Mijn zwarte topper

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Joyce2305

Mijn zwarte topper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-16 21:56

Een paar weken terug heb ik voor het eerst guilliette aan jullie voorgesteld. Ik heb van jullie was commentaar gekregen en daar ben ik aan gaan werken. Gister had iemand op stal haar camera bij dus ik gelijk maar gevraagd. Hierbij de foto's
Ik had gister voor het eerst mijn nieuwe laarzen aan en ik moet zeggen dat was ook wel erg wennen :+
Eerst een van een paar weken terug:

Afbeelding

En nu van gister <3
Ik moet nog erg aan mijn zit werken:
naar achter zitten
strenge handjes

Ik vind zelf dat het neusje er al fijner uitkomt als op de vorige foto
(ze staan niet op volgorde)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Commentaar mag altijd als het maar opbouwend is :j

Afbeelding

Lumi

Re: Mijn zwarte topper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 22:02

Ik vind het er al beter uitzien!
Ze loopt nog met haar neus achter de loodlijn, maar niet meer zo extreem als eerst.
Ik vind het trouwens heel goed van je dat je zo open staat voor advies en dat je dat ook meeneemt in je training :D
Je handen mogen wat lager, zodat je meer een rechte lijn hebt met je teugels en je onderarmen.
Maar ik denk dat als je in twee weken al zo verbeterd bent dat je de komende weken echt nog veel verder vooruit zult gaan :)
(Oh en wat een prachtig paard heb je <3 )

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 22:04

Wat is ze prachtig! Komt helemaal goed met jullie! :j

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 22:04

Wauw wat een mooi paard heb jij zeg! Ik vind je heel netjes rijden, maar ik vind jezelf een beetje gespannen overkomen.

Joyce2305

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-16 22:06

Maureen95 schreef:
Wauw wat een mooi paard heb jij zeg! Ik vind je heel netjes rijden, maar ik vind jezelf een beetje gespannen overkomen.

Dankjewel allemaal! Ik ben ook echt super blij met haar <3

Ik denk dat dat gespannen komt door die laarzen, wat had ik een pijn :')

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 22:06

Wat een prachtig paard!

Qua tips; Idd wat je zelf al zegt, iets rechter op gaan zitten, je valt soms wat voorover. En probeer meer te ontspannen, op de foto's lijk je soms erg gespannen en hierdoor lijk je je schouders en onderarmen omhoog te trekken. Als je je schouders iets meer ontspant en iets naar achter legt, en daarbij je handen wat lager houdt, geeft het al een heel ander beeld :)
Laatst bijgewerkt door Karla op 03-07-16 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 22:08

Joyce2305 schreef:
Maureen95 schreef:

Dankjewel allemaal! Ik ben ook echt super blij met haar <3

Ik denk dat dat gespannen komt door die laarzen, wat had ik een pijn :')

Ik vond het juist wat meer vanuit je bovenlijf komen :P

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 22:33

Wat een prachtig paard <3. Knap dat je zo bezig bent om jezelf te verbeteren :j

Wat mij vooral opvalt is je arm/hand positie. Je wil een rechte lijn van je elleboog tot het bit zien. Je draagt je handen nu erg hoog waardoor je je paard stimuleert om achter de loodlijn te kruipen. Probeer verder je hiel goed weg te draaien van de buik van je paard, je prikt nu heel erg. Als dat vooral te maken heeft met je nieuwe laarzen kan je ze misschien even af laten tot je wat meer gewend bent?

Verder echt, nogmaals, top bezig!

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 22:56

Lekker stukje fietsen en traplopen met je laarzen :D
Je zou ook tijdelijkheid hakje erin kunnen doen zodat ze niet zo in je holten prikken.

Leuk paard heb je zeg. Ziet er goed uit.
Misschien moet je je teugels eens een 5-10 cm korter pakken en je hand iets verder voor je zetten en ietsjes lager.
Zou best kunnen dat de stand van je handen dan wel goed is en niet zoals jij het nu omschrijft als "streng"

Wat voor afstamming is ze eigenlijk?

amsterdam10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 08:13

Wat een beauty! Mooi om het verschil te zien met de eerste foto!

Als ik je een tip mag geven, volgens mij probeer je haar niet achter de loodlijn te laten komen, en dat is goed! Je hebt nu je handen erg hoog en probeert haar, zo lijkt het, zelf voor die loodlijn te houden. Probeer je handen eens voor het zadel en net boven de manenkam te houden. Teugels wat korter en rijd haar van je been naar je hand. Je kunt best eens variëren van handhouding, maar zo is het voor jullie beiden denk ik makkelijker. :)

Nogmaals, leuk om jullie vooruitgang te zien! Het is een beeldig dier.
Succes!

Kalender7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 10:00

Prachtig paard! Verder ga ik wel mee met de tips die al gegeven zijn over je handhouding. Mooi plaatje alleen je handhouding is erg storend

Joyce2305

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-16 18:29

sandyjorgen schreef:
Lekker stukje fietsen en traplopen met je laarzen :D
Je zou ook tijdelijkheid hakje erin kunnen doen zodat ze niet zo in je holten prikken.

Leuk paard heb je zeg. Ziet er goed uit.
Misschien moet je je teugels eens een 5-10 cm korter pakken en je hand iets verder voor je zetten en ietsjes lager.
Zou best kunnen dat de stand van je handen dan wel goed is en niet zoals jij het nu omschrijft als "streng"

Wat voor afstamming is ze eigenlijk?

dankjewel allemaal! Mijn handen zijn inderdaad echt een aandachtspuntje.

Ze is een Conquest (Hotline) X Abdullah

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 22:21

Er wordt veel gezegd over je armen/handen. Maar ik ga voornamelijk mee met @Karla.
Wanneer je de schouder/nekregio meer kunt ontspannen zullen de handen al lager komen.
Ik ben zelf met het volgende bezig om te leren ontspannen:
Ik laat tijdens het rijden los naar voren en beneden toe, als het paard naar voren schiet rijd ik hem weer terug naar het arbeidstempo en probeer het nog eens tot hij mijn hand volgt naar beneden en naar voren toe. De kunst is om daar dan de ontspannen verbinding te bewaren en te kunnen schakelen in verschillende tempo's.

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 23:09

Joyce2305 schreef:
Ze is een Conquest (Hotline) X Abdullah

Ik moest ze ff opzoeken om te zien wat het was. Ik zeg , d'r is een Heul knap d'r.essuurpaardje uit gekomen. :D

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 23:23

Hoi mooi paard. Op foto 1, 4 en 5 lijk je wat in te knikken in je zij/heup. Probeer echt recht boven het middelpunt te blijven. Verder al heel mooi beeld.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 08:09

Je hebt echt heel fijn paard, die ook nog eens, ondanks dat jij .... er behoorlijk
gespannen op zit fijn door blijft gaan. Braaf paard :D

Laat alles eens LOS ..... en probeer vanuit die ontspanning op te pakken.
Echt ik zou direct zit cq houdinglessen nemen :o :j

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 08:38

Bovenstaande commentaren ben ik het wel mee eens. En, idd een knap dier.
Let even op je oranje dekje. Het is een dekje met een rand/koord. Daarop je bontje, daarop je zadel. Ik denk dat de rand/koord precies onder het kussen van je zadel ligt. Dat drukt erg op de rug. Beter is je dekje wat naar achteren leggen. Nog beter is het bontje op de rug, dan het dekje. Daarvoor zijn bontjes ook gemaakt, om op de rug te liggen. :D

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 08:50

*kwijlt* wat een mooi paard!! <3

Je handen mogen wat lager.

Veel plezier in de toekomst!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 09:10

Mooi paard. Maar ik vind het er niet fijn uitzien. Blijf aub van die voorkant af. Lijkt nu net alsof je het hoofd zelf zo hoog houd. Zou eerder gaan werken aan het over de rug rijden en vanuit de achterhand rijden. Paard heeft nu ook regelmatig zijn mond open. Jammer

Joyce2305

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-16 09:17

FriesWytske schreef:
Mooi paard. Maar ik vind het er niet fijn uitzien. Blijf aub van die voorkant af. Lijkt nu net alsof je het hoofd zelf zo hoog houd. Zou eerder gaan werken aan het over de rug rijden en vanuit de achterhand rijden. Paard heeft nu ook regelmatig zijn mond open. Jammer

Dankjewel allemaal

Mijn handen moeten lager klopt. Maar ik heb op deze foto's echt niks in mijn handen. Alleen in de galop soms nog omdat ze het moeilijk vind over haar rug te galopperen. Ze is vlug zat van achter en dit komt ook zeker vanuit de achterhand. Ze speelt erg met haar bit dus vandaar soms de open mond

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 09:40

Joyce2305 schreef:
Dankjewel allemaal

Mijn handen moeten lager klopt. Maar ik heb op deze foto's echt niks in mijn handen. Alleen in de galop soms nog omdat ze het moeilijk vind over haar rug te galopperen. Ze is vlug zat van achter en dit komt ook zeker vanuit de achterhand. Ze speelt erg met haar bit dus vandaar soms de open mond

Ze krijgt natuurlijk ook niet echt de kans om fijn over haar rug te galopperen :o, en dat bedoel ik met mijn eerdere post, probeer los te laten, hoe moeilijk ook. Hou desnoods je handen vast aan de boom van je zadel.

Op alle foto's dat ze haar mond open heeft, kom jij in met een strenge binnenhand :)

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 12:37

Ik zie hier geheel mijzelf op een paard zitten. Ik trek ook altijd mijn schouders op en zit heel erg gespannen. Ik merk dat als ik echt bewust ontspan dat mijn handen vanzelf wat lager komen. Voor de rest blijf ik even meelezen voor goede tips.

En ik vind dat je een pracht van een paard hebt!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 12:52

Alles is al wel gezegd denk ik. Ik wil er nog even aan toevoegen dat ik het top van je vind zoals je open staat voor feedback! Gaat helemaal goed komen! Blijven werken aan je balans en ontspanning en ik ben benieuwd naar jullie volgende foto's!