Combineren van school, werk en paarden..Hoe doen jullie het?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NHstables

Combineren van school, werk en paarden..Hoe doen jullie het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 10:58

Hoi allemaal!

Ik ben 24 jaar, werk 28u/week en studeer daarbij ook nog.
Nu heb ik ook 3 paarden, ze worden nog bereden en met 1 ervan ga ik ook op wedstrijd.
Ze staan op een weide, dus al het werk is voor mij :D . De weide is gelukkig maar 1 minuutje rijden met de auto.

Nu is m'n vraag dus hoe combineren jullie dit alles? Sinds dit jaar heb ik dus school er terug bij genomen en woow... Lastig :D :D .

Hebben jullie zo wat tips of lifehacks die mij en anderen kunnen helpen :D . Ik zag het de laatste maand van school echt niet meer zitten haha! Maar ik weet dat het wel kan lukken ;)

Groetjes !!!

vuurneon

Re: Combineren van school, werk en paarden..Hoe doen jullie het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 11:01

Goed plannen :)
Mijn vriendin combineerde voltijd werk, studie, paard en zwanger/kind. Mijn man werkt voltijd en doet de paarden in combi met hele huishouden (ik ben lichamelijke beperkt nu) en gezin.

Voor het werk aan al naar de paarden en wij hebben een verzorgster erbij :) Wij hebben onderling een schema om te voeren, zodat wij niet in de winter elke dag 2 keer heen hoeven.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 11:04

Goed plannen.
Ik heb jaren fulltime gewerkt, een deeltijdopleiding gedaan en een paard gehad.
Paard stond gelukkig vol pension en 24/7 buiten, dus die krijgt er niks van als ik even niet kwam.

kel106

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 11:17

Ik studeer, heb werk, een paard die ik 6 dagen in de week train en een lieve vriend die af en toe ook nog aandacht wil of vrienden haha.
Vaak als ik een drukke dag heb wat ik al weet van te voren ga ik mijn paard sochtends vroeg al doen uur of 6. dan ben ik om 8 uur a half 9 weer thuis en kan de rest van de dag beginnen.
Wel heb ik af en toe dat ik het lastig vindt om overal plezier in te blijven houden, t wordt dan zon verplichting. Altijd gehaast.. mja waar een wil is is een weg !!! Als ik zn moment heb probeer ik gewoon meer tijd voor mezelf te plannen en te proberen ontspannen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 11:22

Plannen en een weekindeling maken. Ik red het met 1 paard net, maar moet er niet aan denken om er meer te hebben.
Ik werk 32u op kantoor, dan nog minimaal 2 avonden en vaak in het weekend voor mezelf (muzikant/dirigent) en ik doe een opleiding (1 dag in de 2 weken naar school en 10 studieuren per week). Ik heb 1 dag een bijrijdster en 1 dag ga ik niet. Dus effectief ga ik 'maar' 5 dagen. Ik sta op een doe-het-zelf-stal, dus naast het rijden moet ik ook nog van alles op stal doen. Volpension zou daarin ook al enorm schelen. Ik probeer maandag- en donderdagavond thuis te zijn en vrijdag overdag. In het weekend werk ik wisselend, dus dat is per week even kijken.
Op zich is het te doen, maar ik ben ook wel blij als ik even een avond niet hoef en gewoon op de bank kan crashen als mijn bijrijdster gaat :o

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 11:30

Tijd maken! Beseffen dat je geen tijd zomaar hebt of krijgt, maar je moet bewust tijd maken. En offers brengen. Je kan niet alles doen wat leuk is.

Ik heb een gezin, dus een huishouden, kinderen naar school brengen, vrijwilligerswerk op school, 18 uur buitenshuis werken, ongeveer 5 a 10 uur thuis werken (afhankelijk van het aantal opdrachten), sporten (Crossfit, hardlopen, yoga), en twee paarden bij m'n ouders (alles zelf doen) op 4km afstand van mijn huis. Een paard is met pensioen. Er staat nog een pensionklant bij en met elkaar en de bijrijdster van mijn andere paardje (want ik mag blij zijn als ik 4x per week zelf kan rijden), doen we al het werk samen.

Ik maak heel bewust tijd: zaterdagmiddag is paardenmiddag. Zondag ook standaard een paar uurtjes en op maandag en woensdag. Maar die laatste twee dagen lukt niet altijd allebei. En dan is er iets anders leuks te doen in de buurt waar ik heen zou willen, maar dan denk ik... jammer... heb al iets met de paarden gepland. Tijd bij mijn paarden is pure ontspanning en ik geniet daar ook echt heel bewust van. Zelfs poep scheppen werkt therapeutisch.

NHstables

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 13:23

Heel erg bedankt aan iedereen die al reacties heeft geplaatst! Niet enkel de tips zijn enorm hulpvol, maar ook jullie eigen ervaring delen doet al enorm veel :D

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 13:57

Rijd je alledrie de paarden zelf? Is het geen optie om een verzorgster te zoeken, zodat je je kan concentreren op je wedstrijdpaard?

Ik heb zelf ook 3 pony's, waarvan eentje mijn wedstrijdpony is. Verder heb ik nog mijn eerste pony, die gaat niet weg. De derde was een pony met veel potentieel, maar ik kon hem onvoldoende aandacht geven en daarom heb ik beslist om hem te verkopen. Ondertussen staat er wel een jonge pony in de plaats, voor het gezelschap, maar dat lukt prima omdat die nog niet gereden hoeft te worden :) Mijn eerste pony wordt soms bereden door een verzorgster, zodat ik me kan concentreren op mijn wedstrijdpony.

Als ik maar één pony hoef te rijden kan ik het wel combineren met school en werk. Dan kan ik de rustdagen van de pony gebruiken om wat schoolwerk in te halen :') Verder is het ook een kwestie van keuzes maken en plannen :) Zo ga ik bijvoorbeeld zelden met klasgenoten of collega's wat drinken, omdat ik die tijd liever aan mijn pony besteed. School en werk gaan voor, dus als ik in mijn vrije tijd wat plan gaat dat ten koste van mijn tijd met mijn pony.

Mijn wedstrijdpony heb ik trouwens bij mijn trainer op pension gezet, omdat ik anders teveel tijd kwijt was aan verplaatsingen van en naar de les. Het kost wat meer, maar het geeft me zoveel meer rust. Ineens hoefde ik niet meer elke keer met de trailer op en af te rijden, en had ik veel meer tijd voor de rest.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 14:49

Ik werk zo rond de 50 uur per week, en ik heb 3 paarden.
1 staat op pensioen en daar hoef ik verder niet veel aan te doen.
De andere 2 staan gewoon op een doe-het-zelf stal.

Plannen en offers maken, dan kan het best ;-)

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 14:36

Ik volg een Voltijd HBO opleiding en moest afgelopen winter ook stage lopen. Voor ons beide bestwil heb ik mijn paardje toen een tijdje op een andere stal gezet. Ik zag hem maar 1 keer in de week toen en dat vond ik in het begin best lastig, maar ik wist dat hij daar goed verzorgd werd en dagelijks naar buiten ging in de paddock. Bij de stal dichtbij huis kan hij in de winter helemaal niet naar buiten. Dit was voor ons beide fijn want ik kon mij toen volledig op mijn opleiding en stage storten en in het weekend even checken hoe het met hem ging en even rijden. Begin van het voorjaar ging hij weer naar zijn oude stal waar hij wel iedere dag (& nacht als het weer het toelaat) naar buiten mag. Hierdoor ben ik niet verplicht om iedere dag te gaan en kan ik me ook gewoon even op moeilijke toetsen storten en mezelf opsluiten in het huis.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 14:51

Ik ga 5 dagen per week naar school en werk daarnaast 2/3 avonden. Was niet te doen dus mn twee paarden gaan over twee weken naar een stalling waar ze volpension staan en veel buiten komen. Maar het zal plannen blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 17:10

Accepteren dat je altijd tijd te kort hebt. Altijd concessies moet doen op alles.
Dat nooit iets volgens plan gaat en je dus constant je plannen aan moet passen.

Werk meer dan fulltime, internationaal, heb drie kinderen en rij wedstrijden