Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

). Dan zou jij het andersom ook niet verbieden hem zoiets te laten doen. Het is zijn hobby, zijn leven, zijn risico. Waarschijnlijk doen die van jullie niet zoiets geks maar wie weet wat zij nog in de toekomst voor plannen hebben. Zouden wij dan zeker ook moeilijk moeten gaan lopen doen?
Doriendr schreef:Het is gewoon anders, ik wil dit echt... wakker worden naar buiten gaan, paardje zien, eten geven, er bijgaan wanneer je maar wilt. Fantastisch toch. Ik ben mij zeer bewust van de negatievere kanten, paarden houden is niet iets 'nieuws' voor mij.
Ik heb inderdaad ook een beetje het gevoel dat hij het mij niet gunt omdat ik er veel tijd wil insteken. Hij zeurt ook altijd en zegt eerder: 'kom je gauw thuis?' in plaats van 'hopelijk maak je veel plezier'. Zeer frustrerend.
Uiteraard koop ik er een gezelschapspaaard/pony bij, dit weet ie wel nog niet...
Maureen_M schreef:Nee maar eventjes zonder grapjes. Laat je hobbies je nooit afnemen door je "geliefde". Je hoeft geen vent te zoeken die helemaal into de paardenwereld is maar wel iemand die je hobby respecteert.
Laten we de situatie eventjes andersom plaatsen. Jouw vriend/vriendin doet bijvoorbeeld ook een gevaarlijke sport (want ja paardrijden is gevaarlijk) zoals parachutespringen (). Dan zou jij het andersom ook niet verbieden hem zoiets te laten doen. Het is zijn hobby, zijn leven, zijn risico. Waarschijnlijk doen die van jullie niet zoiets geks maar wie weet wat zij nog in de toekomst voor plannen hebben. Zouden wij dan zeker ook moeilijk moeten gaan lopen doen?
Misschien als jullie het eens zo verwoorden naar jullie mannen toe dat het de situatie wat verbeterd en dat ze er wat meer begrip voor hebben.

More like a lifestyle) op zou geven want dat had hij ook gedaan. (Daarmee bedoelde hij voetbal wat hij al 3 jaar niet meer deed, en toen kende hij me nog niet eens.
) Voor mij nooit meer zo'n zeurdoos. Maureen_M schreef:Wat een pussy's allemaal zeg![]()
Nee maar eventjes zonder grapjes. Laat je hobbies je nooit afnemen door je "geliefde". Je hoeft geen vent te zoeken die helemaal into de paardenwereld is maar wel iemand die je hobby respecteert.
Laten we de situatie eventjes andersom plaatsen. Jouw vriend/vriendin doet bijvoorbeeld ook een gevaarlijke sport (want ja paardrijden is gevaarlijk) zoals parachutespringen (). Dan zou jij het andersom ook niet verbieden hem zoiets te laten doen. Het is zijn hobby, zijn leven, zijn risico. Waarschijnlijk doen die van jullie niet zoiets geks maar wie weet wat zij nog in de toekomst voor plannen hebben. Zouden wij dan zeker ook moeilijk moeten gaan lopen doen?
Misschien als jullie het eens zo verwoorden naar jullie mannen toe dat het de situatie wat verbeterd en dat ze er wat meer begrip voor hebben.
? Ik kan het best begrijpen hoor, dat hij geen paard aan huis wil. Precies om de bovenstaande argumenten. Ik zou serieus overwegen om gewoon een paard in volpension te zetten, als ie daar nog problemen mee heeft wordt het wellicht een ander verhaal.
) maar heb altijd al gezegt dat ik mijn paarden voor niks en niemand opzij schuif.