Zoek info op internet over mogelijk te kopen paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SjaakLima

Zoek info op internet over mogelijk te kopen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 10:53

Beste lezers,

Ik ben op zoek naar gegevens van een ruin op internet om meer over verleden, verkoop etc etc te weten te komen. Reden: ik denk erover om dat paard te kopen met en voor iemand
Het gekke is dat ik een kopie hebt van het paspoort met afstamming, ueln nummer, chip nummer, geboortejaar, naam, fokker. Zou ongeveer zou een bedrag van 5 cijfers kosten want de ouders zijn wel bekend en redelijk indrukwekkend.

Toch vind ik 0,0 op internet.
Voor een paard met goede afstamming en flinke prijs raar of niet??

En ja het paard bestaat want wordt bereden op een manege ( tijdelijk daar beschikbaar) door een goede bekende.
Zelfs eigenaar gesproken en daarna wilde ik even een nazoeken op internet.

waarom vind ik niets?? Iemand een idee??

Alabaster bedankt.

Succubi

Re: Zoek info op internet over mogelijk te kopen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:55

Niet iedereen wil alle info over hun paard op internet.
Is hij uitgebracht oid?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:57

Ik verplaats dit topic van OV naar PP.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:58

sport standen op vragen bij de KNHS?

(tip op papier kun je niet rijden)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:06

Als je bekende ouders hebt, moet je er iets over terug kunnen vinden. Lijkt me ook dat zo'n duur dier geregistreerd staat in een database met zijn chipnummer? Paard wordt nu bereden in een manege. Is dat gewoon in de lessen of op een pension/prive gedeelte? Echte wedstrijdpaarden daar wordt niet zomaar door jan en alleman op gehobbeld. Kun je niks vinden over de fokker? Of deze bellen/contacten?
Ook als hij prijzen ofzo heeft gewonnen is zijn naam meestal wel bekend in de media/internet. Heeft hij geen andere sportnaam ofzo? dat je niet op de juiste naam zoekt.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:09

Nakomelingen staan nog wel eens geregistreerd op horse telex, misschien dat je hem daar kan vinden en van daaruit verder zoeken? :)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:13

Als het paard nooit naar keuringen is geweest of is uitgebracht op wedstrijden hoeft er online niks van ze te vinden zijn hoor. ;)

Wordt hij door manege mensen gereden of staat hij op een "manege"(pensionstal) waar iemand het door rijdt?

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 12:03

Mijn paard is ook een geregistreerde kwpn maar daar vind je ook niks over op internet..
Alleen mijn eigen sportuitslagen of startlijsten

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 12:22

Nee hoor, is helemaal niet raar.

Als je bij een merrie zoekt op stamboeknaam en stamboek (bijv. Belle KWPN), dan vindt je nog wel eens keuringsuitslagen. Maar als het paard niet voor de (stamboek)keuring is geweest, dan vind je uiteraard niets.
Keuringsresultaten en wedstrijdklasseringen zijn te vinden in de KWPN database (als het KWPN-er is), maar je moet KWPN lid zijn om toegang te krijgen.

Sportstanden ook te vinden via de KNSH, maar ook daarvoor geldt dat een account noodzakelijk is.

Paard kan ook zijn uitgebracht zijn onder een wedstrijdnaam. Die staat misschien op Horsetelex, maar die database is niet compleet en niet foutloos. Als je de wedstrijdnaam niet kent, vind je niets.

Je kan het beste verkoper vragen of het paard naar een keuring is geweest (waar, wanneer, resultaat). Of het heeft deelgenomen aan jonge paardenproeven (waar, wanneer, resultaat). En naar (bewijs van) het sportniveau door middel van protocollen. Als er een wedstrijdnaam wordt gebruikt, kan je vragen naar de startpas. Door middel daarvan kan je chipnummer van het paard linken aan het paspoort. Zodat je weet dat het idd een resultaat van dat paard is.

Ennuh, (vraag)prijs en afstamming zegt niets hè. Ook van Jazz komen "ezels".

SjaakLima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 18:40

Iedereen alvast bedankt voor de inbreng. ik lees het zo wat nauwkeuriger. indien wordt het paar op die manege vanaf dag 1 full time door haar, gereden, verzorgd etc. Leert springen en dressuur met " mijn amazone ;)". Ruin is pas bijna 5 en heeft nog geen grotere wedstrijden gesprongen alleen locale. Steeds vaker. En dat steeds met haar. Hij vliegt. De ruiter heeft ruim 15 jaar rijervaring en alles met paarden, maar GEEN dingen, ervaring rond koop en verkoop. Ik heb contact gehad met de verkoper/ stoeterij en lijkt allemaal weg OK. Vroeg me gewoon al waarom met al die nummers er NIETS op internet te vinden was. had ik nooit verwacht. Misschien een onafhankelijke kenner vinden met tot een evt aankoop.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 18:48

Sowieso moet je niet alles aannemen wat op internet staat. Maar ik zou rustig het dier laten bekijken door een kliniek en eens opzoeken op dat vermaarde internet wat een slimme aankoopkkeuring nu behelst. En daarnaast iemand het paard laten bekijken met verstand van zaken. Echter, voor een objectiever beeld zijn röntgenfoto's nodig ( liefst niet van de bekende kliniek).

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 18:50

Wat heb je aan een goed papier bij een ruin?
Over een gemiddelde 5 jarige die enkel wat gehuppeld heeft ga je uiteraard niets vinden. Die is ook niet op de keuring geweest.
Ik zou ook eerst maar eens beginnen met wat röntgenfoto's.

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 18:51

SjaakLima schreef:
Iedereen alvast bedankt voor de inbreng. ik lees het zo wat nauwkeuriger. indien wordt het paar op die manege vanaf dag 1 full time door haar, gereden, verzorgd etc. Leert springen en dressuur met " mijn amazone ;)". Ruin is pas bijna 5 en heeft nog geen grotere wedstrijden gesprongen alleen locale. Steeds vaker. En dat steeds met haar. Hij vliegt. De ruiter heeft ruim 15 jaar rijervaring en alles met paarden, maar GEEN dingen, ervaring rond koop en verkoop. Ik heb contact gehad met de verkoper/ stoeterij en lijkt allemaal weg OK. Vroeg me gewoon al waarom met al die nummers er NIETS op internet te vinden was. had ik nooit verwacht. Misschien een onafhankelijke kenner vinden met tot een evt aankoop.

Pas je wel op dat je niet teveel betaald?
Vind een ruin van 5 jaar die niks ervaring heeft niet een bedrag van 5 cijfers waard om eerlijk te zijn.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 19:07

vind het sowieso ook al behoorlijk veel geld(te veel zelfs in mijn ogen) voor een ruin die nog enorm groen in in rijden en nog niets bewezen heeft.

goeie ouders betekenen ook niet altijd dat dit paard daarom ook zo goed zal zijn.
de meeste 5-jarigen met goeie ouders hebben op die leeftijd al een en ander bewezen qua potentieel,en dan kunnen zo'n bedragen gevraagd en gegeven worden.

ik zou ook zeker opletten dat je niet (veel)(te)veel betaald.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 19:22

Vind het een behoorlijke duit voor een 5 jarige die zich nog niet bewezen heeft.

Afstammeling zegt ook niet al te veel niet alle Jazz nakomelingen zijn goede paarden en niet alle minder gefokte dieren zijn slechte paarden.

Maar neem aan dat je voor dat geld hem helemaal laat keuren, maar laat je niet afzetten door de afstammeling alleen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 19:53

Heb je op de naam van het paard hier op bokt gezocht? En de manege waar het staat?
Toen ik mijn huidige paard kocht ben ik hier ook even wezen spitten, en het een en ander te weten gekomen.

Wellicht niet via de officiële nummers/namen etc. maar wie weet dat er hier iemand huist die dat paard kent ( en daar graag over post ;-) )

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 20:05

Maar stamboeknaam en sportnaam of zelfs de naam die je op stal gebruikt hoeven niet dezelfde te zijn

Overigens kan je de sportstanden bij het KNHS gewoon op zoeken
Op stamboeknaam en op chipnummer