Dacht vanavond even lekker te gaan rijden maar liep iets anders dan gepland. Ik was even in de stal bij mn paard en had de deur achter me dicht gedaan, alleen niet op het slot. Broertje stond ook voor de deur. Opeens besluit paard zich om te draaien en door de deur en broertje heen te beuken, recht op het nog openstaande hek af. Het is een automatisch hek en er was net een auto door gegaan, dus hij was nog net open. Als je dat hek uit ben kom je uit op een 80 weg. Waar finn dus op belandde. Hoorde een harde knal en op dat moment dacht ik echt dat ik mn paard kwijt was. Durfde me niet om te draaien omdat ik bang was voor wat ik aan kon treffen. Maar hij liep ongeschonden verder, hoe, geen idee. De auto heeft behoorlijke schade, maar mn paard is er aardig goed vanaf gekomen. Hij heeft wel een kneuzing op zn kont dus heb hem goed gekoeld en gesmeerd. Hij zal morgen wel behoorlijk stijf zijn maar hij is er echt heel goed vanaf gekomen het had zo veel erger gekund.. De mensen van de auto waren ook behoorlijk geschrokken maar hebben het netjes af kunnen handelen. Auto is er helaas niet zo goed vanaf gekomen. Gelukkig was het een grote auto en hadden de mensen die er in zaten niks. Met een koekblikkie was erger geweest.
Op het moment zelf was ik vrij rustig maar achteraf nu ben ik wel een beetje trillerig. en opgelucht. Mn broertje kan alleen huilen, die zag het gebeuren en is zo geschrokken.. wat ik hiermee wil bereiken, geen idee, gewoon even van me afschrijven .. en misschien heeft iemand nog een goeie tip wbt de kneuzing van mn paard.
Gelukkig is je paardje er goed vanaf gekomen, wel balen van die auto. Wat betreft de kneuzing denk ik dat lichte beweging houden wel belangrijk is, dus gewoon wat wandelen of zo.. Succes ermee!

Vanochtend was finn een klein beetje stijf maar na een paar rondjes was dat weer weg. Ik zie geen verschil in zn lopen. Hij heeft wel een zwelling op zn kont dus die koelen we goed dat vindt hij fijn. Zn temperatuur was goed, slijmvliezen mooi roze, gedraagt zich alsof er niks gebeurd is.. Volgens da niet nodig om nu nog te komen, wel de bult goed in de gaten blijven houden. t is wel een sterke pony.. Dit is de tweede keer dat hij een auto botsing heeft, vorige keer toen er iemand (anders) op zat. Die auto reed alleen veel zachter.