Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Pandora2 schreef:Ik word hier stil van....zo mooi !
![]()
Heel erg knap van jullie ! Never give up ...
Ann_moi schreef:Erg leuk filmpje! Mooi gemaakt! Maar ik moet wel zeggen dat ik het rijden op de hackamore er niet altijd even vriendelijk uit vind zien..
dat zijn de beelden van hoe t was. maar dankjewel!!Babootje schreef:Mooi gemaakt filmpje. Gefeliciteerd!
ArandaVD schreef:Pandora2 schreef:Ik word hier stil van....zo mooi !
![]()
Heel erg knap van jullie ! Never give up ...
dankjewell!!!Ann_moi schreef:Erg leuk filmpje! Mooi gemaakt! Maar ik moet wel zeggen dat ik het rijden op de hackamore er niet altijd even vriendelijk uit vind zien..
ja die heb ik er extra tussen gezetdat zijn de beelden van hoe t was. maar dankjewel!!
Babootje schreef:Mooi gemaakt filmpje. Gefeliciteerd!
Bij beiden een mooie vooruitgang
xyzutu2 schreef:Mooi filmpje! Bijzonder muziek ook.
Wel snap ik wat hierboven gezegd wordt over het hackamore gebruik. In je antwoord schrijf je die filmpjes waren om te laten zien hoe het vroeger verkeerd ging, maar ook in de allerlaatste filmpjes waarin het rijden goed (?) gaat zie je horizontaal getrokken hackamore scharen. De hackamore teugels horen echter zo los te hangen dat de scharen in rust bijna verticaal hangen. Dat doet voor mij wel afbreuk aan het filmpje aangezien je (door het verkeerde gebruik in het begin) verwacht dat dat aan het einde ook beter gaat.
ik heb heel veel problemen gehad met dat Andorra onder me uit liep. Ik heb daar les in gehad, en ik had dan gauw de neiging om haar in te houden. Wat natuurlijk juist tegen werkte.. Ik heb mezelf nu zo verbeterd dat ik bijna de hele tijd de teugels los heb, maar als ik dan een beetje merk dat ze weer onder me uit wilt lopen dan krijg ik weer die neiging om in te houden.. Een sterk puntje waar ik zelf aan moet werken maar geen zorgen ik trek niet aan mijn hackamore, enkel het inhouden wat de hack al gauw meer verticaal doet leggen
xyzutu2 schreef:Zodra een hack meer horizontaal komt te hangen kan dat alleen doordat de stangen de kinriem en de neusriem naar elkaar toe trekken. Ookal voel je als ruiter door de hefboomwerking weinig weerstand, de paardenneus wordt al wel tussen die twee riemen 'gekraakt'.
Als je van jezelf weet dat je te snel contact zoekt met de hack zou je ook een sidepullteugel aan de neusriem vast kunnen maken. Daar kun je namelijk wel veilig contact mee houden. Ik kan in het filmpje niet goed zien of er ruimte is om een sidepullteugel aan de hack vast te maken, maar als dat niet kan dan kun je ook een ringetje toevoegen aan de hack waar die aan de kind/neusriem vast zit, dan heb je een veilige manier om meer contact te vragen zonder dat je meteen het kraakmechanisme aanzet.
ik zet geen enorme druk op de neus van mijn paard, anders had zij het uit haar nogal gevoeligheid heel erg laten merken