wat te doen met onder andere vp

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fleurvosje

wat te doen met onder andere vp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-16 21:42

Hoi bokkers,
Ik weet niet of het hier goed staat... ?

Hoi bokkers,

Hier komt mijn lange zeik verhaal dat ik er heel graag even zou willen uitgooien: 

Ik zit in 3 Atheneum, hard werken want dit is het jaar dat je echt jezelf moet bewijzen dat je hier hoort en ook profielen kiezen. Ik weet al hoed wat ik wil en ben hier ook vrij ambitieus in. Om dit te bereiken heb ik een moeilijk dubbelprofiel nodig met een paar vakken die ik erg moeilijk vind. Naast school heb ik een hele lieve eigen pony, die ik na 3 jaar lekker recreatief rijd, ook rijd en les ik met het paard van mijn zus en rijd ik ong 3/4 per week mijn bijrijdpony. 
Door fsmilieproblemen die zich deze winter voordeden waren mijn goede cijfers nogal gezakt, veel mensen vertelden mij dat ik dit niet meer op zou kunnen halen en dat ik maar gewoon zou moeten accepteren dat ik niet kon doen wat ik wilde of afstromen. Ik heb rijden en klusjesop een wat lager pitje gezet en heb mijn cijfers nog boor de meivakantie weten op te halen. 
Wat ook bijdraagt aan mn drukke schema de laatste tijd is dat ik nu sinds een maand werk heb, ik werk momenteel 10 uur per week over 2 dagen.
Ik haal mijn Rust en ontspanning ook uit paardrijden, gewoon even lekker nergens aan denken behalve aan je paard. De eigenaar van mijn bijrijdpony is vrij strict, doordat ik meer aan het leren was en dus minder stallen mestte enz. Werd ze erg boos en wilde ze me een rijverbod opleggen, uiteindelijk niet doorgevoerd. Momenteel ga ik 3/4 per week daar naar stal waarvan ik er 3 dagen uit sta te mesten omdat ik anders bang ben dat ik weer afgeblaft word. Het gaat mij niet om het rijden, echt niet, maar het voelt gewoon als een verplichting om 3 dagen de stallen te doen en dan 1 x per week of in de twee weken te kunnen rijden of wassen ofzoiets. Natuurlijk als ik dan rijd is ponylief hartstikke druk waardoor ik weer Nog later thuis ben. Nu in de laatste 2 weken gooien alle docenten de laatste dingen erdoorheen.
in twee weken 5 projecten, 1 portfolio, presentaties, een debat en dik 15 a 20 toetsen met nog 3 dagen cito voor de boeg. Ik heb zo hard gewerkt om dit profiel te mogen kiezen maar nu nog die laatste dingen en ik lijk het gewoon niet voor elkaar te krijgen. Ik wil niet al mijn werk vergooien alleen aan deze 2 zware weken ... ik morgen nog bijles ingepland want dit helpt me erg mezelf voor te bereiden en sinds ik bijles heb zijn mijn cijfers ook flink omhoog gegaan! Maar helaas heeft mijn docent voor een extra vak dat ik erbij heb morgen juist dat uur voor zichzelf ingepland. .. maar we doen waarschijnlijk weer niks tijdens dat uur maar ik moet er zijn helaas 

Wie heeft er wat positieve woorden voor me om deze weken te overleven? En doe ik er echt wel goed aan om nog die pony voor hun te rijden terwijl ik nooit eens een "goed gedaan" of "dankjewel" krijg? 

Mijn zus vind dat ik er mee moet stoppen en evt iets anders zoeken maar toch ... 
Wie o wie?

Obelix95

Re: wat te doen met onder andere vp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 21:45

Het heeft niet veel zin om na 10 minuten al een nieuw topic te openen ook al is het een andere titel :n

Voor de laatste school weken zou ik zeggen tegen de eigenaren van jou verzorgpony dat je geen tijd hebt. School gaat voor, zeker als je dit niveau wilt aanhouden voor een bepaalde opleiding. Als ze dit niet begrijpen dan is dat raar van hun, maar dan kan je beter stoppen

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 21:49

Misschien een stomme vraag hoor, maar waarom een bijrijdpaardje terwijl je zelf er al 1 hebt en dan ook nog af en toe op die van je zus stapt. Is geen verwijt hoor, ik vraag het me echt gewoon af.

Als ik het zo lees, ben je jezelf behoorlijk voorbij aan het lopen. Ik zou inderdaad ook stoppen met het bijrijdpaardje en gewoon houden hij die van jezelf en eventueel af en toe die van je zus.

Je opleiding gaat voor lijkt mij, dat schrijf je zelf ook heel goed. Je steekt er veel tijd en energie in en dat is alleen maar goed!

Dus ik zou net als je zus adviseren, het bijrijdpaardje stoppen en al helemaal als ik geen goed woord af kan. Lekker leren voor een goede toekomst en lekker werken en bezig houden met je eigen paardje.

Succes in ieder geval!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 21:49

Sowieso zo snel mogelijk een gesprek aangaan met de eigenaar, vertel dat je tot aan de zomervakantie geen tijd hebt ivm drukte op school en dat je in de vakantie er weer volop kan zijn.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 21:54

School gaat voor. En dat zal de eigenaar misschien best kunnen begrijpen. Dus communicere!
En verder..
Welkom bij het echte leven.
Ik werk 32 uur, heb een gezin met een klein kindje
Een huishouden, een hond en dan ook nog de paarden hobby.

Slapen? weekend? wat is dat?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 22:36

Omdat je al een topic over dit onderwerp hebt geopend op JH, plaats ik hier een slotje.