En zo is het maar net. Door allerlei nare ervaringen met verzorgpony's (mijn beste vriendje die zo slecht stond dat ik het niet meer aan kon zien, tegen de eigenaresse heb gezegd en weggestuurd ben tot stal-uitschep slaafje) en omdat mijn ouders zagen dat hoe slecht het er soms ook was (heel naar behandeld worden) ik toch door bleef gaan en ik er volgens hun klaar voor was, hebben ze mij het mooiste kado wat er bestaat gegeven: een eigen pony. Ik heb staan janken toen ik het hoorde. Mijn grootste droom, die kwam uit! Een week lang heb ik mijn moeder bestookt met: 'Mam, het was toch geen grapje? Het is echt toch?' en ik heb mezelf regelmatig geknepen om te kijken of dit niet zo'n droom was die onwijs echt leek
. De zoektocht naar mijn maatje verliep moeizaam, de eerste pony deed me denken aan mijn allereerste vriendje die ik verzorgde (ik ben dan ook op de terugweg in huilen uitgebarste omdat ik hem zo mistte) de tweede pony stond bij een handelaar (was echt een heel leuk beestje) maar die vroeg er een absurd bedrag voor, de derde pony had ik geen klik mee en toen zagen we een advertentie op Marktplaats: Diverse jonge stamboek hengstjes aangeboden. Ergens onderin de advertentie stond in het klein: tevens ook nog een aantal merries. Gebeld, we konden komen kijken. Eenmaal daar kwam er een vrolijke kudde shetlanders op je afgerend, nieuwsgierig maar toch ietwat afwachtend. En daar stond je. Ik zag jou als eerst en ik wist het gelijk. Ik stapte naar binnen, je snuffelde aan mijn hand en kwam gezellig bij me staan. De rest liep weer weg maar jij bleef plakken. Jij was het. Mijn droompony.

De kudde die vrolijk op je af kwam lopen (de grootste merrie in het midden met lange manen, de zwarte).
Maar toen kwam het spannende moment, wat wilde ze voor je? Mijn moeder had een bedrag in haar hoofd en wilde hier niet teveel van afwijken. Omdat je een stamboek merrie was, niet persé weg hoefde en gewoon heel mooi was vreesde ik voor het bedrag. Dit viel echter onwijs mee en de koop was rond.

De tweede keer kijken bij je.
''Without my horse, my house would be clean, my wallet would be full but my heart would be empty.''

De eerste dag.
Bij aankomst werd je gelijk geïntroduceerd aan de twee andere pony's, dit verliep niet geheel vlekkeloos maar na een weekje hadden jullie elkaar geaccepteerd. Inmiddels heb ik jullie omgedoopt tot de drie musketiers, soms kunnen jullie niet met elkaar maar jullie kunnen zeker ook niet zonder elkaar
.
Hier was je inmiddels al twee weken bij ons.
Je kon nog helemaal niks toen je hier kwam, enkel aan het halster mee lopen. Inmiddels lukt het longeren ons aardig goed en gaan we vanaf vorige week zondag samen op stap naar buiten om je verkeersmak te maken. De hoefsmid moest echter wel nodig komen. Zo gezegd zo gedaan. Helaas was madame het hier niet mee eens en begon ze heel wild te worden zodra hij haar been wilde aanraken. Ze heeft hem zelfs getrapt (iets wat totaal niks voor haar is gezien haar rustige karakter). Je raakte in paniek. Het rare is dat wij dus wel aan haar benen mogen komen, maar de hoefsmid dus niet. Hier zijn we mee aan de slag gegaan en inmiddels ken je bijna zo goed als voetje geven.
''Love means nothing without trust.''

Ook genomen in de tweede week.
Het vertrouwen wat jij nu al in mij hebt, hoe we elkaar dingen leren en vooral hoeveel lol we samen hebben, ik kan me geen betere vriendin wensen.
[img]m/QffCy3.jpg[/
''Be with those who bring out the best in you, not the stress in you.''
''Friends forever, never apart, maybe in distance but not in heart.''

Mijn lieve meissie
.

Bedankt als je alles hebt doorgelezen, het is een heel verhaal geworden
.
, ben tot over mijn oren verliefd op dit meissie