Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
brechtje122 schreef:Het lijkt me inderdaad verstandiger om eerst weer op een manege of inderdaad op een paard van een ander te lessen. Bovendien is de overstap van drie jaar niets met paarden naar een eigen paard wel erg groot. Heb je voor de rest wel al ervaring met het verzorgen van paarden ed? Tussen op de manege rijden en een eigen paard zit namelijk nogal een verschil. Een eigen paard kost toch al gauw minstens 2 uur per dag.
Misschien is zoals al gezegd is een bijrijdpaard/leasepaard een goede tussenstap voor je een eigen paard koopt.
xApple schreef:Om even een vergelijking te maken; mijn vader is begonnen met rijden toen hij 51 was.
Heeft bijna een jaar gelest op de manege (privé lessen, wekelijks) en heeft daarna een
paard gekocht. Ik heb hem overal bij geholpen maar goed hij doet in principe alles zelf.
Hij heeft wel een super braaf, bomproef leerpaard gekocht wat echt goud waard is. Mijn vader
vraagt regelmatig dingen aan mij (zijn merrie staat gestald bij mij thuis) en ik geef hem vaak tips.
Hij heeft eerst zelf 'aangerommeld' maar gaat vanaf volgende maand weer privé lessen. Het gaat
super goed en ze hebben heel veel plezier samen.
Het kan dus echt wel. Ik zou je wel aanraden een braaf leerpaard te kopen en hem/haar te stallen
bij mensen met ervaring die jou ook willen helpen af en toe. Veel succes en plezier bij je zoektocht!