt iedereen voor de complimenten en leuke berichten! +:)+
@kwita: dank je,en wat leuk te horen dat je het het ook een mooi ras vind en hem natuurlijk:j
@hippoLogic: bedankt, voorbereiding is het halve werk en precies dat, ik stap er als hij aan het werk mag er zo op weg buiten /3

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 10:38

Jeetje wat een reus al!! :wow:

Dat wordt echt een mega joekel haha! Erg leuk paard om te zien, me like! <3

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 17:32

Wat een knapperd is het Miranda :)