Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ElineS schreef:Tja, je bent zelf de eigenaar niet, dus als zij besluit toch niet te willen stoppen, wat voor redenen ze daarvoor ook heeft, dan houd het daarmee op. Ik snap dat je mee wilt denken, maar ik vind dit iets teveel meedenken; iets wat jouw zaak niet is op een openbaar forum gooien. Weet de eigenaar dat wel?
Polly schreef:Over wat voor kleine dingen hebben we het dan? Een verzorger doet het nooit exact zoals de eigenaar het zelf zou doen en sommige eigenaren verwachten dat wel, ben dus wel benieuwd naar de kleine dingetjes...
nijntje01 schreef:ElineS schreef:Tja, je bent zelf de eigenaar niet, dus als zij besluit toch niet te willen stoppen, wat voor redenen ze daarvoor ook heeft, dan houd het daarmee op. Ik snap dat je mee wilt denken, maar ik vind dit iets teveel meedenken; iets wat jouw zaak niet is op een openbaar forum gooien. Weet de eigenaar dat wel?
Ja dit is in overleg met de eigenaar gedaan. Omdat we het samen niet meer weten vroeg ze mij dit.
Ik gooi nooit zomaar iets op een openbaar forum.
, mijn excuses dan. Maar inderdaad, stoppen. Ik snap dat ze het sneu vind voor het meisje, maar ze laat toch niet haar eigen plezier vergallen door een bijrijdster. Het moet voor haar ook leuk blijven en dat is het nu niet, dus inderdaad, waarom twijfelen. Daarnaast zijn er al een aantal fouten gemaakt, misschien word er straks een fout gemaakt die de pony in gevaar brengt. Nee, ik zal echt stoppen. Ze laat deze mensen toch niet de baas spelen over haar en haar eigen pony. nijntje01 schreef:Polly schreef:Over wat voor kleine dingen hebben we het dan? Een verzorger doet het nooit exact zoals de eigenaar het zelf zou doen en sommige eigenaren verwachten dat wel, ben dus wel benieuwd naar de kleine dingetjes...
Eenmalig maar meteen gemeld dingen als verkeerd zadelen, pony zonder toezicht laten, ongevraagd grazen ect
gevaarlijke situaties bij ophalen pony. Gevaarlijke situatie met zadelen. Verkeerd vlechten waardoor huidirritatie was ontstaan.
Alles wordt dan wel gemeld door de eigenaar maar er is telkens wat nieuws dus de eigenaar vind dit een heikel puntje.
Vaker, niet goed reageren op berichten, niet melden hoe het was, spullen laten slingeren waardoor ze "weg" zijn. Worden wel weer terug gevonden maar niet daar waar hoort. Spullen smerig laten denk aan modderige peesjes, vies bit ect.
edit: de eigenaar vind het moeilijk omdat er wel "goede" intenties zijn vanuit moeder en bijrijder. Zeer vriendelijk en melden het goed te willen doen. Alleen het daadwerkelijke gedrag in uitvoering is toch niet zo.. De vraag reist dan ook of de mensen het wel beseffen? Als de eigenaar helemaal niets gezegd zou hebben zou ze natuurlijk eerst een gesprek aan gaan,maar dit heeft ze al paar keer gedaan.
Polly schreef:Wat is de ervaring van deze mensen? Ik herken in bovengenoemde zaken vooral onwetendheid en enthousiasme. Kindjes willen graag vlechten, kijken hoe en pony graast en een enorme vertrouwensband hebben waardoor een beest meeloopt. Ik heb al 15Jr pony's en verzorgers en me over dit soort zaken vroeger ook druk gemaakt maar dat heeft echt geen zin en ik zou er of mee leren leven of afscheid nemen. Ik zou ermee leren leven en de mensen hun lolletje gunnen. Behalve de irritatie aan de huid heeft de pony er niks van de lijden toch.