[VOLG] Onze nieuwe aanwinst Fleur (friesxtinker)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sjanien

[VOLG] Onze nieuwe aanwinst Fleur (friesxtinker)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-16 21:51

Ik wil jullie graag voorstellen aan onze nieuwe aanwinst Fleur. We waren al enige tijd opzoek naar een aanvulling voor onze kudde. We hebben Guus ( Shetlander) Lobke (fries x tinker) Jynthe ( irish cob)
We hadden al twee paarden bezichtigd maar die hadden wat gebreken. Vorige week zaterdagavond zei ik tegen mijn man een bruin paard met 4 witte benen en wat witte vlekjes vindt ik wel leuk. Zondagochtend keek ik op mp en er stond een fries x tinker merrie te koop. En ja precies de aftekeningen die ik de avond ervoor had op genoemd. 11:47 was de advertentie geplaatst en om 11:58 belden we op. Alles klonk goed en ze stond ook nog eens een kwartier rijden van onze vakantie bestemming. Meteen een afgesproken om langs te komen en om 14:15 hebben er haar gekocht. Morgen gaan we haar ophalen.

Ze is van 2012 en kent nog niks. Heeft nu 2 veulens gehad en is weer drachtig van dezelfde hengst als haar huidige veulen. Ik plaats wat foto's van de advertentie. Binnenkort volgen er betere foto's.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 26-09-16 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek volg-tag geplaatst in titel

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-16 22:28

Afbeelding
Afbeelding

Ze liep netjes de trailer op. Na 2 km was er even wat gestommel en voor de rest was het de hele weg stil. Bij controle bij een tankstation bleek dat ze de bevestiging van de stang door de wand had heen getrokken. Op stap haar eerst even in de paddock gezet naast de andere paarden. Dit ging heel goed dus al snel besloten haar bij de andere paarden in te doen. De leider van de kudde Lobke jaagt haar weg als ze te kort bij komt. De Shetlander meent dat hij een hele kerel is en gaat de uitdaging aan. Af en toe wordt er even wat gerend maar ze staan ook veel rustig te grazen. Viel me mee dat ze zo de trailer op liep terwijl haar veulen achter bleef. Nu wachten tot de rust is wede gekeerd en per dag bekijken hoe ze is en dan rustig aan de slag met haar. Ze moet nog een hoop leren ze komt zo uit het land.
Laatst bijgewerkt door sjanien op 17-07-16 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

_Femkeeex

Re: Onze nieuwe aanwinst Fleur (friesxtinker)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 22:31

Ik vind het een geweldig ding !

En wat een snelle gang van zaken haha :D

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 22:42

Wat een mooi, machtig dier!
Wat zijn jullie plannen met haar?
In ieder geval veel plezier met haar en ben wel benieuwd wat voor een veulen daar uit komt :)

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 23:07

Mooie merrie zeg en wat een toeval allemaal. :)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 23:20

Leuke merrie!
Ga je veel plezier van hebben!

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 23:03

De plannen met haar zijn net als met onze andere paarden beleren onder het zadel en voor de koets. Enkel en dubbelspan denk dat ze mooi past naast Lobke. Of ik echt weer Menwedstrijden ga rijden weet ik nog niet dat moet de toekomst uitwijzen. Ik ben ook heel benieuwd wat voor veulen eruit komt en of ze überhaupt drachtig is. Gaan denk ik haar nog wel even laten scannen voor de zekerheid.

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 23:06

Vandaag was al heel mooi om te zien dat ze al echt contact zocht. Ik was bezig om de draad vast te maken en ze stond er al de hele tijd bij en zo ineens voel ik haar neus in mijn nek en was ze aan het kroelen. Dat is wel fijn dat ze zelf het contact opzoekt. Jynthe die in februari bij ons is gekomen vanuit Ierland, die was niet zo open. Bij haar moest je echt het vetrouwen winnen en ze heeft nog dagen dat ze je niet opzoekt. Maar ook dagen dat ze echt uit zichzelf heel zeker bij je komt staan.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 08:42

Awh dat is heel fijn! <3 Zo´n sociaal paard is altijd leuk ! :D
Laatst bijgewerkt door _Femkeeex op 19-07-16 09:12, in het totaal 1 keer bewerkt

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 08:46

Wat een bekend verhaal, haha zoiets is mij ook overkomen, alleen dan met een veulen. Ik moet zeggen dat deze merrie wel heel erg op zijn moeder lijkt. Mag ik vragen waar ze vandaan komt?
En hoe oud is het veulen van dit jaar? Geen last gehad van het scheiden?

Na terug kijken van foto's Denk ik haast wel zeker dat jouw nieuwe merrie de moeder is van mijn Fedde :D ik kan de foto's alleen niet uploaden -O-
Laatst bijgewerkt door nanda1980 op 19-07-16 08:55, in het totaal 1 keer bewerkt

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 08:54

Mooi paard, veel plezier met haar! Wat fijn dat ze haar al zo thuis voelt

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 08:59

Wat een leuke, ik vind haar aftekeningen ook erg mooi. Spannend ook dat ze een veulentje krijgt! Ben benieuwd hoe ze er over een paar jaar uit ziet, ze zal vast mooi staan voor de koets :))

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 09:12

leuk dier, maar ze is van 2012 is dus nu 4 en heeft al 2 veulens gehad?

Die was er vroeg bij ;)

En van welke hengst is ze nu drachtig? En hou je het veulen?

ApWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 09:17

Wat een gaaf beest! Wel meer foto's posten hoor, vind het echt een knap ding.

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 09:33

Ik heb ff op mp gekeken en ik weet nu zeker dat jouw merrie de moeder van die van mij is! Dan was Fedde haar eerste veulen. Die is van vorig jaar (5 mei), de merrie was toen 3 dus. Zag dat het veulen van dit jaar van april is (oei wel erg jong om al gespeend te worden) en nu dus weer drachtig. Ik neem aan weer van Keimper (zijn Friese hengst).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dit is dus haar oudste spruit <3
Super mensgericht en inmiddels geruind. Nog nooit een seconde spijt gehad van zijn aankoop.
Geniet lekker van Fleur en ik zal zeker volgen. Ben ook benieuwd wat je plannen zijn met het veulen, als alles natuurlijk goed verloopt.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:17

Wat is de wereld toch klein he!!!!

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:06

Ja echt wel Shilady :))

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 23:13

nanda1980 schreef:

Je ziet Fedde volgens mij ook wel op de achtergrond op de foto's in het OP ;)

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 08:33

Irisjeeh1999 schreef:
nanda1980 schreef:

Je ziet Fedde volgens mij ook wel op de achtergrond op de foto's in het OP ;)

Nee, dat zijn de echte Friese paarden van de fokker, plus dat Fedde van vorig jaar is.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 08:38

Mooi paard, gefeliciteerd!
Ik vind het wel triest dat een veel te jong veulen op deze manier even afgespeend is....zeker een fokker die de 100 dagen regel hanteerd?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 09:37

PP --> ITP

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 10:02

Vala schreef:
Mooi paard, gefeliciteerd!
Ik vind het wel triest dat een veel te jong veulen op deze manier even afgespeend is....zeker een fokker die de 100 dagen regel hanteerd?

Ook mijn eerste gedachte :(

Supergave merrie!!!

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-16 05:20

Ze komt uit kerkenveld als ik het goed heb. Het zou ook niet mijn keus zijn om zo vroeg al te beginnen met fokken. Het is ons doel ook helemaal niet om te gaan fokken. We weten nog niet wat we met het veulen doen mocht alles goed gaan. Eerst maar eens zien waarschijnlijk verkopen we die wel.

Wat leuk om zo haar eerste veulen te zien! Hij zei dat die bont was maar dat valt nog wel mee. Leuk veulen! Ze is nu idd weer drachtig van zijn Friese hengst.

Het gaat heel goed met haar. Dinsdag heb ik haar even uit de wei gehaald en even gepoetst. Dit deed ze super braaf en bles netjes staan. Even wat antiklit in de manen Gespuit en daar gaf ze ook helemaal niks om. Daarna voor het eerst een vliegendeken om gedaan (die over de hals moest) ook hier gaf ze helemaal niks om. Wat ik zo van haar zie is het een hele eerlijke brave merrie. Benieuwd hoe het verder zal gaan.

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 08:45

Nou dan heeft Fedde het karakter van Fleur geërfd, die geeft ook niks om zulke dingen (spray en deken). De vader was trouwens ook erg lief.
Mocht je voor jullie veulen een kopie van zijn papier willen, dan doe je maar een pb.

Nee ik zou ook niet zo vroeg beginnen met fokken. Je weet wel dat Fleur dus erg makkelijk drachtig is te krijgen nu.
Ik ben benieuwd hoe ze het beleren gaat oppakken. Een heel fijn karakter zo te horen. Leuk dat jij juist voor een ouder paard hebt gekozen die nog niks kent.

Tja Fedde is niet echt bont. Witte benen en aan beide zijdes een klein wit vlekje. Nu komen er wel momenteel veel meer witte haren, wie weet wordt hij nog wel een schimmel :+
Dat merrieveulen heeft dan geen aftekeningen?

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-16 22:05

Heb je bij fedde wel een papier? Het merrie veulen heeft geen aftekeningen ze is helemaal bruin. Vindt we dat ze mooie veulens fokt die hoog op de benen staan. Het merrieveulen was al flink aan de maat. Benieuwd wat ze volgend jaar voor veulen krijgt, misschien is die wel heel anders gebouwd en/of getekend.