Verhuren van mijn paarden, wat te vragen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tries_en_Faf

Verhuren van mijn paarden, wat te vragen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-16 07:41

Hoi, stel, ik zou mijn paarden verhuren, aan coaching of ritten, wat zijn de prijzen daarvoor hier in Noord-Holland.

Wat kan ik daarvoor vragen per uur.

Puur voor zelfonderzoek, omdat iemand iets van mij wil, en ik niet zo goed weet wat ervoor te vragen, en de paarden daar onderdeel van zijn.

Dus wie huurt er weleens een paard in Noord Holland en wat kost dat?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 10:40

ED -> PP

git

Re: Verhuren van mijn paarden, wat te vragen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 10:44

Hier (noord brabant) vragen ze zonder begeleiding 17.50 per uur.
Hou wel in de gaten dat je door het verhuren van je paarden gezien kan worden als een bedrijf.
Er worden dan wel andere zaken van je verwacht betreft verzekeringen, belastingen enz.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 13:29

Plus jij blijft als eigenaar eindverantwoordelijk voor je paard, stel dat er wat gebeurt?

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 13:48

Let op: zolang je jouw paard alleen zelf recreatief bereid (niet beroepsmatig) dan valt hij over het algemeen onder je gewone huis-tuin-en-keuken aansprakelijkheidsverzekering (APV). Zodra je je paard verhuurt, zal je gewone verzekering jouw aansprakelijkheid die je hebt als eigenaar van het dier niet meer dekken. En je blijft als eigenaar van het beest altijd aansprakelijk, en dat is een risico-aansprakelijkheid. Dus ook als je er geen schuld aan hebt dat het paard bijvoorbeeld op hol is geslagen, voor een auto komt, of een hond of wandelaar een trap geeft.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-16 13:55

Ja dat weet ik, ik heb een bedrijf, ik vroeg naar de kosten, ik ga de niet verhuren om op te rijden, evt voor coaching met paarden.

Ik ben benieuwd wat t over t algemeen kost om 1 uur een paard te huren bij manegebedrijven en dergelijke. Met of zonder begeleiding.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 14:25

Coaching is een heel ander tarief dan manegeles/buitenrit, zit ook heel andere opleiding, etc. van jouw achter. Kijk liever naar de prijzen van je concurrenten in de regio.

quinnlovex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 19:12

Hier in Groningen kun je per uur een paard huren voor 17,50 met begeleiding en 22,50 zonder begeleiding.

Zonder begeleiding word van te voren alles controleert zowel het paard als de toebehoren.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-16 05:50

tamary schreef:
Coaching is een heel ander tarief dan manegeles/buitenrit, zit ook heel andere opleiding, etc. van jouw achter. Kijk liever naar de prijzen van je concurrenten in de regio.

Ik ben zelf geen coach.

Ik wil alleen weten wat t kost om 1 uur 1 paard te huren in Noord-Holland.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-16 05:51

quinnlovex schreef:
Hier in Groningen kun je per uur een paard huren voor 17,50 met begeleiding en 22,50 zonder begeleiding.

Zonder begeleiding word van te voren alles controleert zowel het paard als de toebehoren.

Dankjewel!

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 06:15

Tries_en_Faf schreef:
tamary schreef:

Ik ben zelf geen coach.

Ik wil alleen weten wat t kost om 1 uur 1 paard te huren in Noord-Holland.

Dan is het toch de vraag wat de huurder mag doen met dit paard voor 1 uur?

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 06:24

Ik snap het niet helemaal, zelf heb ik mijn paard gratis beschikbaar gesteld omdat het en goed doel mbt coathing betrof. omdat ik geheel achter het doel stond een kind kon niet meedoen 1. er was een paard te kort 2. ouders hadden geen geld maar het was wel belangrijk voor het geh kind.
Ik was er zelf bij en begeleidde hun samen en tja ik heb er zelf ook veel van geleerd!
Dus wat wil je nu bereiken ts, een verhuurd paard wat geld opbrengt of een middenweg dat er iemand meegeholpen kan worden en een paard dat zijn eigen kosten dekt?

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-16 20:54

kwita schreef:
Ik snap het niet helemaal, zelf heb ik mijn paard gratis beschikbaar gesteld omdat het en goed doel mbt coathing betrof. omdat ik geheel achter het doel stond een kind kon niet meedoen 1. er was een paard te kort 2. ouders hadden geen geld maar het was wel belangrijk voor het geh kind.
Ik was er zelf bij en begeleidde hun samen en tja ik heb er zelf ook veel van geleerd!
Dus wat wil je nu bereiken ts, een verhuurd paard wat geld opbrengt of een middenweg dat er iemand meegeholpen kan worden en een paard dat zijn eigen kosten dekt?

Nee daar gaat t niet om, ik wil alleen graag weten, stel je huurt 1 paard voor een buitenrit, wat kost dat gemiddeld.

Hoe en wat en waarom en met wie maakt nu niet uit.

De enige vraag is, wat kost dat gemiddeld, ik huur nooit een paard dus ik weet t niet.

Ik wil proberen een beeld Te vormen wat dat kost.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 04:51

Wat voor faciliteiten heb je verder voor het coachen? Overdekte bak of plek om met de paarden te coachen? Voldoende privacy of lopen er mensen in en uit? Heb je een plaats waar er besproken kan worden? Heb je ruimte voor groepen? Voldoende parkeerruimte? Allemaal van belang voor de uurprijs.