Volgende zomer ponykamp begeleiden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jellybeans

Volgende zomer ponykamp begeleiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-16 09:45

Hoi bokkers!

Ik kon hier al wel wat topics over vinden maar erg recent waren die niet daarom open ik nu dit topic.

Ik zit volgend jaar in mijn examen jaar. En heb na dat jaar een extra lange zomervakantie.
Het lijkt mij al lange tijd super leuk om ponykampen te begeleiden.
Er zijn vast bokkers die dat hebben gedaan. Hoe vonden jullie dat?

Ik heb even wat vragen op een rijtje gezet waarvan ik hoop dat jullie ze kunnen beantwoorden:
-volgend jaar in de zomer ben ik nog net 17 jaar (ik wordt in september 2017 18) mag ik dan al wel ponykampen begeleiden op ben ik te jong?
- Hoe 'kom ik binnen' bij een manege? Gewoon een mail sturen met dat ik graag begeleider wil worden of...? En wanneer moet ik dat dan doen? Al bijna een jaar van te voren bijvoorbeeld of eerder pas volgend jaar januari ofzo?

Ik zou heel graag een zomer ponykampen willen begeleiden bij manege het Ponyhof in Aagtekerke of manege Klein Oever in Balkbrug. Want ik heb daar zelf ook zo'n leuke tijd gehad toen ik daar op ponykamp was.
Maar is dat wat? Of hebben ze daar meer vaste groepjes met begeleiders?

Ik hoor het graag en als jullie nog andere tips hebben zijn die ook van harte welkom!
Alvast bedankt. :)

Jellybeans

Re: Volgende zomer ponykamp begeleiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-16 20:50

Heeft niemand hier ooit een ponykamp begeleid? ;)

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 20:54

Ik begeleidt ook ponykamp.
Als je daar graag wilt begeleiden zou ik er een x heen gaan. En dan vragen wat de mogelijkheden zijn. Ik weet niet wat je ervaring (niveau en kennis) is maar je leeftijd is mogelijk wel te jong voor de verantwoordelijkheid die je krijgt als begeleiding. Al kun je misschien de kans krijgen om ervaring op te kunnen doen :)

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:06

Ik heb zelf toen ik ook nog net 17 was die zomer meerdere maneges een bericht gestuurd.
Mezelf voorgesteld, aangegeven in welke periode ik kon, wat mijn ervaring was.
Uiteindelijk voor Les chevaux gekozen. Ben daar die zomer 3 weken geweest en het echt super naar mijn zin gehad. Vorige zomer ook weer geweest en was weer even leuk.

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-16 21:29

ReadTheRulez schreef:
Ik begeleidt ook ponykamp.
Als je daar graag wilt begeleiden zou ik er een x heen gaan. En dan vragen wat de mogelijkheden zijn. Ik weet niet wat je ervaring (niveau en kennis) is maar je leeftijd is mogelijk wel te jong voor de verantwoordelijkheid die je krijgt als begeleiding. Al kun je misschien de kans krijgen om ervaring op te kunnen doen :)

Dankjewel voor het antwoord!
Er heen gaan wordt helaas wat lastig want de maneges die mij aanspreken zijn niet in de buurt. Wel ga ik binnenkort denk ik een mail sturen naar verschillende maneges en dan maar wat vragen stellen. Want dan kom ik er snel genoeg achter of het wel of niet was is.
Maar 17 is waarschijnlijk dus wel te jong. Dat dacht ik al wel al denk ik niet dat ik te weinig kennis/ervaring heb op dit gebied. Ik ga eens een paar mailtjes sturen. Ik ben benieuwd!

kosseh schreef:
Ik heb zelf toen ik ook nog net 17 was die zomer meerdere maneges een bericht gestuurd.
Mezelf voorgesteld, aangegeven in welke periode ik kon, wat mijn ervaring was.
Uiteindelijk voor Les chevaux gekozen. Ben daar die zomer 3 weken geweest en het echt super naar mijn zin gehad. Vorige zomer ook weer geweest en was weer even leuk.

Bedankt!
Het kan dus wel met 17 jaar.
Ik ga ook eens wat mails sturen. Hopelijk wordt het wat. :)

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 22:16

Misschien dat je ook wel komen mag om juist die ervaring op te doen in samenzijn met een ouder, ervaren iemand ;)

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-16 22:37

ReadTheRulez schreef:
Misschien dat je ook wel komen mag om juist die ervaring op te doen in samenzijn met een ouder, ervaren iemand ;)

Zou inderdaad best kunnen, ik hoop het!
Ga binnenkort eens wat mailtjes versturen. Bedankt :)

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 23:01

Ik heb vanaf m'n 15e verschillende kampen begeleid. Ik was hier zelf 3 keer geweest en daarna hebben ze gevraagd of ik als begeleider terug wou komen. We hebben er toen wel een paar jaar bij gesmokkeld omdat er meiden waren die ouder waren dan ik:p Dus gezegd dat ik 17 was. Ging prima :)

bente_sat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 18:46

Hoi! Leuk dat je ponykampleiding wil worden! Ik ben sinds vorig jaar leiding op ponyhof. Als je een mailtje naar Hellen stuurt zal ze je waarschijnlijk uitnodigen om een keer tijdens een ponykampweekend te komen of nu de zomerweken al begonnen zijn misschien wel gelijk voor een week. Tijdens deze week ben je dan hulpleiding en ga je mee als achterop leiding naar het strand, helpen met op en afzadelen van de paarden tijdens de ponykamplessen, toeristenlessen en strandritten.

Als je vragen hebt dan mag je me altijd een berichtje sturen!

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 18:57

Leuk hoor!
Het fjordenpaard in Drenthe kan je misschien ook wel proberen.

Is het als vakantiebaantje bedoeld? Of meer zodat je wat leuks te doen hebt? Volgens mij krijg je op sommige maneges wel een vergoeding maar het is ook vaak op vrijwillige basis. Kan afgelopen jaren veranderd zijn hoor, ben er al een tijdje uit.

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-16 19:00

Temeraire schreef:
Leuk hoor!
Het fjordenpaard in Drenthe kan je misschien ook wel proberen.

Is het als vakantiebaantje bedoeld? Of meer zodat je wat leuks te doen hebt? Volgens mij krijg je op sommige maneges wel een vergoeding maar het is ook vaak op vrijwillige basis. Kan afgelopen jaren veranderd zijn hoor, ben er al een tijdje uit.

Bedankt voor je reactie, het Fjordenpaard lijkt mij inderdaad ook leuk!
Kan ik ook wel eens een berichtje naar toe sturen! Is ook lekker dichtbij. :)
Het is verder niet als vakantiebaantje bedoeld, gewoon echt omdat ik het leuk vind!

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-16 21:01

Inmiddels heb ik mails verstuurd naar drie maneges.
Ik ben erg benieuwd naar hun reacties!