Ik post niet zo heel veel op bokt, maar wilde dit toch even van me afschrijven. Mijn ventje heeft namelijk niet lang meer te leven. Hij blijkt namelijk een botafwijking te hebben die ervoor zorgt dat hij niet pijnloos kan leven.
Dus dan moet je opeens afscheid nemen.. van een 7-jarig paard. Een echte kleuter nog, zowel in gedrag als in zijn blik. Hij is soms onzeker en kruipt dan het liefst in je broekzak, eenkennig, ondeugend en bij alles wat hij doet kijkt hij naar mijn reactie. Echt een lieverd die ik nog zoveel meer had gegund. Ik was erbij toen hij zijn eerste stapjes maakte, nog maar een paar minuten oud. Ik heb hem zijn naam gegeven. Ik heb hem zadelmak gemaakt en ingereden. We hebben samen talloze buitenritten gedaan met mijn zusje op zijn moeder, bij wie hij nooit is weg geweest.
Vandaag hebben we wat foto's gemaakt. Ik was nog niet helemaal tevreden dus we gaan deze week nog wat meer maken. De eigenaar is bezig met het aankopen van een ander paard zodat Doutze's moeder niet alleen komt te staan. Ik ben dankbaar voor de 10 dagen/2 weken die ik nog met hem heb om afscheid te nemen.. maar mijn hart is gebroken..

is Freija zijn moeder? Veel sterkte de komende 2 weken!
Heel veel sterkte met dit verlies!