[VOLG] Emma, van groentje naar ...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xDaim

[VOLG] Emma, van groentje naar ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-16 20:04

... super relaxte pony!

Hoop ik dan maar :+. Leuk dat je een kijkje neemt in mijn topic. Sinds een maandje ben ik in het bezit van een geweldig lieve shetlander merrie, Emma. Emma kon nog helemaal niks toen ze hier kwam en was dus echt een groentje. Inmiddels hebben we al een hoop vooruitgang gemaakt! Ik wil hier proberen wekelijks wat te posten over wat we nu weer hebben meegemaakt :D. Ik zal haar eerst even voorstellen.

E M M A
Naam: Emma van stal Rustroest
Leeftijd: 4,5 jaar (18.11 verjaart ze)
Geslacht: Merrie
Extra: NSPS, rustig, lief en werkwillig karakter

Inmiddels kent ze het longeren al, stap, draf en ho zijn bevestigd alleen de galop moet nog, maar dat komt helemaal goed! Ik ben bezig haar verkeersmak te maken (ze is echt niks gewend) en haar voetje te leren geven (voorlopig ben ik zover dat ik haar benen aan mag raken!). Mijn doelen met haar zijn;

- Zwemmen in zee (30 minuten lopen vanaf de stalling, ik zelf woon 2 minuten van strand verwijderd)
- Verkeersmak
- Voor de sulky
- Fotoshoot met 'echte' fotograaf
- Kusje, flehmen en cirkelen aangeleerd.

Dit lijken mij wel haalbare doelen toch? :P

Hier wat foto's van de dame in kwestie!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Spoiler:
Voor wie dagelijks wat wil zien van ons: zie onderschrift!

Ik hoop dat je ons gaat volgen! :D

Agossie

Re: [VOLG] Emma, van groentje naar ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 22:07

PP --> YRT

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 12:18

super leuk! ik volg, grappige shet haha. ik ben benieuwd of je je doelen behaalt.

t lijkt mij trouwens heel leuk als je een yt kanaal ofzo maakt en video's plaatst als je je doelen bereikt, of dingen aanleert :D

xDaim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 13:56

Ha leuk! Mijn eerste volger :D. Ik ook, maar zoals het nu gaat denk ik zeker dat ik die doelen ga halen :Y).

Ik heb een youtube account, er komt deze week als het goed is een vlog op en ik zal proberen video's te maken als ik haar dingen aanleer! :))

Ik plaats zo mijn eerste volg berichtje en dan zal ik gelijk mijn Youtube link erbij doen! :)

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 14:00

jaaa!

Kris_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 14:06

Ik volg ook :D
Wat is Emma een mooierd <3

shet_unicorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 14:06

Wat een lief alim koppie heeft ie <3 echt geel schattig

MaseyZoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 14:08

Leuk zeg! Ik ga volgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 14:11

Volgers gezocht? Ach ja, waarom niet, wie weet breng je mij nog op ideetjes voor mijn veulen! :+

xDaim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 14:21

WEEK 26 - Donderdag t/m donderdag

Een week waarin ik niet heb stilgezeten. Zo heb ik vorige week donderdag een agenda bestelt bij the Seven Woods Portraits en die is nu eindelijk vandaag binnen gekomen! Ik ben er echt onwijs blij mee en hij is echt super gaaf geworden.
Afbeelding
Dit is hem, hij is echt zoo gaaf!

Het longeren ging super goed deze week, ze doet keurig d'r best en vind het onwijs leuk allemaal! Helaas doet het filmpje het niet meer die ik heb gemaakt, maar binnenkort maak ik wel een nieuwe. Ook heeft ze haar eigen hoofdstelletje, een zwarte met roze onderlegd (en een frontriem met roze steentjes) echt super super cute! (Helaas ook hier nog geen foto van...)

Gisteren was ik bezig met uitmesten en opeens zag ik geen paarden meer in de paddock, dus ik dacht die zullen alle drie wel het stalletje ingekropen zijn. Maar nee hoor, ze lagen alle drie heerlijk te zonnen.
Afbeelding

En jup, ik praat altijd tegen mijn poownie beest en na haar rustig te hebben benaderd en zachtje gepraat te hebben kon ik er naast kruipen.
Afbeelding
Selfieeee

Na haar een tijdje geaaid te hebben viel ze in slaap, snurken dat ze kon! :wow: Was echt zo'n schattig gezicht. Na 15 minuten schrok ze wakker van een knal ergens in de verte maar ze bleef wel heerlijk liggen. Omdat ik na dat zitten een beetje last had gekregen van mijn rug, dacht ik: 'ach, waarom ook niet, ik ga er ook gewoon bij liggen' :'). En warempel, ze ging platliggen met haar hoofd tegen me aan!

(Note: de mensen die voorbij fietsten zag ik wel raar kijken afentoe, huh wat ligt daar nou tussen? :z)

En vandaag heb ik een uur buiten gelopen met haar! Ik kwam een oude vriendin tegen die met haar shet bezig was en toen vroeg ze of ik misschien zin had om mee te gaan lopen (euh, tuurlijk! :P) ze deed het echt keurig! Wat blijkbaar wel heel heel heel heeeel eng was was een kliko. :Y) Vrachtwagens, geen probleem. Maar een kliko... :=. Gelukkig bleef ze vrij koel. Maar om het toch nog een stukje spannender te maken (na 2 minuten was de kliko wel oké) begon ik er mee te klapperen (ja, ze zal er toch echt aan moeten wennen). Toen zag je haar echt kijken van: 'whaaaat are you doing?' en plots was het gras interessanter dan de kliko :Y).

Al met al een zeer leuke week!
Mijn youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCbFRpl ... T6Li_eGzQQ

Leuk al die volgers! *\o/*

Valdesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 14:22

Wat een schatje! Ik volg ook. ;)

shet_unicorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 16:38

Kliko's zijn ook zoook eng he :P straks springt er nog een pony etend monster uit!! :+

Jupinkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 16:59

Je hebt er nog een nieuwe volger bij! Leuk al die roze spulletjes :D

xDaim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-16 11:43

Leuk dat jullie ook volgen!

---

Lange tijd niks meer gepost, oeps! :+ Inmiddels is er hier zeer veel veranderd in Emma-land!

Zo lopen we samen lekker 3 uur lang buiten te struinen over de weg, door de duinen en op strand.
Afbeelding
Afbeelding

Kent ze nieuwe kunstjes o.a;
Afbeelding

FLEMEN! *\o/* Maar ook shake, cirkelen en achteruit lopen op commando.

Afbeelding

En zondag heeft er voor het eerst iemand op Emma gezeten! Het was letterlijk opstappen en wegrijden. Het voelde zo vertrouwd dat we buiten ook even een kwartiertje zo hebben gelopen (ze is inmiddels super verkeersmak!) en ze deed het zo goed!

Vanmiddag komt de hoefsmid, dat is altijd één drama, dus ben benieuwd hoe het nu gaat! Word vervolgt....

danielle80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 16:45

Leuk! Ik volg ook!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 12:44

Moderatoropmerking:
Wanneer je een topic wilt volgen, dan kun je boven het antwoordvenster het vakje "volg dit topic" aanvinken. Dan komt het topic in je eigen berichtenlijst terecht. Opmerkingen als "wat leuk, ik volg!" worden gezien als oneliners en deze zijn op het forum niet toegestaan. Willen jullie erom denken dat je reactie dus wel iets moet toevoegen aan het topic en niet alleen een zinnetje zoals bovengenoemd mag zijn?

xDaim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-17 19:23

Long time no see hier! Een kleine update alvast, straks een uitgebreidere.

Inmiddels heb ik mijn roze mentuig verkocht, en is er een mooi lederen tuig voor teruggekomen. Plan is om binnenkort de kar erachter te gaan hangen weer, en zo langzaam na ons ongelukje op strand, weer gaan opbouwen. Ondertussen ga ik ook opzoek naar een fijne instructie voor het mennen, omdat mijn ambities met haar toch ook wel wedstrijden zijn. Weet alleen niet of ik daar het juiste paardje voor heb, maar we gaan het zien. Als ze er geen plezier ij beleeft gaan we gewoon lekker alleen recreatief rondhobbelen en zo nu en dan een les! :)

Ook geef ik een klein meisje sinds kort les op haar, leek me voor beidde wel goed. Dat meisje leert rijden, en Emma leert dat er verschillende mensen op haar rug kunnen zitten i.p.v. 1 iemand. Dit gaat echt erg goed! Ze doet onwijs haar best en is enorm voorzichtig.

Met de harde wind van de laatste week is ze onwijs schrikkerig en eergisteren trok ze me buiten dan ook bijna om toen ze schrok van een plastic ding langs de weg (lag verstopt na een heg, kan het haar niet kwalijk nemen, want het kwam opeens tevoorschijn) gelukkig goed af
kunnen sluiten!

Nog een paar foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding