Vorige week dinsdag (28 juni) ben ik afgereisd naar Kootwijk, waar op het terrein van Gert van den Doorn één van de WK gerichte trainingen plaatsvond. Onder begeleiding van Johan Hamminga en Arie Hamoen, werd een deel van de combinaties getraind die zich al hebben gekwalificeerd voor de halve finale voor Wereldkampioenschap voor Jonge Dressuurpaarden in Ermelo.
Over een kleine twee weken zal tijdens het NK bekend gemaakt worden welke combinaties Nederland zullen vertegenwoordigen! Hierbij een aantal van de paarden die aanwezig waren afgelopen dinsdag!
*Als de naam van het paard aanklikbaar is, is het een foto*

De dag begon rond 13:00 met de vijfjarigen:
Jeanine Nieuwenhuis met de Pavo Cup-reservekampioene Great Lady TC (Bretton Woods x Osmium).

Daarna kwam de VSN-kampioen en beste ruin van de Pavo Cup in de baan: Glamour (Charmeur x OO Seven), onder Demy Kurstjens.

Benjamin Maljaars met de KWPN-goedgekeurde Glamourdale (Lord Leatherdale x Nergro).

Pavo Cup-kampioene Guadeloupe-Beau (Bordeaux x Vivaldi) onder Kim van der Velden.

Simone Both en de charmante merrie Gispy TC (Belissimo M x Gouverneur).

Dana van Lierop liet zien dat de bij het KWPN en Oldenburg-gekeurde hengst Gunner KS (Belissimo M x Vincent) enorme progressie heeft geboekt.

Grand-Charmeur (Apache x Cocktail), onder Jonna Schelstraete, doet zijn naam eer aan!

De KWPN-verrichtingskampioen Giovanni (Chippendale x Scandic) is zeker niet cameraschuw!

Bij een groot aantal van de zesjarigen was ook enorme progressie te zien, zij kwamen vanaf 17:15 de baan in:
Jennifer Sekreve stelde de ruige NRPS-goedgekeurde Forty (UB40 x Contango) voor.

Naar mijn mening het beste paard van de dag: Pavo Cup-kampioen Fenix (Vivaldi x Houston), onder Emmelie Scholtens! Wat een gaaf paard vind ik dat!

Bewegingswonder Fallentijn (Vivaldi x Cabochon) onder Theo Hanzon! Naast enorm draven, kan de AES-goedgekeurde hengst ook super galopperen!

Katja Gevers en sympatieke Flambeau (Apache x Hitchcock).

Farzana (Ampère x Florencio), die in eigendom van Bokker yvonnepuntnl is, vormt nog maar kort een combinatie met Mara de Vries. Toch zetten ze in de avondzon een mooie proef neer!

And last but not least: de aansprekende en opvallende Ferrero (Rhodium x Olivi), gereden door Jennifer Sekreve.

Tijden het NK zullen alle paarden die zich via de Pavo Cup, Subli Cup of het selectietraject hebben gekwalificeerd deelnemen aan de halve finale tijdens het NK. Een dag later wordt de finale verreden uit iedere leeftijdscategorie mogen de beste zes deelnemen aan het WK! Bij beide ben ik weer aanwezig met mijn camera!
Hopelijk hebben jullie kunnen genieten van de foto's! Welke is jullie favoriet? Tot het volgende topic!