Goodbye my Friend

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

white_flame

Goodbye my Friend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 16:44

Jammer genoeg hebben wij te horen gekregen afgelopen donderdag dat onze wei is verkocht (wei die wij huurde)
En met grote onmenselijke schrik moeten ze er voor 1 juli al uit zijn.

Vandaag heeft haar oude eigenaar Ponieke10 haar weer op gehaald na een flink aantal jaren, ik hoop dat ze het nu goed maakt daar en veilig is aangekomen!

Mijn andere paardje heeft uren staan hinniken en wachten voor de poort tot ze terug kwam... het brak echt onze harten..

Ik ga haar verschrikkelijk missen dus ik wil haar graag in het zonnetje zetten met de foto's met dank aan mijn vriendin afgelopen maandag met spoed nog gemaakt zijn.

Don't be sad because you're saying goodbye... You schould be happy because you have memories with them that you'll cherisch forever...

Bij deze de foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En natuurlijk tussen alle verdriet door nog even zijn gekke bek

Afbeelding

white_flame

Re: Goodbye my Friend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 17:20

Reacties zijn natuurlijk welkom

fleurvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 17:22

Ach ... wat vreselijk! Wel super leuk beestje en gaaf Touwhalster zeg! :p

Maar vooral heel veel succes en sterkte de komende tijd ..

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 17:25

Ja had ze meegenomen voor de shoot.
Heb vandaag ook meteen al de spulleb uitgezocht dan had ik maar alles vast in een x gedaan.

Zo onmenselijk om mensen een week te geven om alles te regelen...

Bedankt... zal zwaar worden

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 17:26

En je andere paardje waar gaat die heen?

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 17:27

Word morgen verplaast hij komt 500 m van mijn huis gezet.
Maar jammer genoeg is hij een verschrikkelijk moeilijk paardje

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 17:29

Jammer dat ze niet samen konden blijven. Sterkte

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 17:32

Dankjewel
Ja nu moesten ze na ong 5 jaar uit elkaar...
Ga straks nog even kijken na rijles hoe het met hem is.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 17:33

Zwaar balen dat iemand zo kort de huur opzegt

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 17:34

Het ergste is dat de verhuurder onze stal etc er bij heeft verkocht terwijl dat gewoon van ons is..

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 19:29

Net alles opgeruimd nu voelt het echt officieel. ..

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 19:32

Huh maar dat kan toch niet zomaar

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 19:34

Indien die stal nog geld waard is en je hebt bewijs van aangekochte materialen dan toch je ouders er eens even naar laten kijken.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 19:46

Was er geen contract?
Normaal kan een huurcontract niet 123 worden opgeheven.
Er is sowieso een opzegtermijn (tenzij de huur al zou stoppen per 1 juli).

Wisten jullie dat het land te koop stond en zo ja;
was het bekend dat jullie bij verkoop er (direct) af moesten?

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 07:14

Nou die man heeft mijn opa papieren laten tekenen. Hij was.een van opa's beste vrienden dus opeen of andere manier is dat ondertekent. Maar wij hadden de wei tot einde dit jaar gehuurd.
En de we hebben geen bewijs van de stal want die is tweedehands gekocht via marktplaats.
De verkoper heeft gewoon tegen de verkoop makelaar gezegt; zet er maar bij. Want ja dat verkoopt natuurlijk beter he.

Maar opa heeft ook een contract getekend waar in staat dat hij de wei leeg moet opleveren bij verkoop.

Maar de koper zegt ja dat kan maar ik heb die stal nu betaalt

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 07:24

maar dan heb je toch een huurcontract? dan mogen de nieuwe eigenaren je er niet zomaar afzetten,
ook de oude eigenaar niet zondermeer.. want die heeft land verkocht dat in verhuur was..

als dat niet in het koopcontract stond, dan is dat een gebrek van de verkoper.. nieuwe koper kan hiervoor de verkoper in gebreken stellen en met jou tot een oplossing komen hoe en wanneer je het landje moet verlaten..

je zou ook gewoon contact kunnen zoeken met de nieuwe eigenaar, zonodig via de makelaar of het mogelijk is dat je er nog even blijft staan, of zelfs de huur voortzet.

dat de wei leeg moet worden opgeleverd bij verkoop is logisch.. Maar dan moet de opzegtermijn nog steeds gelden.. voorlopig koopcontract tot oplevering duurt langer dan een gemiddelde opzeg termijn, dus de verkoper is daar in gebreke.

Een tweedehands stalletje.. Simpel afbreken/weghalen.. Meeverkocht, leuk.. maar het is van jou en jij moet verplicht leeg opleveren toch.. In feite heb je geen kennis van wat er in het koopcontract staat en dat het stalletje is meeverkocht..

Verkoper heeft gewoon een rommeltje gemaakt van de verkoop/verhuur van de weide..

overigens een tweedehandsstalletje is nu niet echt een doorslagevend punt in de verkoop hoor.. dus weitje met tweedehands schuilstalletje behorend bij een boerderij verkoopt echt niet beter dan een weitje behorende bij een boerderij zonder schuilstalletje.. Dat is alleen doorslaggevend als er een vergelijkbare boerderij in vergelijkbare omgeving, voor gelijke prijs, met gelijke grond opp, bijgebouwen en kwaliteit van de grond te koop zou staan.. waarbij dus het enige verschil is het stalletje..

er moet na een verkoop zoveel kosten gemaakt worden, dat ik persoonlijk eerder voor de lege wei zou gaan waar ik dan zelf iets in zet.. dan een tweedehands stalletje dat mij misschien niet aan zou staan..

dus daarvoor heeft hij het echt niet gedaan... ik denk eerder dat hij totaal niet aan het weitje gedacht heeft.

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 07:29

Heel jammer voor de koper. Als het echt jou stal is is het jou goed recht hem er af te halen.
Heb je echt nergens bewijs dat je de wei leeg gehuurd hebt?

Heel veel sterkte met het 'verlies' van dit prachtige paardje, hopelijk heeft ze nu ook een fijn plekje

paramuse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 12:09

Huh!!!!
Ik heb tijdens mijn opleiding geleerd dat koop geen huur breekt.
Volgens mij betekend dit dat wanneer jij een huurcontract hebt tot het einde van dit jaar dan mogen ze je er wettelijk gezien volgens mij niet zomaar uitzetten.

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 12:12

paramuse schreef:
Huh!!!!
Ik heb tijdens mijn opleiding geleerd dat koop geen huur breekt.
Volgens mij betekend dit dat wanneer jij een huurcontract hebt tot het einde van dit jaar dan mogen ze je er wettelijk gezien volgens mij niet zomaar uitzetten.

Dit dacht ik dus ook? Ze kunnen het land wel zo mooi verkopen, maar jij hebt een contract tot eind van dit jaar. Dan hebben de kopers toch echt even pech.

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 13:06

De stal is zojuist geregeld hoorde ik. Hoe, wat hoor ik straks.

Ja idd je zou zeggen huur is huur maar blijkbaar had die "goede vriend" van opa hem wat meer laten tekenen. ..

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 13:08

Ondanks even de huur tot einde van jaar, heb ik geen verstand van. Zou in elk geval geen dag lager betalen als je er staat.

De stal mag je gewoon afbreken/weghalen wat je wilt doen voor je weggaat hoor. Tenslotte hebben jullie bewijzen dat die gekocht is door jullie, en er is niks betaald of overlegt met jullie toch? Dat hun bluffen, want dat vermoed ik vooral, dat hun die stal gekocht hebben is hun pakkie aan met de verkoper toch.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 16:35

lisaturbo schreef:
De stal is zojuist geregeld hoorde ik. Hoe, wat hoor ik straks.

Ja idd je zou zeggen huur is huur maar blijkbaar had die "goede vriend" van opa hem wat meer laten tekenen. ..

voor een volgende keer, altijd je ouders even mee laten kijken naar iets dat voor jou getekend wordt als je zelf nog niet helemaal zover bent dat je een contract goed uitpluist (zelfs als iemand voor mij wat zou huren, zou ik absoluut het contract goed willen bekijken, immers een fout in het contract kan regelrecht effect hebben op het welzijn van mijn paard).

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-16 12:08

Ja, alles is nu geregeld dus is goed