Ruiterschool

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fraisje

Ruiterschool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-16 15:27

Dag iedereen
Geen idee of dit hier thuishoort verwijder anders maar
maar ik ga binnen 1 jaar naar sint-rembert paardrijden en verzorging
En ik vraag me af hoe het is elke dag 2-3 uur per dag te rijden 5 dagen per week
Is het echt zo leuk of begint het na een tijdje te vervelen
Alvast bedankt

MaritB

Re: Ruiterschool

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 16:03

RUI >> YRT

_fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 16:28

als je paardrijden echt leuk vind, gaat het niet vervelen lijkt mij

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 18:00

hoe oud ben jij?

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 18:02

volgensmij is ze 12.
3 uur per dag 5 dagen per week is niet leuk. niet als het alleen een hobby is.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 18:03

Elke dag 2-3 uur rijden is wel wat veel, denk je niet? Of rijd je meerdere paarden?

Verder denk ik niet dat het saai word, maar wel dat je er goed over na moet denken of je het wel echt wilt :)

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 18:08

tuurlijk is dat leuk. mijn tante traint elke dag ook zo'n 3 uur en dat is ook mijn droom, kon ik maar naar een paardrijdinternaat ofzo, kom er helas neit mee in aanraken etc.

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 18:12

anemoonlena schreef:
tuurlijk is dat leuk. mijn tante traint elke dag ook zo'n 3 uur en dat is ook mijn droom, kon ik maar naar een paardrijdinternaat ofzo, kom er helas neit mee in aanraken etc.

het is leuk als je ervoor wil werken, niet als je het puur als hobby doet. als je ver wilt komen en je leven en toekomst compleet stort op paarden is het een ander verhaal, als het alleen een hobby is raad ik het niet aan. ik zie in je profiel dat je 12 bent? dat word nog een tijdje wachten, tijd genoeg om erover na te denken ;)

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:19

nee^ t is een middelbare school, en ze heeft al gekozen.dus ze hoeft er ook niet meer over te denken.

ik wil zelf de hbo paardenopleiding doen. dat duurt nog wel 4 jaar maar richt bij er al volledig op bij school (welke vakken ik laat vallen etc) en daarbij doe je t ook als hobby :P

Sita77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:26

In t st Rembert rijdt je geen 5 dagen per week, max 4. En 2-3 uur per dag ook niet hoor. Gaat nog redelijk wat tijd af voor staldienst enzo. Als je deze richting wil volgen moet je wel gemotiveerd zijn! Ga zeker eens langs op de opendeurdag, altijd op pinkstermaandag.

Fraisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-16 00:18

Nog een 1 jaar en dan daar pas rijden en ik heb de mvr gesproken en er stond op het formulier 8u paardrijden en 4u praktijk en ik ben binnen een maand 13

Fraisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-16 00:24

En Sita77 als je zegt dat je tijd vooraf als staldienst gaat maat hoe rijd je dan je eigen paard in het begin
Ik heb mijn eigen paard ookal is het maar vanaf het 5de jaar je verwacht word een eigen paard te hebben

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 15:39

anemoonlena schreef:
nee^ t is een middelbare school, en ze heeft al gekozen.dus ze hoeft er ook niet meer over te denken.

ik wil zelf de hbo paardenopleiding doen. dat duurt nog wel 4 jaar maar richt bij er al volledig op bij school (welke vakken ik laat vallen etc) en daarbij doe je t ook als hobby :P

Ik zou wel een zo breed mogelijk profiel kiezen voordat je je bedenkt ;)

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 15:42

ja, ik denk er ook nog aan dat ik over 3 jaar paarden miss wel niet leuk vind (heel onwaarschijnlijk)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 15:44

Paarden zal je waarschijnlijk nog wel leuk vinden. Maar HBO opleidingen zijn veel meer theorie dan praktijk. Je zal dus waarschijnlijk 90% economie hebben of vakken in die richting en echt maar een paar procent wat echt over paarden gaat helaas. Ik wil/wou een opleiding willen doen met toerisme, alleen het meeste gaat helaas ook echt over managment!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 15:52

anemoonlena schreef:

wat bedoel je met 'de hbo paardenopleiding'
er zijn meerdere opleidingen op HBO die opleiden met iets in de richting van paarden..

HBO leidt echter op naar management.. Dus niet op rijden gericht en ook niet direct gericht op verzorgen en omgaan/rijden met/op paarden..

Dus als je direct met paarden wilt werken, dan vraag ik mij af of je niet beter af bent op een MBO opleiding..

voor je vakken laat vallen met het oog op 'niet nodig' zou ik, als ik jou was.. ook al is het vroeg, toch eens bij een open dag gaan kijken van zo'n opleiding, want ik denk dat je je een beetje verkijkt op wat HBO + paard opleiding nu precies is en waartoe dat opleidt.

TS, leuk zeg een paardgerichte opleiding op middelbare school niveau.
Mocht je het uiteindelijk niets vinden, dan kun je immers altijd nog overstappen naar een reguliere middelbare school of andere opleidingsrichting binnen die school?
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 27-06-16 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 15:54

oo ik bedoel het niet zo serieus, ik wil gewoon graag een hbo paardenopleiding doen maar is de mbo dan beter?
en ik laat de vakken vallen die het minst nodig zijn maar ik bedoelt niet zo serieus.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 16:14

Wil je meer praktijkgericht kan je inderdaad beter MBO gaan doen. Daar is het veel meer op praktijkgericht dan op HBO. Ik weet niet welk niveau je nu doet maar als je VWO doet zou dat wel een klein beetje zonde zijn vind ik zelf. Maar je kan beter je dromen volgen, ookal is er dan wel een kans dat je geen baan krijgt omdat er bijna geen werk te vinden is met paarden.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 16:18

ik wil mijn droom volgen en dat is wel ook theorie, maar evenveel als praktijk. ik zit op havo.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 16:18

Maar TS is van België dus denk dat ze jullie nu een beetje kwijt is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 17:33

Na een tijdje kijk je er uiteraard heel anders tegenaan en is het echt werk, maar op zich niet negatief. Je hebt eigenlijk gewoon een hobby minder ;)