Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

TerraHowrse schreef:Alles kan wel. Ik wandel heel veel met mijn Shet, soms fietsen, springen aan de longe of vrijspringen. Een breedtesprongetje tussendoor of een keertje in uitjes of balkjes draven. Lange lijnen, een parcourtje (een beetje wat ze met honden doen maar dan met pony) enzovoorts. Je kan er alles mee wat je met een paard kan behalve rijden.
TerraHowrse schreef:Eerst dat afleren.
Had mijn pony ook last van maar jij moet gewoon over het gras heen kunnen lopen met pony zonder dat hij steeds probeert te eten. Mijn pony werd dan ook helemaal wild dus ik heb het toen geleerd met een hengstenketting, en nu geen problemen meer daarmee. Hengstenketting gebruik ik ook niet meer.
TerraHowrse schreef:Een halstertouw met aan het einde een stukje van ijzeren schakels, welke je onder of over de neus vast maakt (ik doe altijd onder). Als je dan een klein beetje trekt krijgt je paard een tikje van de ketting en dan denkt hij ''he, oeps, opletten. Dat mag niet''