Promise knapt op

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

samanthaaxx

Promise knapt op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-16 22:51

Na mijn vorige topic wil ik jullie toch even laten weten hoe het met Promise gaat.
Het gaat eigenlijk érg goed. We hebben een les gehad in de tussentijd en eigenlijk gaat het sindsdien boven verwachting goed.
Elke keer dat we rijden merk ik dat Promise steeds een stukje sterker geworden is, steeds meer en beter gaat dragen en beter te controleren is in haar tempo en gewichtsverdeling.

Wie had dat gedacht?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor de mensen die interesse hebben, ons verhaal is helemaal te volgen op bokt of facebook (promise).

Al met al, ik ben gewoon onwijs blij met bovenstaand beeld, zeker als je kijkt waar we vandaan komen.

Wat vinden jullie? :)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 05:58

Wauw! Zwarte Welsh cobs zijn biiijjjjna net zo mooi als Arabieren :))

Nee gein... Ziet er veelbelovend uit. Heb je een linkje van waar je vandaan komt qua trainen? En meeeer foto's? O:)

samanthaaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 06:49

Rije schreef:

Nee gein... Ziet er veelbelovend uit. Heb je een linkje van waar je vandaan komt qua trainen? En meeeer foto's? O:)

Dank je wel!
Ik zal even wat links opzoeken voor je;

samanthaaxx @ [RIJ-ITP] Les van Mireille met Promise

samanthaaxx @ [VVDD] We kunnen weer verder

samanthaaxx @ [VVDD] het zit me dwars

samanthaaxx @ [ITP] Bad news voor Promise

samanthaaxx @ [RT-V] Compensatie

Ze staan op volgorde van tijd. Er zijn nog meer topics tussendoor, maar die gingen meer over gezondheid en dergelijke. Dit gaat puur over de training.
Kan kijken wat ik nog meer heb staan voor foto's haha.

samanthaaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 08:37

Rije schreef:

Heb even wat foto's voor je verzameld uit de mappen.
Ik heb in de loop van de tijd meer filmpjes verzameld dan foto's, omdat ik altijd vind dat je dan beter kan oordelen over wat het beeld geeft enzo.

2012:
Hier was ze nog niet van mij. Lang verhaal, maar uiteindelijk stond ze dus voor 8 weken in training. Ik had les, moest veel werken aan de voorkant en ik had geen flauw benul hóé de achterbenen gestuurd konden worden en ik wist ook niet dat de rug moet bollen om te kunnen dragen. Geeft een heeel raar beeld vind ik:
Afbeelding

2013:
Hier werd ze in oktober ofzo van mij, maar ik heb geen rijfoto's van dit jaar.

2014:
Er was in maart een onderlinge wedstrijd waar ik aan mee wilde doen. Nog steeds had ik geen flauw idee van achterbenen en rugbolling... Best een net beeld voor iemand met zo weinig kennis vind ik haha. Alleen jammer van het duiken op de voorhand en het gebrek aan kracht in het bekken.
Afbeelding

2015:
In dit jaar begon mijn nieuwsgierigheid voor blessures te groeien. Promise ging steeds slechter lopen en ik ben uiteindelijk bij Mireille den Hoed terecht gekomen om te gaan lessen. Ik heb een aantal lessen gevolgd en vervolgens de opleiding revalidatietrainer gestart van Equicare-Plus. Op deze foto had ik 2 lesjes van Mireille gehad, ze ging hier al steeds beter aanvoelen, alleen zoals je ziet: voorhand uit den top! De dag nadat deze foto genomen is kwam de behandelaar van Promise die aangaf dat het beter was als er nooit meer op dit paardje gereden zou worden. Eerder in dit jaar ben ik naar de kliniek gegaan waar bleek dat ze kissing spines had, een vergroeid SI gewricht en een ontsteking in de halswervels. Zij zeiden toendertijd dat ik door moest trainen na de behandeling, dit ging een tijdje goed, maar veel beter werd het niet. Uiteindelijk moest ik dus stoppen met rijden en werd me verteld dat ik noooit meer op dit paard zal kunnen rijden.
Afbeelding

Uiteindelijk heb ik Promise haar rust gegeven, waarna ik bij 0 ben begonnen. We zijn, onder begeleiding van de behandelaar, gaan kijken naar wat Promise aan kon. We begonnen met werken aan de hand, lange lijnen, wat vrijheidsdressuurkunstjes om haar soepel te houden en voor de leuk. Uiteindelijk werd ze sterk genoeg dat er weer een klein iemand op kon zitten. Nu ben ik zelf niet de kleinste dus ben ik opzoek gegaan naar een bijrijder. Deze foto is van de eerste keer dat ik er zelf weer op zat, omdat ze steeds een stukje sterker werd. We hebben deze dag onder begeleiding van Angela Remie enkel gestapt met een barebackpad, nadat we haar aan de hand hebben opgewarmd.
Afbeelding

2016:
Tja, en dan, gaat het steeds beter. Best wel eng, want de kans op wéér een terugval was best groot.
Uiteindelijk heb ik besloten om haar begin dit jaar naar een beleerstal te brengen om haar te beleren voor de kar. In de hoop dat ze in spieren sterker zou worden en voor wat afwisseling in de training.
Uiteindelijk is ze 2 maanden weg geweest en kwam terug als een spierbundel. Ik heb een nieuw tweedehandszadel voor haar gekocht, omdat het oude zadel niet paste. De eerste keer ben ik er zelf opgeklommen, omdat ik na 2 maanden niet wist wat ze zou gaan doen. Waar ze normaal onwijs kort liep, liep ze nu ruim, niet gedragen, maar ruim. Voor mij een teken dat ze toe was aan meer werk.
Uiteindelijk kon ik zelf steeds vaker gaan rijden, omdat Promise aangaf dat ze steeds meer aankon. Of eigenlijk gaf ze natuurlijk níét aan dat ze het vervelend vond.
Ondertussen had ik mijn eerste jaar als revalidatietrainer afgerond en wist ik véél meer over hoe een paard zijn lichaam eigenlijk hoort te gebruiken en hoe ik dat aan moest pakken.
Afbeelding

2016:
En dan... kom je tóch op een punt waar je niet verder komt. Voor mijn gevoel compenseerde Promise nog steeds behoorlijk en ik kreeg het op eigen kracht niet voor elkaar om haar hieruit te krijgen. Het is echt een gevalletje apart....
Uiteindelijk heb ik op de opleiding kennis mogen maken met Noor Tanger, wat een bijzondere vrouw is dat. Aangezien ik vast liep en ik sinds ik haar heb leren kennen al een les van haar wilde, heb ik die les maar gewoon ingepland. Dus Noor die kwam, keek wat, zei wat, en vervolgens kreeg ik een paard wat gewoon écht haar best deed om te gaan dragen. Wat een heerlijk gevoel!!
Afbeelding

Nouja en vervolgens zijn we 2-3 keer in de week verder gaan trainen en eigenlijk elke keer dat ik opstap merk ik dat ze weer een stuk sterker geworden is.
We werden op stal altijd racemuis genoemd, aangezien Promise alleen maar kon galopperen in volle galop standje 100. Nu.... hebben we alle controle :)

Vervolgens zijn bovenstaande foto's aan de beurt... Wat een verhaal :Y)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Promise knapt op

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 08:44

Wat een verhaal! En wat goed dat jullie toch samen een weg hebben gevonden.

Kalender7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 13:59

Wat een vooruitgang zeg!

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 13:51

Ik ben blij voor je dat het zoveel beter gaat!