IJslands vuur op wedstrijden Zuid!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

melody7

IJslands vuur op wedstrijden Zuid!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-16 21:25

Hoi!

Vandaag ben ik samen met Bokker Saaams naar Wedstrijden Zuid bij de Breidablik geweest om weer eens wat gave IJslanders op de foto te zetten :D
We zijn bij de V1 - Viergangenproef sportklasse A geweest en bij de Speedpace (telgang voor de snelste tijd)
De foto's wil ik jullie natuurlijk graag laten zien!

Als je zelf meedeed of iemand kent die mee deed mag je altijd een bericht sturen, ik heb van vrijwel alle ruiters in deze 2 categorieën foto's.
Het is de bedoeling dat de logo's erop blijven staan :)

01. We begonnen dus bij de V1, erg gave combi's zaten ertussen!
Afbeelding

02.
Afbeelding

03. Yoni Blom met Bjartur frá Aquadraat, geweldig om te zien!
Afbeelding

04. Daarna door naar de Speedpace, dat blijf ik het gaafst vinden :D
Afbeelding

05. Heerlijk om te zien hoe vrolijk veel ruiters worden als de paarden het goed doen!
Afbeelding

06.
Afbeelding

07.
Afbeelding

08.
Afbeelding

09. Allemaal terug naar de start voor de 2e doorgang.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13. Deze ruiter mocht een 3e keer omdat door een technisch foutje zijn tijd helaas niet opgenomen was.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

Bedankt voor het kijken!

Juliette

Re: IJslands vuur op wedstrijden Zuid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 21:28

Gaaf! Mooie foto's en wat een prachtige pony's zijn het om te zien! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 21:30

Onwijs gaaf! <3

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 21:37

Nummer 12 kan vliegen :D!! Geweldig!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 21:40

Het was echt gaaf om voor het eerst te zien! :D

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 08:56

Tof! Wel eens eerder naar Zuid geweest? :)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-16 09:35

Dankjullie! :D

Bagheera, ik ga elk jaar tenzij we op vakantie zijn :j Ik heb ook lang gelest bij Breida, mijn zus rijdt er nog steeds en ik haak aan als het gaat.

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 09:59

Wat een blije snoeten XD Heerlijk!
Die van nr 6 hoeft geen strikje om hoor <3

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 10:04

melody7 schreef:
Dankjullie! :D

Bagheera, ik ga elk jaar tenzij we op vakantie zijn :j Ik heb ook lang gelest bij Breida, mijn zus rijdt er nog steeds en ik haak aan als het gaat.

Vandaar. :) Lekker dichtbij voor jou.

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 10:36

Wat een genot straalt er van de foto's af, geweldig! En nr 3 wat een knappe pony zeg <3

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-16 11:15

Dankjullie!

Ik vind die blije gezichten en neusjes ook zo leuk! Daarom ben ik een jaar of 7 geleden overstag gegaan voor IJslanders, ik vind het echt zoveel leuker dan de dressuurmanege waar ik reed. De sfeer is gewoon veel beter.

Voor mij is het echt dichtbij ja! Super fijn :D

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-16 20:01

Vandaag ben ik nog bij de finales van de V1, F2 en F1 geweest! Mocht iemand daar foto's van zoeken heb ik ze dus ook :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 20:15

Mooie foto's zijn het geworden :D Was weer gezellig op Zuid :)

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 20:17

Mooie foto's en.....Wat leuk, mijn instructrice zit er ook tussen..... Foto 11 : Marjolein Strikkert .

Zelf heb ik twee jaar geleden mijn ijsco van de Breidablik gekocht.... Superkarakter!

Ja, ik kan beamen dat er een duidelijk verschil is tussen het rijden in de ijslanderwereld en dressuurwereld... ( nl ook jaren dressuurruiter geweest) ik geniet nu veel meer van het het rijden en samenzijn met mijn paardjes.
Laatst bijgewerkt door Monmaster op 17-07-16 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 20:26

Ik ben er dit jaar voor de eerste keer geweest en ik vond het heel gaaf ! :D ( ik ben alleen vandaag geweest )

Voor al die fjordkleurige IJslander , die hele hoge punten van je jury kreeg en tijdens de laatste ronde moest lopen, vond ik retegaaf.

Je foto´s zijn heel mooi geworden :D

Volgende jaar de wereld kampioenschappen ? :))

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-16 21:12

Dankjullie!

Wat grappig Monmaster!
Welk paard heb je gekocht? Vaak lopen ze eerst een tijdje in de lessen dus misschien ken ik hem/haar wel. Ik vind ze inderdaad ook een super karakter hebben! Zowel de paarden als de mensen komen vrijwel allemaal heerlijk nuchter over :D

Leuk dat jij ook bent geweest Femke! Die vond ik ook het mooist van die groep, de bonte van foto 2 vond ik ook erg mooi en Bjartur natuurlijk. (Eigenlijk allemaal wel, maar die sprongen er extra uit) Maar die laatste heb ik vandaag helaas niet gezien.
Het WK wil ik ook graag heen ja! Dat lijkt me helemaal gaaf.

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 21:26

Gave foto's! En wat leuk dat je de bonte van foto 2 zo leuk vond, is Gustav fra Kra, ik ben z'n groom :P . Als je meer foto's van hem hebt, dan wil ik ze erg graag, de foto van de finale vind ik erg gaaf!!

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 22:44

Lijkt me best gaaf, een Ijslander! Prachtige beestjes, was mij nooit opgevallen!

Alleen, het valt me op, waarom hebben de meeste de teugels zo kort? Sommige paardjes hebben ook de mond ervan open, ziet er zo sneu uit :o

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 22:57

woepsie90 schreef:
Lijkt me best gaaf, een Ijslander! Prachtige beestjes, was mij nooit opgevallen!

Alleen, het valt me op, waarom hebben de meeste de teugels zo kort? Sommige paardjes hebben ook de mond ervan open, ziet er zo sneu uit :o

Ik vond dat er , in tegenstelling tot de dressuur- en springsport , heel weinig getrek in de mond van het paard was. In heel veel gevallen hadden de ruiters zelf een boogje in hun teugel.

Bij de foto´s waar het lijkt alsof de teugels heel kort zijn , waren de paarden aan het tolten ( de tolt en telgang haal ik altijd door elkaar dus correct me if I´m wrong ) en daar is het de bedoeling dat de paarden extra hard gaan , dus doen de ruiters hun teugels heel hoog en best wel ver naar voren om het paard meer ruimte te geven om snel te kunnen gaan.

Ik ben geen IJslander expert , maar dit is een conclusie die ik heb getrokken uit de beelden die ik heb kunnen zien :D

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 09:20

Dankjullie!

Merel, dat komt goed uit. Daar heb ik de meeste foto's van! Als je je mail even pb't stuur ik ze straks door :)

Korte teugels zie ik op deze foto's eigenlijk niet. Het ziet er misschien kort uit maar imo niet strak. Open monden zie ik hier ook niet? Ik heb wel wat foto's waar ze helemaal open zijn maar die heb ik uiteraard niet geplaatst, dat is vaak ook maar een ongelukkige moment opname.
Ik vind het bij IJslanders ook veel vriendelijker dan bij dressuur/springen (van wat ik gezien heb). Het is natuurlijk niet allemaal perfect, en er wordt echt wel eens (heel) onvriendelijk gereden maar ik zie het een stuk minder. Ik heb in 2 dagen maar één ruiter zien zagen.

Femke, tölt wordt in snel en langzaam tempo gereden, telgang gaat heel snel.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 09:56

Wat een mooie foto's :D . Het was weer een geslaagde editie! Zelf meegereden in de speedpace, echt zo'n leuk onderdeel :):) .

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 10:13

melody7 schreef:
Dankjullie!

Merel, dat komt goed uit. Daar heb ik de meeste foto's van! Als je je mail even pb't stuur ik ze straks door :)

Korte teugels zie ik op deze foto's eigenlijk niet. Het ziet er misschien kort uit maar imo niet strak. Open monden zie ik hier ook niet? Ik heb wel wat foto's waar ze helemaal open zijn maar die heb ik uiteraard niet geplaatst, dat is vaak ook maar een ongelukkige moment opname.
Ik vind het bij IJslanders ook veel vriendelijker dan bij dressuur/springen (van wat ik gezien heb). Het is natuurlijk niet allemaal perfect, en er wordt echt wel eens (heel) onvriendelijk gereden maar ik zie het een stuk minder. Ik heb in 2 dagen maar één ruiter zien zagen.

Femke, tölt wordt in snel en langzaam tempo gereden, telgang gaat heel snel.

Van sowieso de laatste 3 foto's in de reactie verder naar onder, hebben er 2 de mond beetje open hoor ;) (de bonte en donkerbruine, zie je goed als je kan inzoomen). Ik zag idd wel de handen ver naar voren, en begreep ook dat het een snelle race was. Verder geen verstand ervan en bedoel het ook niet lelijk maar was gewoon iets wat me opviel. En dressuur kijk ik nooit naar want dat ziet er idd erger uit!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 11:12

Dat lijkt mij ook echt gaaf om te doen Pluklief! Ik heb nog nooit telgang gereden maar vind het er altijd heel leuk uit zien, ik houd wel van wat tempo :))

Bij die 3 zie ik inderdaad wat je bedoeld, maar ik vind het eigenlijk wel meevallen. Gisteren heb ik niet een ruiter echt expres hard zien trekken. Open mond kan natuurlijk altijd gebeuren, het blijven moment opnames.. Dit was me amper opgevallen, foto's met een wijd opengesperde mond plaats ik natuurlijk niet.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 11:19

En als het echt niet vriendelijk is wordt er een gele kaart uitgedeeld of een blauwe kaart als arts na afloop het paard extra moet checken.

Het viel mee hoeveel kaarten er zijn uitgedeeld, maar iedere kaart is teveel en het is goed dat de jury ze uit kan delen.

RavenIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 12:35

Er worden ook Ruiters uitgeloot voor de mondcontrole en geloof me: die is streng :) dus hard trekken wordt sowieso afgestraft.

Ik vond het weer gezellig dit jaar! :D