Doe Maar (ook wel Doetje) is een inmiddels 8 jarige ruin van Zenon x Uniform en slechts 1.62m groot. Ik heb hem als 3 jarige onbeleerd gekocht en inmiddels hebben we onze punten voor het ZZ-zwaar alweer binnen. Ik heb hiervoor zelf nooit hoger dan Z1 gereden, dus voor zowel mij als hem is dit allemaal nieuw.
Ik wil de overstap nog niet gaan maken, gezien de vliegende wissel van rechts naar links nog wat moeizaam verloopt (zie filmpje later in dit topic). De gouden tip daarvoor is welkom
Verder zijn we in het rijden heel erg bezig met ontspanning, los blijven in het lijf, en fijn blijven in de aanleuning met genoeg lengte in de hals. Vooral in de ring vind hij het vaak nogal spannend en wordt dan erg strak in zijn lijf/rug en kruipt 'ie graag lekker in elkaar.
Ook hebben we ons weer geselecteerd voor de Brabantse kampioenschappen op 14 augustus waar we ons beste beentje weer voor gaan zetten.
Nouja ik kan er nog een heel lang verhaal van maken, maar ik ben gewoon ontzettend trots op dat 'ie altijd zo goed z'n best voor me doet
.1.

2.

3.

4. Niet helemaal zoals het hoort, maar ik vind het toch een leuke foto!

5. En twee passen later kan ik daar toch ook wel weer om lachen haha.

En nog de foto's van het NK afgelopen weekend. Er was daar een extra rubriek, de 'Triple V dressage team challenge' waarbij je met een team van 3 combinaties moest proberen een zo hoog mogelijke score te rijden. We wisten van te voren al dat we niet bij de winnende teams zouden zitten (waren uiteindelijk 10e van de 16 teams), dus doel was om Doetje veel te kunnen laten zien op zo'n grote wedstrijd, zo ontspannen mogelijk door de proef heen te lopen en vooral om te genieten! Individueel had ik een score van 68,36% en daar was ik heel tevreden mee!
6.

7.

8.

Dit is echt het mooiste paard wat ik totnu toe heb gezien
en wat een geweldige naam!