als je grootste nachtmerrie werkelijkheid wordt..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

othelloster

als je grootste nachtmerrie werkelijkheid wordt..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 10:33

Zoals jullie al wisten is afgelopen donderdag extreem noodweer over het hele land maar ook limburg heen gekomen.
tijdens het noodweer is een van de paarden volledig in paniek geraakt en door verschillende omheiningen heen gerend met alle gevolgen van dien.
we waren rond 11 uur in de wei en de regen kwam met bakken uit de lucht.
we moesten eerst door een modderbad voordat we bij de paarden konden komen en al snel zagen we dat het helemaal mis was.
alle draden lagen in vlarden en ze renden in paniek rond door de wei.
al kort daarna zagen we dat een paard weg was... kort daarna viel een bui van paniek over ons heen.
en hebben we man en macht opgebeld en gewaarschuwd dat er een paard was uitgebroken.
korte tijd daarna waren we met 20 mensen aan het zoeken in de omgeving naar het paard.
we hebben alle dorpen nagegaan in de omgeving en het bos maar niks gevonden... de weide van de paarden ligt vlakbij een beek.
na 4,5 uur hebben gezocht hadden we nog steeds geen paard gevonden, de politie en brandweer konden iets niet helpen omdat hun ook het te druk hadden.
we hadden besloten om nog een keer in het bos te gaan kijken.. en jahoor... daar stond ze.. zwaar onderkoeld en volledig in shock in de beek.
met man en macht hebben we haar der uitgekregen en moet spoed meteen de dierenarts laten komen.
kort daarna kwam de dierenarts en heeft haar meteen geholpen.
ze zit onder de schaafwonden, krassen en een flinke wond aan haar been.
ze is na een andere plek verhuisd waar ze momenteel staat.. het begon beetje vooruit te gaan.
maar sinds enkele dagen is de wond aan haar been zwaar onstoken en heeft ze een peesblessure.
nu al dagelijks hebben we DA bij het paard want het gaat gewoon niet goed.
ze wordt intensief verzorgd en staat nu onder de maximale antibtiotica om de onsteking tegen te gaan.
die donderdag avond hebben we nog gezellig met een groepje meiden buiten gereden en nu staat ze lam lendig op stal voor de komende maanden...
en we hebben degelijke omheining van dubbel hekwerk met stroomdraad, schapendraad en een heg maar het mocht niet baten ze is door de volledige paniek uit haar plaat gegaan en er gewoon doorheen gevlogen en in de beek gevallen een stukje verderop in het bos.
eerst alle problemen met Othello en nu dit met het paard van mijn tweelingzusje..
komende tijd alles er aan doen om haar er boven te krijgen.
ze hebben ook een geode fatsoenlijke schuilstal maar helaas het is gebeurd en we hopen maar het beste.

joey2010

Re: als je grootste nachtmerrie werkelijkheid wordt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 10:41

Ja ik woon ook in zuid limburg maar wij zijn er goed vanaf gekomen. Wel veel regen en een paar flitsen, maar het zette niet door. De volgende ochtend zag ik dat hier en daar flinke takken van de bomen waren afgebroken door de harde wind. Gelukkig op het pad en niet in de weides.

Het paardje is dan volledig in paniek geweest bij jullie.
Ik hoop dat ze opknapt. Het klinkt niet goed zo een infectie.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 21:21

Sterkte hoor. Ik hoop voor jullie dat het weer helemaal goed komt met het paardje van je tweelingzus. Ik heb al meer nare paardenverhalen gehoord naar aanleiding van het noodweer van de afgelopen tijd bij jullie in de buurt. Ik duim hoor!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 21:30

wat een pech hebben jullie toch steeds...heel veel sterkte!

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-16 08:40

Ze heeft in haar been een zware ontsteking gehad, waar nu hopelijk bijna alles van weg is.
Ze staat onder zware antibiotica en verband om haar been aan gezien we aantal dagen terug abrupt hebben moeten besluiten een drain er in te zetten.
Paard was er helemaal ziek van de ontsteking en is eindelijk wat beter aan de hand.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 09:46

Nou gelukkig knapt ze nu op.
Een flinke infectie is levensgevaarlijk. Fij dat het nu enigszins onder controle lijkt.

Nizoni4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 09:53

Kan het kloppen dat ik hiervan een melding heb gezien op fb? Heel veel mensen deelden namelijk een bericht van een paard dat was 'ontsnapt' door de storm

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 09:53

:(:) wat vreselijk. Ik hoop dat het lukt om haar weer gezond te krijgen in hoofd en lichaam. :(:)

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 09:55

Jezus dat is echt een grote nachtmerrie voor jullie :(
Heel veel sterkte gewenst!

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-16 10:10

Ja dat zijn wij, is heel vaak gedeeld geworden.
Het was kantje boord, gaat al beter maar we zijn er nog niet.
Niet voor de gevoelige kijkers! Maar op deze foto is te zien hoe de drain er net inzat
Afbeelding

Nizoni4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 10:14

Wat verschrikkelijk! Ik had idd al op fb gezien dat het paard gevonden was en veilig terug was. Maar ik wist niet dat ze zo erg geschrokken was! Germ... heel veel sterkte. Hopelijk komt ze er snel bovenop!

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 10:15

Zou de foto onder een linkje plaatsten....

Wat een nare situatie TS! Heeel veel beterschap gewenst voor het paard!! :(:)